haluan laihtua 20kg
Olen vain mässäillyt ja syönnyt lasten knassa kotona ollessani. Nyt olen aloittanut kuntoilun, mutta miten saada ruokavalio kohdilleen? Tuntuu, että kilot lähtee tosi hitaasti ja välillä tulee takaisinkin.
Kommentit (5)
Itsekuri vaan puuttuu... Kunnon ruokaa syön ja säännöllisesti, mutta miten pystyisi luopumaan suklaasta...
jos haluat pysyvää muutosta ruokavalioon.
Tai siis näin ajattelin itse tehdä :-)
Ensin yritän jättää karkit pois. Ei vaikeeta jos ei mies osta kotiin karkkia - itse pystyn vastustamaan karkit kauppareissulla.
Sitten yritän jättää pois sipsit ym suolaiset napostelut joita olen ottanut iltaisin.
Sitten olut ja sipukka - tai siis tämä ensimmäisenä pois niin etten ota kun pe-la iltana jos joku hyvä syy (juhlat, vieraita tms.).
Pullaa ja keksejä en syö ellei ole vieraita joten se ei ole ongelma.
Luulen että näillä itse pääsen alkuun hyvin eli n. 10kg pudotus tavoitteessa 6 kuukauden aikana.
Eli arvioi omat ongelma syömiset ja aloita niiden karsiminen yksi kerrallaan ja niin että esim. yhtenä päivänä viikossa on ns. herkuttelu vapaus.
Tavoitteena vähintään 20 kilon painonpudotus syyskuun alkuun mennessä, kolme kiloa on jo pudonnut tiukalla kurilla. Aloitin homman Nutriletten tehostartilla ja nyt olen jatkanut sillä linjalla että jätin ruokavaliostani pois pastan, riisin, perunan ja valkoiset jauhot sekä kaikki herkut. Vain tumma suklaa on sallittujen listalla pienissä määrissä, mutta siihen aion turvautua vain jos tulee ihan kauhea mieliteko, vielä niin ei ole käynyt. Kertalaakista kaikki napostelut pois. Ja merkkaan syömiseni päivän päätteeksi kiloklubiin (on ilmainen palvelu) jotta näen olenko syönyt oikean suuntaisesti päivän aikana. Mutta ensimmäinen vinkki on se että herkuttelut ja massutukset pois ja kasvikset tilalle!
molemmat ohjaavat oikeaoppisen syömiseen.
Ota tavaksi noudattaa lautasmallia, 1/4 lautasesta pottua, riisiä tai pastaa, 1/4 kastiketta, lihaa yms. 2/4 salaattia.
Syö jokaisella aterialla jotakin kasvista tai hedelmää
Syö säännöllisesti 3-4 tunnin välein, niin verensokeri ei pääse laskemaan.
Suunnittele syömiset etukäteen.
Juo 1,5-2l vettä päivässä.
ap