Parisuhteessa olevat; Vastaatko suurimmaksi osaksi yksin näistä asioista:
-aamupalan teko viikonloppuisinkin
-kaupassa käynti ja ruoanlaitto
-siivous
-laskujen maksut
Kommentit (38)
-aamupalaa ei sen kummemmin tehdä, molemmat ottaa/tekee itse
-kaupassa käydään yksin ja yhdessä
-ruuan teen minä arkisin ja mies vkl:na
-siivous on enemmän mun hartioilla
-mies maksaa yhteiset laskut, minä tietty omani
Lasteni isän kanssa kaikki tuo "kaatui" vain minun niskaani. Nyt olen suhteessa jossa kaikki tuo jaetaan tai tehdään yhdessä.
käy myöskin kaupassa ja laittaa ruokaa siinä missä minäkin. Laskut hoidan minä pääasiassa.
Lasteni isän kanssa kaikki tuo "kaatui" vain minun niskaani. Nyt olen suhteessa jossa kaikki tuo jaetaan tai tehdään yhdessä.
-aamupalan teko viikonloppuisinkin: En, vaan joko yhdessä laitetaan tai mies laittaa, koska mä olen enemmän aamu-uninen
-kaupassa käynti ja ruoanlaitto: kumpikin käy ja kumpikin laittaa ruokaa
-siivous: tää on enemmän mun vastuulla, mutta ei kokonaan sentään. Mulla alhaisempi kynnys kestää sotkua ja siksi mä tartun herkemmin rättiin ja imuriin
-laskujen maksut: Molemmat maksaa laskuja yhtälailla
Samoin molemmat hoidetaan: lasten kuskaamiset, pihatyöt ym.
Mies hoitaa lähes yksin: autoon liittyvät asiat ja vakuutusasiat
Mä hoidan lähes yksin: pyykkihuollon
Ruoanlaittokin on enimmäkseen minun heiniäni, kaupassa mies käy yhtä usein kun minäkin ja aamupalaa laittaa se joka ensin nousee.
Mutta on meillä sellaisiakin asioita jotka ovat täysin miehenkin vastuulla.
paitsi laskuista (se vastaa, jonka nimellä ne tulee)
Mies hoitaa aamupalat, kaupassakäynnin ja ruoanlaiton ja laskut pääosin, minä siivouksen. Silti taidetaan tehdä molemmat aika pitkälti yhtä paljon.
siivouksen hoidan pääasiassa minä. Mies kyllä järjestelee paikkoja ja joskus tekee viikkosiivouksen esim. vapaapäivänä, tai jos minä olen lasten kanssa muualla.
Minä teen kunnon ruokaa. Jos ruoanlaittovastuu jää miehelle, syödään jotain valmista tai puolivalmisteista tehtyä.
Mies käy kaupassa töistä palatessaan, koska hän kulkee autolla ja minä julkisilla.
Aamupalan antaminen vaihtelee. Kumpi vain herää ja ehtii ensin.
Arkisin mies ei syö kotona aamupalaa, lapset tekee itse sen. Viikonloppuisin laittaa aamupalan pöytään se joka nousee ekana.
Kaupassa mä kyllä käyn itse ja teen viikolla ruoan, mies tekee viikonloppuisin.
Siivan myös paljon, lapset hoitaa omat huoneet ja yhteisissä tiloissa myös jotain pientä heille kuuluvaa.
Laskut maksaa mies.
En, mies hoitaa aamupalat vkonloppuisin(kin) ja esim tänäaamuna herätti minut 08.30 aamupalapöytään:-)
En, miehellä auto ja kortti ja kyllä, minä vastaan 99,9%sti ruoanlaitosta.
Jooooo, mies imuroi 1x/vkossa ja hoitaa pyykkejä, mutta koen kyllä että vastaan siisteystasosta ja esim petivaatteiden yms vaihdosta.
Mies naputtelee laskut koneella.
-Jokainen tekee itse aamupalansa, vauvan syöttää se, joka ensimmäisenä herää. Saamme nukkua pitkään vuorotellen.
-Mies käy pääosin autolla kaupassa isot ostokset ja minä käyn, jos pitää lähikaupasta hakea jotain pientä.
-Ruokaa laitetaan vuorotellen
-Mies huolehtii kaikki laskut ja muut talousasiat.
eli aika ihanasti on asiat.
Yleensä se maksaa, joka näkee laskun ensimmäisenä. t:13
Meillä mies myös imuroi, vie roskat ja muut jätteet, mutta minä vastaan muuten siivouksesta.
- Arkisin minä teen lapselle puuron ja viikonloppuisin mies (itse saan nukkua viikonloppusin pitkään)
- Kaupassa käynnit ja ruuanlaitto on aika tasapuolista kummaltakin
-enemmän minä.
-kumpikin maksaa omat laskut
aamupalaa ei sen kummemmin tehdä, kumpikin ottaa mitä ottaa. kaupassa käydään yleensä porukassa,jos pitää jotain pientä ostaa niin sit käy jompi kumpi. ruoanlaitto suoritetaan yhdessä,jos ei niin se kummalla on sillä hetkellä vapaat kädet. siivotaan yhdessä. laskut maksetaan yhdessä,se kummalla on rahaa niin se maksaa,oli lasku mikä vaan :) näin ollaan edetty 6v eikä mitään ongelmia ole ollut,ainakaan suurempia :D
-aamupalan teko viikonloppuisinkin -kaupassa käynti ja ruoanlaitto -siivous -laskujen maksut
Minä teen enemmän tuollaisia hommia, mutta mies tekee kaikki remonttihommat ja huoltaa auton. Ei ole koskaan tarvinnut tapella ja uikuttaa.
Ennen oli aika paljon mun harteilla .
kaupassa mies käy ehkä hiukan enemmän viikonloppuisin. Mies siivoaa ehkä hiukan enemmän. Minä maksan aina laskut.
minä siivoan,ruokaa laitetaan molemmat,jokainen ottaa aamulla syödäkseen mitä haluaa,kaupassa käydään yhdessä ostamassa isommat ostokset pari kertaa viikossa