HUOMIO: 7-VUOTIAS POIKA KATEISSA HGISSÄ
Kommentit (32)
esim. kauppojen ja kioskien ovillahan on ne "pituusasteikot" juuri siksi että on helpompi arvioida esim. varkaan pituus. Kai olette ne huomanneet?
Mistä hitosta ne voi tietää että se on justiinsa alle 184 cm. Mittanauhan kanssako ne perhana kulkee. Hyvä jos tavallinen erottaa onko joku metrin vai 120 pitkä.
kimppuun jossain pihalla. Ei ollut mitta-asteikkoa lähellä jos ei naisella sitten ollut mittanauha taskussa?
ja sen mukaan pitäisi olla suht' helppoa arvioida senttejä päälle ja pois.
Itse ainakin ton ikäisenä aina seikkailin milloin missäkin ja osasin pitää itsestäni huolta. Ei ollut kännyköitä, äiti huolesta soikeana, muttei silti soittettu poliiseille. Ennen kuin olin kouluikäinen, lähin ulos aamulla ennen 10, kävin syömässä kotona kun/jos tuli nälkä (yleensä kyllä kavereilla)ja kotiin ilta myöhään. Kyllä lapseen pitää osaa luottaa. Ton ikäinen on fiksumpi kuin luulette.
Kyllä mulle oltiin annettu selkeät rajat ja ohjeet minne saa mennä ja minne ei, sekä mitä saa tehdä ja mitä ei. Vaikka ei kännyköitä ollut niin mulla oli kotiituloajat, ruoka-ajat jne. Eikä ikinä tullut mieleenkään karata päiväkodista tai koulusta, ei koskaan.
Kyllä mulle oltiin annettu selkeät rajat ja ohjeet minne saa mennä ja minne ei, sekä mitä saa tehdä ja mitä ei. Vaikka ei kännyköitä ollut niin mulla oli kotiituloajat, ruoka-ajat jne. Eikä ikinä tullut mieleenkään karata päiväkodista tai koulusta, ei koskaan.
ja lukujärjestyksestä voi erehtyä.
ja lukujärjestyksestä voi erehtyä.
Eikö sun vanhemmat huolehtineet yhtään?
On paljon asioita mitä pienessä mielessä pyörii. Ei vanhempien pidä jokaista asiaa puolesta tehdä.
On paljon asioita mitä pienessä mielessä pyörii. Ei vanhempien pidä jokaista asiaa puolesta tehdä.
Tai soittaa että nyt pitää lähteä. Muuten käy just noin että lapsi mennä viipottaa milloin missäkin.
Onko teillä 7-vuotiasta isoksi huutelevilla vain pieniä lapsia vielä? Nooh, aika muuttaa kummasti mielipiteitä.
tee mitään ennen kuin on ollut kadoksissa 24 tuntia.
että lapsista tulee semmoisia 'tapauksia'. Luonnolliset vaistot tukahdutetaan jo ennen kuin ne joutuu kouluun. Lapsella on tarve seikkailla ja joskus tuntea olonsa itsenäiseksi. Varsinki pojilla. Ei siihen riitä mikään eskarin pika visiitti viereisen männyn juurelle.