Parisuhteessa olevat; Vastaatko suurimmaksi osaksi yksin näistä asioista:
-aamupalan teko viikonloppuisinkin
-kaupassa käynti ja ruoanlaitto
-siivous
-laskujen maksut
Kommentit (38)
-Jos miehellä ei ole aamuvuoro, niin hän laittaa aamupalan. Muuten siis minä.
-Minä käyn yleensä kaupassa tekemässä isot ostokset, mies käy kaupassa tarpeen vaatiessa.
-Minä teen pääasiassa ruuan, mutta mieskin kyllä auttaa tarvittaessa. Jos en ole kotosalla niin mies tekee kyllä lämpimätkin ruuat.
-Mies siivoaa, minäkin toki tarpeen vaatiessa eli imuroin ja järjestelen paikkoja, mutta mies tekee ison viikkosiivouksen, vaihtaa lakanat jne
-Kumpikin pesee pyykkiä.
-Mies maksaa laskut. Meillä yhteiset tilit ja rahat.
-Kumpikin hoitaa lapsia, siis pesee, hoivaa, huolehtii, leikkii, ulkoilee, huolehtii ruoka-ajoista jne Minä tietenkin enemmän kun olen hoitovapaalla. Meillä kolme pientä lasta.
-aamupalan teko viikonloppuisinkin - lapset ottavat itse, isosiskot auttavat pienempiä, meitä ei enään siihen tarvita
-kaupassa käynti yleensä minä, joskus yhdessä
- ruoanlaitto aina mies viikonloppuisin
-siivous molemmat
-laskujen maksut- minä vastaan tästä
-aamupalan teko viikonloppuisinkin -kaupassa käynti ja ruoanlaitto -siivous -laskujen maksut
Minä teen enemmän tuollaisia hommia, mutta mies tekee kaikki remonttihommat ja huoltaa auton. Ei ole koskaan tarvinnut tapella ja uikuttaa.
Mies tekee kyllä kaikkea muuta. En jaksaisi päivääkään sellaisessa suhteessa, jossa minun pitäisi olla aikuisen miehen piika/äiti.
teen kaiken tämän:
-vien matot ulos,kopistelen ja tuon paikoilleen.
-suoritan 5 henkisen perheen ruokaostokset.
-maksan kaikki laskut ja pyöritän kaikki raha-asiat ,lainat ,korttien lyhennykset ym.
-imuroin noin joka toinen päivä 100 neliön rivarin.
-laitan pääsääntoisesti kaikki lämpimät ruuat joka päivä.
-huolehdin perheen kahteen autoon kaiken liittyvän,myös imuroinnit ja pesut.
-pyykkiä pesen noin 5 konetta viikossa
-tiskit ja roska-astia hoidan minä joka päivä
-vien ja haen lapsia hoidosta ja eskarista hyvin monena päivänä viikosssa.
-jos joku nousee aamulla lasten kanssa niin se olen minä.
-jos lapset sairastaa niin minä olen töistä pois niitä hoitamassa.
-tässä nyt muutamia mitä tuli näin äkkiä mieleen.
-mitäkö vaimoni tekee. sitä mitä tuosta listasta yli jää,plus n jatkuvaan fb.ssä ja farmilla.
-niin ja en ole vielä kuulemma kunnollinen mies??
-olen tämän talon ainut vakituisessa työsuhteessa oleva,kolmivuorotyö teollisuudessa.
laskuihin sentään saan rahaa mieheltä, koska hoitotuella ei paljon lainaa lyhennellä. Olen siis kotona ja katson minun töihini kuuluvan em asiat. Välillä kyllä viduttaa, koskahan mulla on niitä vapaapäiviä.
En ole toi sama. Mutta kyllä meilläkin mies hoitaa autojen rassaukset jos siihen tarvetta on. Mä en nimittäin tajua niistä mitää, ajaa osaan ja tankata, siinäpä se. Jos pitää vaikka lamppu vaihtaa tai öljyt, niin ei onnistu multa. Ja aina ei viitsi kormaamolle viedä jos itse osaa, niin sitä sitten säästää. Sama jos pitää jotain rempata. Ei mulla riitä kiinnostusta ottaa mitään vasaraa käteen, mies ne hoítaa. Pilkkoo puut ja kolaa lumen.
Mun mielestä se että jos itse sitten sisätiloissa puuhaa kotiaskareita, ei ole mitään piikomista. Ei se auton rassailu mikään harrastus ole, vaan silloin jotain korjataan.
-aamupalan teko viikonloppuisinkin: mieheni tuo minulle aamupalan sänkyyn viikonloppuisin
-kaupassa käynti ja ruoanlaitto: yhdessä käydään kaupassa ja minä teen yleensä ruoat
-siivous: mieheni siivoaa
-laskujen maksut: yleensä mieheni
En ole toi sama. Mutta kyllä meilläkin mies hoitaa autojen rassaukset jos siihen tarvetta on. Mä en nimittäin tajua niistä mitää, ajaa osaan ja tankata, siinäpä se. Jos pitää vaikka lamppu vaihtaa tai öljyt, niin ei onnistu multa. Ja aina ei viitsi kormaamolle viedä jos itse osaa, niin sitä sitten säästää. Sama jos pitää jotain rempata. Ei mulla riitä kiinnostusta ottaa mitään vasaraa käteen, mies ne hoítaa. Pilkkoo puut ja kolaa lumen. Mun mielestä se että jos itse sitten sisätiloissa puuhaa kotiaskareita, ei ole mitään piikomista. Ei se auton rassailu mikään harrastus ole, vaan silloin jotain korjataan.
menee sama aika viikossa, sun sulla noihin kaikkiin taloustöihin, jotka yksin hoidat, niin kyllä silloin on kyse jostain muustakin. Meillä miehellä menee auton huoltoihin ja remontteihin ehkä max 5t/kk
En ole toi sama. Mutta kyllä meilläkin mies hoitaa autojen rassaukset jos siihen tarvetta on. Mä en nimittäin tajua niistä mitää, ajaa osaan ja tankata, siinäpä se. Jos pitää vaikka lamppu vaihtaa tai öljyt, niin ei onnistu multa. Ja aina ei viitsi kormaamolle viedä jos itse osaa, niin sitä sitten säästää. Sama jos pitää jotain rempata. Ei mulla riitä kiinnostusta ottaa mitään vasaraa käteen, mies ne hoítaa. Pilkkoo puut ja kolaa lumen. Mun mielestä se että jos itse sitten sisätiloissa puuhaa kotiaskareita, ei ole mitään piikomista. Ei se auton rassailu mikään harrastus ole, vaan silloin jotain korjataan.
menee sama aika viikossa, sun sulla noihin kaikkiin taloustöihin, jotka yksin hoidat, niin kyllä silloin on kyse jostain muustakin. Meillä miehellä menee auton huoltoihin ja remontteihin ehkä max 5t/kk
Mutta jonkun niitä autoja on rasssailtava. Mä en edes laske tunteja mitä teen kotona. Mies on yrittäjä ja tekee pitkään päivää, lapset on koulussa päivät. Pääsen aika helpolla, joten ei voi valittaa.
Itse asiassa minä ajan enemmän autoa, koska miehen työpaikka on kävelymatkan päässä. Talon remontointi ja kunnossapito on miehen vastuulla. Etkö sitten arvosta sitä, jos autoa huolletaan? Tiedätkö paljonko auton korjaaminen maksaa jos viet auton ammattilaiselle huoltoon? Minä todellakin arvostan. Mulla on superihana mies, joka arvostaa myös minua. : )
Aamupalaa ei kanssa meillä niinkään tehdä kun mies ei oikeen sitä osaa syödä. Joskus viikonloppuisin teen hemmottelu aamupalan.. tai no brunssin puolelle se yleensä menee ;)
Yhdessä käydään kaupassa, välillä minä yksin ja välillä mies yksin. Mä kyllä ohjeistan yleensä varsinkin jos ruokaa ollaan tekemässä. Eli siis ruuan tekee meillä minä. Mies auttaisi mielellään, mutta en useinkaan anna.. saan paremmin tehtyä kun tiedän missä vaiheessa kaikessa mennään :P Mies saa kyllä laittaa ruokaa jos haluaa, mutta itse tykkään siitä tosi paljon.
Mieheni tyhjentää tiskikonetta ja laittaa tiskejä ahkerammin, minä taas pesen pyykkiä. Isompaa siivousta aloitan yleensä tekemään ja saan kyllä apua jos haluan.
Mä maksan laskut, mutta mies varmaan hoitaisi paremmin. Hän kyllä siirtää aina palkkapäivänä tililleni riittävästi rahaa. Omat laskut maksetaan tietty ite.
Itse asiassa minä ajan enemmän autoa, koska miehen työpaikka on kävelymatkan päässä. Talon remontointi ja kunnossapito on miehen vastuulla. Etkö sitten arvosta sitä, jos autoa huolletaan? Tiedätkö paljonko auton korjaaminen maksaa jos viet auton ammattilaiselle huoltoon? Minä todellakin arvostan. Mulla on superihana mies, joka arvostaa myös minua. : )
Mutta mielestäni naiset, jotka ovat sitä mieltä, että minä hoidan kaikki kotihommat, hoitaahan tuo mies auton ja pienet nikkaroinnit ovat kyllä niitä kotiorjia. Kyllä minä ainakin vaadin,e ttä mies osallistuu myös näihin "sisätöihin", joita 6 henkisessä perheessä kyllä riittää ihan molemmille.
- Aamupalan tekee yleensä mies, sekä arkena että viikonloppuna
- Mies käy kerran viikossa isossa kaupassa, minä haen täydennyksiä lähikaupasta. Ruoka tehdään noin 50/50, minä ehkä hiukan useammin
- Siivooja käy joka toinen vko, minä siivoan muuten. Mieskin kyllä tekee jotain, esim. kerää leluja iltaisin
- laskut maksetaan 50/50 suunnillen
Mutta mielestäni naiset, jotka ovat sitä mieltä, että minä hoidan kaikki kotihommat, hoitaahan tuo mies auton ja pienet nikkaroinnit ovat kyllä niitä kotiorjia. Kyllä minä ainakin vaadin,e ttä mies osallistuu myös näihin "sisätöihin", joita 6 henkisessä perheessä kyllä riittää ihan molemmille.
Ja osalla on jo isot lapset jotka hekin siivoavat. Ymmärrän että jos molemmat käy töissä niin yhdessä hoidetaan sitten se kotikin, mutta jos nainen on vaikka kotona, niin eikö sen homma ole sitten hoitaa ne kodin siivoukset? vai pitääkö miehen palkkatöiden jälkeen vielä tulla kotiin siivoamaan.
Mun mielestä on aika hölmöä lähteä heti huutamaan jotain että "olet piika" huutoja, koska kaikilla ei ole samanlaiset elämäntilanteet. Pääasia että jokainen perhe on tyytyväinen omiin ratkaisuihinsa oli ne sitten vaikka kuinka erilaiset kuin naapurilla tai tutulla on.
teen kaiken tämän: -vien matot ulos,kopistelen ja tuon paikoilleen. -suoritan 5 henkisen perheen ruokaostokset. -maksan kaikki laskut ja pyöritän kaikki raha-asiat ,lainat ,korttien lyhennykset ym. -imuroin noin joka toinen päivä 100 neliön rivarin. -laitan pääsääntoisesti kaikki lämpimät ruuat joka päivä. -huolehdin perheen kahteen autoon kaiken liittyvän,myös imuroinnit ja pesut. -pyykkiä pesen noin 5 konetta viikossa -tiskit ja roska-astia hoidan minä joka päivä -vien ja haen lapsia hoidosta ja eskarista hyvin monena päivänä viikosssa. -jos joku nousee aamulla lasten kanssa niin se olen minä. -jos lapset sairastaa niin minä olen töistä pois niitä hoitamassa. -tässä nyt muutamia mitä tuli näin äkkiä mieleen. -mitäkö vaimoni tekee. sitä mitä tuosta listasta yli jää,plus n jatkuvaan fb.ssä ja farmilla. -niin ja en ole vielä kuulemma kunnollinen mies?? -olen tämän talon ainut vakituisessa työsuhteessa oleva,kolmivuorotyö teollisuudessa.
Mies tekee tosi paljon hommia. Silti vaimo valittaa, valittaa ja valittaa.
-aamupalan teko viikonloppuisinkin
Yleensä mies herää aikaisemmin ja tekee aamupalan-kaupassa käynti ja ruoanlaitto
Yleensä mies hoitaa-siivous
Yleensä yhdessä-laskujen maksut
Minä,koskatienaan myös perheen rahat suurimmalta osin
minä teen yleensä aamupalan lapsille, sillä mies on joko töissä tai nukkuu (yövuoron jäljiltä). Jos molemmat hereillä, tehdään puoliksi.
Kaupassa käyn mielelläni yksin.
Ruoanlaittoon apu kaipaisi, tosin en itsekään kauheasti aikaa keittiössä joudu viettämään.
Päivittäinen siivous päosin minun vastuulla, mies tekee suursiivoukset.
Laskut maksan minä (mieheni tililtä).