Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikuntaa inhoavat vanhemmat: miksi siirrätte asenteenne lapsiinne? Miksi ette anna

Vierailija
17.01.2010 |

heidän nauttia liikunnasta ja oppia siinä ohessa terveellistä ja voimia antavaa elämäntapaa?

Jos itse haluatte kuluttaa lähinnä kotisohvaa, niin onhan teillä siihen aikuisina oikeus. Voisitteko kuitenkin kannustaa edes lapsianne liikkumaan? Hankkikaa heille kunnon liikuntavälineet, viekää liikuntaharrastuksiin, rohkaiskaa ulkoilemaan jne.

Liikunta tai sen puute on yksi tärkeimmistä lastenne tulevaa terveyttä ennustavista tekijöistä! Kai kuitenkin haluatte, että lapsistanne tulisi terveitä ja hyvinvoivia aikuisia?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on se noillekin vähän tervanjuontia. Aina saa pakottaa. Onko siitä sitten enemmän haittaa kuin hyötyä? Oppiiko liikunnan iloa siitä että vanhemmat raahaa väkisin harrastuksiin?

Mun vanhemmat on liikuntafanaatikkoja ja aina pakottivat hiihtämään räkä poskella ja keuhkot kasassa yms. ja musta tuli täydellinen sohvaperuna.

Vierailija
2/12 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavat harrastaa, en estä enkä kiellä enkä suhtaudu negatiivisesti muiden kuin itseni liikuntaharrastuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään mainosta inhoani ja lapseni tykkäävät myös hiihtämisestä.

Vierailija
4/12 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista mitä itse inhoaa. Siis uskottavasti. Kannustamisessa on olennaista esimerkki ja lisäksi vanhemman on vaikea salata lapseltaan vastenmielisyytensä jotain asiaa kohtaan.

Vierailija
5/12 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi harrastaa monipuolisesti liikuntaa ja on hänen lempiaineensa koulussa. Ei ole asiat niin mustavalkoisia, rakkaat mammat.

Vierailija
6/12 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihhoan tortilloja= lapsen lempiruoka silti. Inhoan liikuntaa, lapsi harrastaa liikuntaa paljon ja voittanut lajissaan seuramestaruuksia.

Vierailija
7/12 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kannustan liikkumaan

Olen vienyt jo pienenä perheliikuntaan vaikken itse pidäkään. Onneksi ovat perineet liikuntageenit isältään.

Vierailija
8/12 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole innostunut liikunnasta, vaan melkeinpä päinvastoin niin aika vaikeaa sille on vakuutella että liikunta on kivaa jos itsekään ei ole samaa mieltä. Tortillavertaus nyt meni ihan metsään, luultavasti et ole joutunut markkinoimaan niitä tortilloja lapsellesi joka luonnostaan inhoaa tortilloja.

Minä ihhoan tortilloja= lapsen lempiruoka silti. Inhoan liikuntaa, lapsi harrastaa liikuntaa paljon ja voittanut lajissaan seuramestaruuksia.

Vierailija
9/12 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kunnolliset varusteet. Itse en liikunnasta välitä, mutta olemme siihen aina toki kannustaneet ja se on kantanut hedelmää. Hieman ihme ketju. Tuskin kukaan lapsi on liikkumatta siksi, että vanhempi ei tykkää liikkua! Ja varmasti jokainen vanhempi kannustaa liikkumaan, vaikka olisi sohvaperuna.

SEN SIJAAN, minulla oli kotona liikkujavanhemmat, joille liikunta oli pakkomielle. INHOSIN liikuntaa, koska sitä TUPUTETTIIN koko ajan!!!

Vierailija
10/12 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsen lempiaine koulussa on liikunta, vaikka itse inhosin sitä yli kaiken ja kärsin suunnattomasti liikuntatunneista. Liikkuminen on lapsille luontaista, mutta valitettavasti koululiikunnassa liian moni lapsi huomaa huonoutensa ja alkaa inhota liikuntaa. Tärkeintä olisi muuttaa koulun liikuntatunteja sellaisiksi, että ihan kaikki lapset voisivat niistä pitää. Koululiikunnalla on ollut paha tapa tappaa heikoimmilta kaikki liikkumishalut - jopa vuosikymmeniksi.

ja kunnolliset varusteet. Itse en liikunnasta välitä, mutta olemme siihen aina toki kannustaneet ja se on kantanut hedelmää. Hieman ihme ketju. Tuskin kukaan lapsi on liikkumatta siksi, että vanhempi ei tykkää liikkua! Ja varmasti jokainen vanhempi kannustaa liikkumaan, vaikka olisi sohvaperuna.

SEN SIJAAN, minulla oli kotona liikkujavanhemmat, joille liikunta oli pakkomielle. INHOSIN liikuntaa, koska sitä TUPUTETTIIN koko ajan!!!

Vierailija
11/12 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikkumaan, esim. perhejumppaan, seikkailuradoille, urheilukentille, vaikkei aina itseä innostaisi. Huomaamattaan oppivat liikkumisen ilon. Mukaan se innostuneempi vanhempi, kummi, täti...

Vierailija
12/12 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heidän nauttia liikunnasta ja oppia siinä ohessa terveellistä ja voimia antavaa elämäntapaa?

Jos itse haluatte kuluttaa lähinnä kotisohvaa, niin onhan teillä siihen aikuisina oikeus. Voisitteko kuitenkin kannustaa edes lapsianne liikkumaan? Hankkikaa heille kunnon liikuntavälineet, viekää liikuntaharrastuksiin, rohkaiskaa ulkoilemaan jne.

Liikunta tai sen puute on yksi tärkeimmistä lastenne tulevaa terveyttä ennustavista tekijöistä! Kai kuitenkin haluatte, että lapsistanne tulisi terveitä ja hyvinvoivia aikuisia?

paini,baletti,ratsastus näin liikuntapuolelta.

Itse inhoan liikuntaa,olen aina inhonnut. Olen koittanut vaikka mitä lajia mutta kun olen liikunnallisesti kömpelö niin aina tulee nolo olo kun ei esim.yhteisjumpassa opi liikkeitä niinkuin muut. Kävelystä en myöskään tykkää.

En tiedä mistä löytäisin itselleni sopivan lajin ja porukan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän