Pätkätyöläisiä?
Mä olen onnellinen aina välillä töissä ja töistä, mutta jatkuvat pätkätyöläisyys rassaa tosi paljon. Siis TOSI paljon. Kohtalotovereita? Miten kestätte?
Kommentit (5)
haitkohan sittenkään ihan tätä tuolla viestilläsi :)
ihan kaikki kommentit kiinnostaa. Oon tehnyt jo YLI 10 vuotta pätkätöitä, tosin 4 kk - 2,5 v pätkiä kerrallaan, mutta on siinä kestämistä kun loppua ei näytä tulevan.
Mikä tässä auttaisi henkisesti ettei vallan lannistuisi?
Tosin olen siitä onnellisessa asemassa, että olen ollut ketjutetuilla pätkillä samassa paikassa yhteen menoon jo melkein 2 vuotta, ja olen siis saanut pitää normaalit palkalliset lomat jne. Kuitenkin jos tuolla haluaisin jatkaa ja työt jatkuvat, alkaisi olla tsäänssit tulkituttaa työsuhde vakituiseksi (olen keskustellut asiasta lakimiehen kanssa). Ei vaan hirveästi "nappaa" kun kyse on vuokratyöstä, jossa ei juuri kehittymismahdollisuuksia olen, olen ylikoulutettukin ja aika turhautunut. Mutta joo, monella on huonomminkin asiat.
ja takana vasta reilu 10 vuotta ;)
ap siis
Erehdyin aloittamaan pari kuukautta sitten rekryfirman kautta eräässä kaupassa. Tunteja luvattiin yli 30h/vk, mutta kävikin niin, että hyvä, jos kuukauteen saa ton verran. Ne tunnit pitää netin kautta varata ja niitä samoja tunteja varaa 10 muutakin henkilöä + siitä milloin tunnit nettiin laitetaan ei ole mitään varmaa tietoa. Eli käytännössä päivät pitkät pitäisi kytätä koko ajan netissä oisko mahdollisesti tunteja vapaana vai ei.
Ihan hirveetä hommaa ja todella stressaavaa. Tälläkin viikolla tuli tunnin varotusajalla viestiä, että tunnin päästä ois vuorovapaa, mutta en mä vaan pysty noin nopeesti reagoimaan, kun pitää neljä vuotiasta tyttöäkin hoitaa. Ahdistaa koko homma (Tuolta en enää vuoroja ota, jos ei ihan pakottavaa syytä tule) :( Tämän vuoksi etsin koko ajan kunnon kokopäiväistä työtä, jotta tietäisi sentään ensi viikon vuorot etukäteen. Niin hermoja repivää hommaa, että huh, kun pitää bussimatkat, hoidot yms selvittää ja sit työpäivä onkin jonkun 4 tunnin mittainen. En enää ikinä mee mihinkään rekryfirmaan töihin.