Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työharjoittelu rv 25-35

Vierailija
17.01.2010 |

Moi!

Mulla on la heinäkuun ekalla viikolla.

Työharjoittelu alkaa sisätautien vuodeosastolla rv 25 ja päättyy rv 30, jonka jälkeen alkaa toinen harjoittelu kirurgian vuodeosastolla ja kestää viikolle 35 asti.

Tuttu terkkari sanoi, että ehkä ei kannata mennä, sillä vuodeosasto työ on kaikkein rankinta työtä sairaalassa ja lisäksi siellä voi olla kaiken maailman viruksia mitkä on sitten vauvalle haitallisia.

Miten olette itse vastaavassa tilanteessa tehneet?

Nimenomaan kaipaisin nyt kokemuksia sairaalojen vuodeosastoilta.

Toisaalta voisin suorittaa teoriaopintoja pois, jos en menisi harjoitteluun nyt.

Kaiken lisäksi aamut alkais mulle jo viideltä, bussi sairaalalle lähtee kuudelta. Jaksaisinkohan sitä enää tommosilla viikoilla.. Omaa autoa saati ajokorttia ei ole ja sairaalalle on matkaa 10km.

Kiitos vastauksista jo etukäteen! :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hoitajana sitä mieltä, että jo valmistuneet sairaanhoitajat voi helpommin keventää omia töitään raskaana ollessaan kun taas opiskelijalta oletetaan, että tekee kaikkea, myös niitä nostoja yms.

Mielestäni on väärin sanoa, että onhan ne hoitajatkin töissä. Totta, mutta ne sitten helpottaa töitään kyllä selkeästi.

Kehoittaisin ottamaan osastolle yhteyttä ja juttelemaan mitä mieltä he siellä on opiskelijan raskaudesta. Sinulla tuossa vaiheessa on jo viikkoja jonnin verran.

Vierailija
2/4 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpommalla kun oikea henkilökunta!! Ehkä jossakin terveysaseman vuodeosastolla voi olla toisin, mutta sairaalan osastolla tilanne on toinen.

Mieti sitä, jaksatko. Jos olet ihan perässävedettävä, et saa hyviä arvosanoja harjoittelustasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kaksi lasta 1v4 kk välein (nuorempi nyt 3,5 v). Molemmilta olin aivan loppuun asti töissä ongelmitta. Ihan loppuviikoilla en juurikaan nostellut potilaita, sen verran kollegiaalisia työkavereita. Infektioriski on aivan olematon, ellet nyt joudu juuri infektio-osastolle, mutta enpä ole kuullut, että sielläkään työntekijät sairastaisivat sen enempää kuin muidenkaan osastojen työntekijät. Kirurgian vuodeosastojen potilaat eivät pöpöjä hoitajiin tartuta ja käsihygieniasta huolehtiminen on sellaista rutiinia, mikä opetetaan kaikille osastolla työskenteleville ja sitä pitää noudattaa. Neuvolassa on taas peloteltu aivan turhaan.

Itse olin eka raskauden aikana 35-v, sinä olet luultavasti nuorempi, kun vielä opiskelet. Kunnosta täytyy tietty pitää huolta eli jos lihot 30+ kiloa, niin varmasti on raskasta missä tahansa. Kunnolliset tukisukat, niin jalat ei pääse turpoamaan päivän aikana. Aivan varmasti pärjäät.

Ja niille, jotka taivastelevat, että miten raskin mennä töihin lasten välillä, niin mies halusi myös hoitaa lasta ja oli hänen kanssaan kotona, kunnes minun seuraava äitiysloma alkoi.

Vierailija
4/4 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan ne hoitajatkin siellä raskaana töissä, ja moni ihan äitiysloman alkuun ilman sairaslomia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi