Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin raskaus alkoi näkymään vatsasta esikoista odottaessa omasta mielestä/ulkopuolisten mielestä?

Vierailija
14.01.2010 |

Itselläni menossa rv 8 ja ihan alun turvotus, jota oli viikolla 5, on laskenut. Nyt vatsa pömpöttää välillä iltaisin vähän, muttei sitä varmaan kukaan ulkopuolinen mitenkään voi huomata. Kovasti jo silti odotan sitä, että raskausvatsasta tulee KUNNON raskausvatsa.. että se näyttää sille, että olen raskaana eikä sille, että se on vain löllöä.

Olen hoikka ja pitkä. Ennusteet milloin alkaa näkymään? :)

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnitelut! Itse olen 170 cm pitkä ja painoa 52 kg, kun aloin odottamaan esikoista. Ensinmäistä kertaa huomasin vatsan kasvaneen vasta viikolla 13, jolloin housut olivat tiukat... Siirryin miehen farkkuihin. Seuraava vaihe tuli viikolla 17 - 18, jolloin vatsa alkoi selkeästi pyöristymään ja äitiysvaatteihin oli siirryttävä astetteittain eli kokonaan viikolla 19. Tässä vaiheessa vasta raskaus alkoi näkymään ulospäin.

Vierailija
2/20 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsa pullahti esille vasta noin rv 17. Olin viikon työmatkalla ja raskaus ei näkynyt vielä kun lähdin. Kotiin palattuani mies sai hyvän vitsin, että heti kun muija käy vähän reissussa, se tulee paksuna takas.. Osa ihmisistä ei huomannut vatsaa edes mammikselle jäädessäni. Silloin oli aika lökövaatemuoti, niin sinne vaatteiden allehan se piiloutui. Tosin olin aika pienivatsainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olen pitkä ja hoikka, ja alkoi näkymään vasta siinä rv 20. Omasta mielestäni näkyi jo aiemmin, ja alavatsaa aristi niin että aloin jo käyttää raskausvatteita. Jälkeenpäin ajatellen kyllä se raskausvaatteiden käyttäminen johtui pääasiassa juuri siitä, että en millään olisi malttanut odottaa masun pyöristymistä. Mutta sitten kun se pyöristyi, niin kasvua oli ihana seurata. Masu oikein kasvoi silmissä! Kyllä se oli ihanaa. minulla loppuraskaus oli ehdottomasti parasta aikaa.

Vierailija
4/20 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tultiin vauvan kanssa synnäriltä kotiin, niin naaapurit tuli ihmettelemään, että kenenkäs vauvaa oikein kantelen :)

Vaikka raskaus oli 7vrk yliaikainen.

Tokan kanssa, kun oli vikana työpäivänä jäämässä äippälomalle, niin osa työkavereista ihmetteli, että miks lähen töistä, että mitäs nyt aion. Vastasin sit ihmetellen ja mahaa taputellen, että vauva tulossa :) Eivät olleet huomanneet.

Vierailija
5/20 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoi masu näkyä selkeämmin. Silloinkin vielä näytti vähän kuin ois vaan turhaa röllöä kertynyt :) ainakin näin jälkikäteen, kun kattoo kuvia jotka otettu lomamatkalta tulloin. Itselläni oli suht.pieni masu ja useat ihmiset yllättyikin, kun kerroin koska laskettuaika on, luulivat sen olevan myöhemmin. Mutta jokaisella omanlaisensa vatsa :)

Vierailija
6/20 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsa ihan oikeasti ponnahti yhdessä yössä esiin.

Vierailija
7/20 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eka kommentti muilta (mahan perusteella) taisi tulla noin rv20. Raskauden alkaessa mitat oli 170/60.

Vierailija
8/20 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävättäreni on hoikka kuin lipputanko, eikä raskaus silti näkynyt kovin hyvin kuukautta ennen synnytystä. Toki vaatetuksensa ei ollut aivan myötäinen, mutta siltikään. Ja synnytti potran pojan. 

Vierailija
9/20 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerroin töissä rv 20 ja kaikille tuli yllätyksenä. Asiaa auttoi, että mulla on luonnostaan ihan pömppä maha ja pidän löysähköjä vaatteita.

Vierailija
10/20 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä rv 20 paikkeilla, äitiyshousuihin olin siirtynyt jo varmaan rv 15 kun töissä istuessa normihousut painoivat ilkeästi alamahaa. Muutamia merkitseviä katseita olin huomannut jo tuossa vähän ennen rv 20:kin, mutta vasta oikeastaan sitä seuraavina viikkoina työkaverit vasta ottivat asiaa puheeksi.

Vierailija
11/20 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon 160cm ja painan  45kg nytten odotan esikoista, ehkä kohta näkyy maha  tai ei ollenkaan 

Vierailija
12/20 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi esikoisesta tuntua sellaista pinkeää ja kiinteää mahaa noin rv 20. Muut eivät vielä huomanneet, mutta itseäni ahdisti tavallisissa housuissa ja alkoi tuntua, että nappia pitäisi kesken päivän avata. Rv 23 vaihdoin äitiyshousuihin ja heti tuon jälkeen alkoi työkaverit huomata. Vielä rv 27, jolloin maha oli jo selkeä pallo (tuli hetkessä), osa ei tajunnut, että olin raskaana vaan ajattelivat, että olin vähän lihonut...

Kuopusta odottaessa olikin muutama ylimääräinen kilo, joten maha peittyi läskien sekaan. Jouduin jo rv 16 vaihtamaan äitiyshousuihin.

Vierailija
13/20 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkuista piti luopua viikolla 20. Olen isorintainen, siksi vauvamaha ei näkynyt sen jälkeenkään, kun piti paitoja, jotka olivat löysiä. Kangas kun valuu rintojen alta, ei mahaa näy ollenkaan. Kun jäin äitiyslomalle, työkaveri (vähän vieraampi) ihmetteli, miksi olen jäämässä töistä pois. Kohtu on myös aika pysty, ehkä jopa takakenossa. Istuminen oli vaikeaa, samoin hengittäminen ja syöminen, mutta ulospäin ei hirveästi näkynyt. Painoakaan ei tullut lisää kuin muutama kilo.

Myöhemmät lapset näkyivät selvemmin, varmaan maha löystyi, ja kumpu valui enemmän näkyviin. Ja painoakin oli enemmän.

Vierailija
14/20 |
03.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun maha alkoi vähän näkyä rv 23, mutta housut alkoi kiristää jo paljon aiemmin. Maha pysyi kuitenkin loppuun asti niin pienenä, että kun rv 42+0 ostin vielä vauvanvaatteita, niin myyjä kysyi, haluaisinko että hän paketoi ostokset lahjapaperiin...

Mun mitat ennen raskautta oli 176 cm ja 65 kg, ja vauvakin oli ihan hyvän kokoinen (52 cm ja 3,8 kg).

Vierailija
15/20 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä rv 15 kohta, eka lapsi, ei näy vielä. Miehen kanssa hupsuna odotetaan että alkais näkyä:)

Vierailija
16/20 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli pieni pallo alavatsaan joskus rv12 paikkeilla. Ei kuitenkaan tarvinnut vaihtaa toisen laisiin housuihin, samoilla farkuilla menin.

Muut huomasivat vasta joskus rv25:n paikkeilla ja silloin itse asiassa maha oli juuri tösähtänyt esille (oikeasti suunnilleen yhdessä yössä) mutta sen verran ylhäällä oli maha, että edelleen pystyin käyttämään farkkuja.

Kai se riippuu aika paljon kohdun asennosta ja lantiosta miten se tulee esille, mulla kohtu on taakse päin kallellaan ja kun aloin odottamaan olin 163cm ja 60kg.

Vierailija
17/20 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi mahan omasta mielestä vko 12 ts omat housut eivät enää kunnolla mahtuneet. Muiden mielestä vko 20 tienoilla. Mitat 170/55 ennen raskautta.

Vierailija
18/20 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden viikonlopun aikana kun olin vkolla 18 =)

Mä ootin sitä kans kun kuuta nousevaa..

nyt tosiaan jo hieno pallo kun vko 23 menossa :)

Vierailija
19/20 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 165 ja normaalipainoinen. Viime viikolla tuntui, että masu sai jo pitkiä katseita ja eilen ja tänään on tullut ensimmäiset onnittelut. Viikkoja siis kasassa 16+4. Vkonlopun aikana tapahtui jotain kummallista ja vatsa pumpsahti esiin oikein urakalla. Ja nyt se kyllä näkyy jo niin selvästi, ettei sitä oikeen vaatteillakaan saa peiteltyä.

Painoakin on tullut jo 4 kiloa, mikä johtunee pitkälti siitä, että juoksu on jäänyt kokonaan pois, kun aiemmin juoksin n. 25-35 km/vko. Eli vatsaan lienee tullut muutakin kuin vauvamasua(mulla kerääntyy yleensä aina kaikki masuun), mutta ihan pinkeelta vauvamasulta tuo kuitenkin näyttää :)En kyllä osannut odottaa, että näin aikasin näkyis. Ja liikkeitäkin on jo tuntunut... :O

Vierailija
20/20 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hoikka, musta näki selkeesti että olen raskaana jo rv12. Eikä mitkään housut mahtuneet enää kiinni. Näin molemmissa raskauksissa, nyt toista odotaessa maha on kyllä kasvanut nopeemmin kun ensimmäisessä. Mulla on nyt rv27 ja mieletön pallomaha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän