Olen nuori äiti ja vielä tuleva lähäri, haluatko kysyä minulta jotain?
Kommentit (16)
Minkä suuntautumisvaihtoehdon ts. koulutusohjelman (vai millä mimellä niitä nk. syventäviä opintoja nyt kutsutaankaan)aiot valita/olet valinnut?
lue seiskaa. Mitä nyt jossain odotustilassa tms. saatan selata. Haen kevään yhteishaussa jatko-opintoihin sh:ksi ja th:ki. -ap
ja onko työpaikka jo tiedossa? t. lähäri
Olen sairaanhoidon ja huolenpidon koulutusohjelmassa. Luonteva valinta jatko-opintoihin (sh/th) nähden. -ap
Minkä suuntautumisvaihtoehdon ts. koulutusohjelman (vai millä mimellä niitä nk. syventäviä opintoja nyt kutsutaankaan)aiot valita/olet valinnut?
on yksi lapsi. Valmistun nyt keväällä ja menen vain (toivon mukaan) kesäksi töihin kun toivon mukaan pääsen Amk:iin syksyllä. -ap
opiskellut itselleni lähärin ammatin. Ja mistään ei löydy päivätyötä eikä ole varaa kouluttaa enempää itseäni vaikka kiinnostusta olisi.
Mikä neuvo sinulla olisi minulle?
jo iäkkäämpiäkin opiskelijoita? Ala kiinnostaa, olen jo yli 40v.
mutta loppupeleissä "asenteesta" kiinni. Turha surkutella, että on vaikeampaa kuin lapsettomilla opiskelijoilla. Kaikkeen tottuu ja tämä on oma valintani joten siihen on sopeuduttava. -ap
kun olet äiti?
vuorohoitoon vienti vaihtoehto? Oletko hakenut töitä tarhoista ja päivätoimintakeskuksista (vammaisten ja vanhusten)? Kotihoidossa on ainakin meillä päin n. 1 iltavuoro/ vko ja 1 viikonloppu töitä/ kk. Voisiko lasten isä hoitaa tuollaiset ajat? -ap
opiskellut itselleni lähärin ammatin. Ja mistään ei löydy päivätyötä eikä ole varaa kouluttaa enempää itseäni vaikka kiinnostusta olisi.
Mikä neuvo sinulla olisi minulle?
luokallamme on 40-50-vuotiaita, olemme aikuisryhmä. Aikuiset jotka ovat olleet työelämässä saavat parempia tukiakin. Itse olen luokkamme nuorin. -ap
jo iäkkäämpiäkin opiskelijoita? Ala kiinnostaa, olen jo yli 40v.
Ja vuorotyö ei ole vaihtoehto, koska lapsellani on vaikeuksia muutenkin mm. nukkumisessa, joten meillä rytmit ovat erityisen tärkeää pitää aina samoina. :(
ole yksinhuoltaja, elän lapsen isän kanssa parisuhteessa. -ap
olet yh?
tällä hetkellä? Jos olet täysin työtä vailla, eikä työn tarvitse olla vakituinen niin ala kotihoidon sijaiseksi? Meillä ainakin kaupungissamme on pari sijaista joille riittää käytännössä töitä joka päivälle. Pääasiassa onkin aamuvuoroa ja ilmoitat ettet pysty tekemään iltaa ja vkoloppua. Hieman epävakaata toki, mutta parempi kuin ei mitään. Muutama tuttu lh on saanut pestin myös koulunkäyntiavustajana. -ap
Ja vuorotyö ei ole vaihtoehto, koska lapsellani on vaikeuksia muutenkin mm. nukkumisessa, joten meillä rytmit ovat erityisen tärkeää pitää aina samoina. :(
ole koskaan katsonut, ehkä yhden jakson korkeintaan. -ap