Onko täällä ketään joka ei anna alakouluikäiselle talvella D-vitamiinia. Miksi et anna?
Kommentit (37)
Meillä lapsi juo maitoa litran päivässä ja syö margariiniakin reilusti leivän päällä. Kalaakin syö pari kertaa viikossa.
10mikrogrammaa päivässä
antaa 10 mikrogrammaa päivässä?
Enemmänkin voi antaa.
on edelleenkin 7,5 mikrogrammaa päivässä. Tuosta maidosta ja margariinista kyllä kertyy se määrä.
Kun en jaksa ostaa apteekista ja on kallistakin
Sitä ei vaan saada nostettua järkyttävän pohjoismaisen yhteistyöbyrokratian takia.
BTW mä olisin jo kuollut omaan perussairauteeni, jos olisin noudattanut orjallisesti siitä annettuja suosituksia.
Onhan noita paljon varmaan. Laitoksissa oleville mummukoillekin taidetaan antaa vain 3,5%:lle d-vitamiinia.
Omille lapsille menee reippaasti: 2,5-vuotiaalle 12,5-17,5 µg vuorokaudessa ja 9-vuotiaalle 17,5-27,5 µg vrk.
kuuntelen ainoastaan terveydenhoitajia tai lääkäreitä. Viralliset suositukset eivät vielä ole muuttuneet, vaikka paineita näyttää olevan. Paljonkohan niitä paineita asettavat d-vitamiinituotteiden valmistajat?
vaan lastenlääkäri Erkki Antila.
Oma on lapsesi. Hyvää onnea hälle vitamiinipuutoksesta selviämiseen.
d-vitamiinituotteiden valmistajat?
Vitamiiniteollisuus ei ole erityisen kannattavaa, koska vitamiinin molekyyli ei ole patentoitavissa.
Eikä lapset juuri juo maitoakaan, vain juustoa ja jukurttia menee jonkin verran. Mutta asuinmaassamme Keski-Euroopassa (lähellä Italian rajaa) riittää valoa talvellakin. Täkäläisen lastenlääkärin mielestä maidon juottaminen onkin turhaa. Hyvin lapset ovat kasvaneet ja terveinä pysyneet.
viikossa 50-100 mikrogrammaa, otan itekin saman verran jokapäiväisen monivitamiinipillerin lisäksi. Joka päivä en muista antaa, niin annan kerralla sitten isomman satsin.
on ties mitä myrkkyä missäkin! Itse antaisin kalanmaksaöljyä mutta 3v ei sitä huoli! Joskus itse otan kapselina ja annan myös lapselle siitä mutta aka harvoin. Kalanmaksaöljyä alan itse käyttää ahkerasti kun saan vauvan mahasta pihalle:)
6 kuinen 20 mikrogramaa
3v ja 5v 40 mikrogrammaa
aikuiset 60mikrogrammaa
Tohon vielä reippaasti maitohappoja päälle ja saldona 2 parin päivän nuhaa koko talvena lapsilla, aikuiset ei ollenkaan sairaina.
Se on sitten kiva kun aikuisina kärsitään osteoporoosista ja riisitaudista.
Se kun ei kalsiumkaan imeydy ilman d-vitamiinia, kait sen jo jokainen tietää??!!!
d-vitamiini annos ja molemmat lapset olivat terveinä koko viime vuoden :O Varmasti riittää mainiosti maito ja kala 2 krt viikossa täyttämään saantisuosituksen, on ennenkin riittänyt ja kertokaa onko joku sairastunut riisitautiin nyky-Suomessa??? Kyllä ne lääketehtaat kampanjoivat myös lääkärien välityksellä jne. Älkää olko liian sinisilmäisiä...
ollenkaan. En ole pariin vuoteen muistanut. Äsh! Mitä tästä seuraa..???