Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sokeritoukista

Vierailija
14.01.2010 |

Asun 10v vanhassa sivitaloasunnossa (asunut muutamia vuosia). Viimeisen kuukauden sisään olen nähnyt ensimmäiset sokeritoukat kämpässäni. Yhteensä ehkä noin viisi toukkaa. Ovat vilistäneet keittiön työtasolla, ja makkarin lattialla. Kylppärissä ei ole näkynyt. Mistä ihmeestä näitä sikiää? Lattialämmitys koko asunnossa. Kuivaa siis pitäisi olla. Siivoankin melko usein. Olen nyt kaatanut lattiakaivoihin sejä viemäreihin kloriittia ja kiehuvaa vettä. Toivottavasti auttaisi. Pääseekö näistä eroon? Tietysti koko taloyhtiön myrkytys pitäisi myös järjestää jos alkaa näitä elukoita enemmän olla.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikea päästä eroon, ja tosiaan pitäisi sitten koko taloyhtiö myrkyttää. Meillä niitä oli myös paljon edellisessä asunnossa, joka puolella asuntoa, niin makuuhuoneessa kuin kylppärissä - keittiön kaapissakin joskus jokunen... Kosteusmittaukset tehtiin, mitään ei löytynyt. Kiehuvaa vettä viemäreihin ja lisäksi kaikki lattialistat ym. "kolot" kannattaa ruiskuttaa vaikka raidilla. Mutta tuskin silti niistä eroon kokonaan pääset. Kannattaa kyllä yrittää nyt heti, etteivät pääse leviämään. Sitten niistä ei ainakaan eroon pääse.

Vierailija
2/9 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse suosittelen ehdottomasti ainetta nimeltä Bio Kill. Sitä saa puutarhamyymälöistä ja ainakin Prismoista. Osta heti pari-kolme pulloa. Aine on hajuton ja väritön, ja sillä suihkutetaan kaikki lattialistojen aluset ja kolot, joissa toukkia voi olla. Viemärikäsittelyn olitkin jo tehnyt - sitä voi uusia aika ajoin.

Meillä toukkia ei enää näkynyt muutaman Bio Kill -käsittelyn jälkeen. Ehkä niitä jossain naapuriasunnossa saattoi olla vielä, mutta itse emme enää niihin törmänneet.

Toukat ovat saattaneet tulla teille myös esimerkiksi matkalaukkujen mukana tai muuten tuliaisina jostakin.

Itse kun muutimme pois, käsittelin Bio Killillä myös isompia tekstiilejä kuten mattoja ja huonekalujen pohjia, eikä uudessa kodissa ole koskaan näkynyt toukista vilaustakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että puhut naapureille ja käsket heidänkin varmuuden vuoksi käsitellä paikat tuolla Bio Killillä. Tai voitte tilata koko taloyhtiöön ammatti-ihmisen myrkytyspuuhiin. Ehkä halvempaa olisi ensin kokeilla sitä että jokainen myrkyttää omansa.

Luin jostakin, että sokeritoukan kyllä saa häviämään sitkeällä myrkyttämisellä, koska se ei lisäänny kovin nopeasti. Mitä pikemmin toimitte, sen parempi tilanne.

Vierailija
4/9 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haenkin sitä heti kaupasta. Asun vuokra-asunnossa ja meillä on tosi veemäinen isännöitsijä. Jos hänelle alkaisin kertoilla että voisiko hankkia myrkyttäjän niin nauraisi (taas) pihalle. Eli tyydyn nyt siihen, että keskityn oman kämppäni huoltamiseen.

Vierailija
5/9 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös silloin kun asuttiin rivitaloasunnossa noita ihania lemmikkejä..Onneksi sänkyyn eivät koskaan eksyneet.Mä kaadoin aina viemäreihin klorttiivettä kuuma sellaista ja vähksi aikaa aina häipyivät.Valitettavasti noista ei pääse koskaan eroon,jos ei sitten uusi koko putkistoa ne nimittäin elää siellä viemäreissä.

Vierailija
6/9 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös silloin kun asuttiin rivitaloasunnossa noita ihania lemmikkejä..Onneksi sänkyyn eivät koskaan eksyneet.Mä kaadoin aina viemäreihin klorttiivettä kuuma sellaista ja vähksi aikaa aina häipyivät.Valitettavasti noista ei pääse koskaan eroon,jos ei sitten uusi koko putkistoa ne nimittäin elää siellä viemäreissä.

Kloriitin kanssa käytetään aina kylmää vettä, ei kuumaa koskaan.

Vierailija
7/9 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senpä vuoksi en kyseisiä aineita yhtäaikaa suinkaan viemäreihin kaatanutkaan.

ap

Vierailija
8/9 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko nuo ötökät muuttaa uuteen asuntoon tavaroiden mukana?

Vierailija
9/9 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko nuo ötökät muuttaa uuteen asuntoon tavaroiden mukana?

Mä meinasin säästää sen vauvapahvilaatikon mutta onneksi satuin avaamaan sen ja siellähän oli sokeritoukkia pahvilaatikon taitoksissa. Sain eliminoitua niiden muuton meidän mukana kun olin tosi tarkkana muuttolaatikoiden ja kaikkien tavaroiden kanssa