Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saiko miehen sisko suuttua tästä?

Vierailija
14.01.2010 |

Siis meidät oli kutsuttu miehen siskon perheen luokse viettämään pitkää viikonloppua. Heillä iso talo, josta saimme käyttöömme oman huoneen. Minä en pidä omassa kodissani tai myöskään muualla että esimerkiks sänkyymme mennään pomppimaan, lakanoihin pyörimään tai meidän tavaroita penkomaan.

Miehen siskon lapset kuitenkin menivät käytössä olleeseen huoneeseemme leikkimään ja lisäksi miehen sisko ehdotti, että heidän lapsensa voisivat nukkua päiväunia sängyssämme meidän lakanoissa samalla kun pienempi lapsemme nukkuu omia päiväuniaan matkasängyssään.

Sanoin tästä suoraan ystävällisesti, että minusta jokainen voisi nukkua päiväunet omissa pedeissään, enkä valitettavasti pidä siitä että muut ovat lakanoissamme (lakanoissa jotka ovat meidän käytössä juuri silloin).

Nyt on miehen sisko loukkaantunut ja närkästynyt tästä.

Eli jos teillä on vieraita niin onko heidän petinsä ja tilansa silti kaikkien muidenkin käyttöomaisuutta automaattisesti? Eikö ketään muuta haittaa jos muut ihmiset pyörivät sängyssänne?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, että loukkaantui, pidätkö siskosi lapsia saastaisina?

Vierailija
2/16 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyhitetty vieraiden käyttöön silloin, kun vieraita on. Sinne eivät muut mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lakanoissa kyllä saa lapset pyöriä, jos eivät ole aivan yltä päältä mudassa tms. Mutta jos se sua häiritsee ja sä sen sanoit, niin tokihan olisi siskon pitänyt kunnioittaa sun näkemystä ja antaa asian olla.

Vierailija
4/16 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet sä vähän niuho. Ei mua haittaa vaikka joku muu nukkuis, leikkis jne meidän sängyllä.

Vierailija
5/16 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei meitä haittaa, meilä on melkein aina aamulla herätessä 5 henkeä parisängyssämme :)

Vierailija
6/16 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen tosi tarkka lakanoistani enkä tykkää että siellä nukkuu kukaan vieras. En anna edes omien lasten nukkua siellä "päivävaatteissa", yöpuvuissa yöaikaan saavat toki olla meidän sängyssä. Ja kun meillä on vieraita kiellän aina lapsia menemästä heidän sänkyyn niin kauan kun lakanat on siellä, sitten kun vieraat on lähteneet niin siellä voi leikkiä. Eli minusta sanoit ihan aiheesta.

Vierailija
7/16 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöä siskolta suuttua tuollaisesta mutta en toisaalta ottais mitään pulttia siitäkään jos joku lapsi mun patjallani nukkuis.

Jos olen yövieraana jossain niin kerään lakanani aamulla pois niin että petini ja tavarani ei ole perheen normaalin elämän tiellä.

En kyllä käsitä mitä hyötyä kelleen olisi siitä että kaikki lapset nukkuu samassa huoneessa, siinähän käy sitten helposti niin ettei kukaan nuku. Paitsi jos on ahdas asunto ja toivotaan ettei nukkuvat lapset valtais kaikkia huoneita niin että muut voisivat pitää jossain toisessa huoneessa vähän ääntä niin sitten ymmärrän.

Vierailija
8/16 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meillä vieraita käy niin emme mene pyörimään/istumaan heidän petivaatteiden sekaan tai päälle missään nimessä.

Ei tarkoita että he olisivat jotenkin "saastaisia" ettei voisi mennä pomppimaan mutta yksinkertaisesti ajattelen vieraitani ja kun annan heille puhtaat petivaatteet niin en oleta että minä tai lapseni tai mieheni sinne mennään sotkemaan niitä.

Kyllä sen aikaa ne on ihan vieraiden käytössä ja ymmärrän ap:ta täysin mutta ihmettelen tätä siskoa miten voi suuttua tuollaisesta

Vierailija
9/16 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailun aikana ei kenelläkään meidän perheenjäsenistä ole lupa mennä näihin tiloihin. Ne ovat vieraille pyhitetyt. Vieraillessakin pitää olla oma paikka.

Olen sikäli kurja vieras, että haluan itse vierailla samanlaisissa olosuhteissa. Jos tiedän, että ei ole mahdollista niin majoitun hotelliin.

Sinulla oli hankala tilanne. Ehkä lapset olisivat voineet ottaa päikkärit päiväpeitteen päällä tai olisitte voineet siirtää matkasängyn lastenhuoneeseen.

Vierailija
10/16 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan voi toiselle sanoa SAAKO jostain suuttua tai harmistua vai ei.

Mutta kysymykseesi; jos meille tulee yövieraita, on vierashuone heidän silloin. Sanon lapsille, että pitää koputtaa jos ovi on kiinni ja kysyä saako sinne mennä. Kenenkään tavaroita ei mennä penkomaan. Itse en ole törmännyt siihen, että ketään meidän vieraistamme haittaisi jos lapsi käy vierashuoneessa tai lainaa heidän sänkyään. On meidänkin sängyssämme nukkunut yksi jos toinen kyläilevä lapsi. Ei meidän lapsissamme, eikä kenekään sukulaisen/kaverin lapsissa kirppuja ole. Vähän ihmettelen tiukkapipoista suhtautumistasi. Olisit voinut esittää asian vaikka niin, että lapsesi ei oikein malta nukkua jos siinä huoneessa on muita lapsia.

Vierailija
11/16 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kenellä on vieraitten käyttöön oma kylppäri?

Vierailija
12/16 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se mukula olisi pitänyt lykätä teidän petiinne? vuodehan oli teidän sen aikaa, kun käytitte huonetta.

Itse olen sen verran tarkka / estynyt /nipo / outo, että sängyt ovat käyttäjiensä reviiriä. En tunge edes istumaan kenenkään sängylle, ellei muuta sijaa ole JA kirjaimellisesti käsketä. En tuppaa toisten makuuhuoneisiin ilman oikeaa syytä. Appivanhempien luona en törmäile takuulla apen ja anopin kammariin, vaikka se on säädyllisesti pedattu etc.

Joo, eikä meillä lapsi tai muiden jälkikasvu missään nimessä tule pomppimaan sänkyymme. Emme mekään rynni.

Vierailija
13/16 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen sisaren lapsen päiväunista, sisaren omassa kodissa oli kyse.

Vierailija
14/16 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kenellä on vieraitten käyttöön oma kylppäri?

Muutoin käytämme sitä itsekin, tosin ehkä vähän harvemmin. Mutta kun vieraita on, niin sitten sen siivoan ja laitan vain heidän käyttöönsä.

Vierailija
15/16 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en tykkäisi jos joku lapsi pyörisi lakanoissani.

Vierailija
16/16 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta, jokainen toki "saa" suuttua siitä mistä suuttukaan.

Olen sitten ehkä tavallista niuhompi tällaissa asioissa. Meillä kotona mennään aina puhtaina omiin lakanoihin nukkumaan, eikä oma mieskään saa tulla päivävaatteissa pyörimään päiväpeiton alle. Nukkumapaikka on kai jotenkin pyhä paikka vain meille. Oma lapsi toki pyjamassaan voi tulla viereen.

Ja kiva huomata etten ole kuitenkaan ainoa laatuani ;)

En voisi käyttää samaa hammasharjaa kenenkään kanssa, enkä haluaisi syödä esimerkiksi kenenkään vieraan lapsen tai muun ruoanjämiä (tätäkin ehdotettiin kehuttuani jotain, mutta kohteliaasti kieltäydyin).

Ja kyse oli siis ihan ylimääräisestä huoneesta, emme tungitelleet lasten huoneissa tai muualla. Lapset myös itse ehdottivat, että voisivat tulla vierashuoneemme lattialle nukkumaan, jotta saisivat olla lapsemme kanssa/kanssamme samassa huoneessa yötkin! Ja tähänkin olisi varmasti miehen sisko ollut oikein myöntyväinen ellei siinä vaiheessa jo mieheni olisi sanonut jotain.

En kai vain ole kyläilevää tyyppiä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi