Tänään töissä kerroin odottavani kolmatta ja
sain vastaani mielenkiintoisia kysymyksiä ja kommentteja.
-Oliko se totaalinen vahinko?
-Halusiko miehesikin tosiaan kolmatta?
-Mä en ainakaan koskaan tee kuin maks kaksi lasta.
Mua oikein huvitti nämä kommentit, loukkaantua en jaksa, mieluummin tyydyn naureskelemaan toisten tökeryydelle :)
Onneksi suuri osa kuitenkin onnitteli.. Ja mietiskelijöille tiedoksi että lapsi on todella odotettu ja toivottu.
Kommentit (8)
Minä vein vauvan töihin ja siellä joku kehtasi sanoa ettei tykkää vauvoista lainkaan!
Ihan sama, mutta ei olisi tarvinnut tulla sitä oikein vartavasten sanomaan. En myöskään jaksa oikeasti loukkaantua kun jotkut siellä ovat ihmeellisiä möläyttelijöitä.
kun aloin odottaa kolmatta. Sain kuulla monestakin suunnata ihmettelyitä miksi me nytkolmas tehtiin, kun meillä oli jo molempia sukupuolia... :-D
Ihmiset on vaan niin urpoja.
Samanlaisia kommentteja mäkin sain aikanaan. Ja luulen että meidän molempien vanhemmat elää vieläkin siinä uskossa että kolmas oli vahinko. Siinähän elävät, pääsihän se vähän yllättämään, mutta melkein suunnitellusti ;-)
Onnea odotukseen! On se kolme lasta vaan niin ihana ja sopiva määrä, ainakin meille.
mukava kuulla muidenkin kokemuksia.
Mä tiedän meillä töissä vielä ainakin pari tyyppiä joille en ole kertonut ja odottelen mielenkiinnolla heidän reaktiotaan..
Lisäksi ajattelin paljastaa heille vähän myöhemmin että aion olla monta vuotta hoitovapaalla uuden tulokkaan ja isompien lasten kanssa kotona, siitä irtoaa taas varmasti hyviä kommentteja. Meillä on töissä niin paljon ihmisiä joiden mielestä uran ja töiden tekeminen on niin tärkeää ja ihanaa että yksikin päivä töistä poissa on suuri menetys itselle, eikä moni voi kuvitellakaan että jäisi äitiysloman jälkeen vielä hoitovapaalle, päin vastoin monet on tulleet takasin kesken äityysloman. Itse mietin todella usein olenko oikeassa paikassa, mutta ihanaa kun nyt voi pian taas olla muutaman vuoden poissa.
Taidan saada jotain kummia kicksejä siitä että toiset on tahdittomia :)
-ap
Ja töissä jo kysellään, että joko on vauvakuumetta seuraavaa ajatellen ja kai te meinaatte heti sille kaveria? Naurattaa vaan, et kunhan nyt sais tän ensimmäisen pihalle :D
Meillä monet kommentoivat, et onhan meidän pakko poikaakin yrittää, kun oli kaksi tyttöä ja kolmatta odotin :o
Mua oikeesti ärsytti kovasti nuo kommentit ja suorastaan toivoin, et tulis tyttö, ni olis kiva kuunnella niitä sääliviä kommentteja :D
Poika oli tuo kolmas, mutta meille sukupuoli ei ollut mitenkään tärkeää.
siihen, että tehtäis vauvoja pojan toivossa. Näitä kommentteja alkoi kuulua kun oli kaks tyttöä ja jatkui aina sinne kun viides sitten oli poika.
Kun sitten kerroinkin vielä pojan jälkeen olevani raskaana niin tosi monet (jopa osa sukulaisista) kysy joko, että miks vielä kun on jo kumpaakin sukupuolta tai että oliko vahinko.
Todella törkeitä ja tahdittomia ihmiset osaa olla
Meillä monet kommentoivat, et onhan meidän pakko poikaakin yrittää, kun oli kaksi tyttöä ja kolmatta odotin :o
Mua oikeesti ärsytti kovasti nuo kommentit ja suorastaan toivoin, et tulis tyttö, ni olis kiva kuunnella niitä sääliviä kommentteja :D
Poika oli tuo kolmas, mutta meille sukupuoli ei ollut mitenkään tärkeää.
neljättä, esimieheni kysyi: "meinaatko pitää sen?"...