onko normaalia että 2 v 1 kk piirtää ihan selkeät
kasvot? eli pyöreä pää jossa pyöreät silmät, sisäpuolella mustuaiset, nenä ja suu. Kaikki oikein siistiä. itse ainakin ihmettelin kun kysyin mikä tuo on niin lapsi vastasi "piirsin äidin".
Kommentit (8)
Kaikki kolme lasta ovatkin kyllä nyt isompinakin taitavia piirtämään :-)
Minäkin piirsin tuon ikäisenä selkeitä ihmisiä. Lapseni piirsi vuoden ikäisenä soikioita joilla neljä viivaa jalkana ja sanoi "hauva".
Ihmishahmoja, ns. pääjalkaisia. Myös joitain eläimiä.
etten luule liikoja.
eka lapsi ilmeisesti ei vaan ollut niin nopea kehityksessä kun en muista hänen tuollaisia piirtäneen. yleensä 5 v lapset piirtää tuollaisia mitä nyt meidän 2 v. Olen hänessä huomannut silloin tällöin jotain erityistä ja on kiinnostunut aivan uskomattomista asioista. Osaa myös laskea kuuteentoista asti mut voi olla vaan sitä kun on kuullut vaikka sisaruksensa laskevan niin tuollainen jää sitten päähän.
ap
piirsi 3 vuotis tarkastuksessa ihmisen. Pää (silmät, suu, nenä jne.), vartalo, jalat, kädet ja sormiakin muistaakseni väsäs. Terveydenhoitaja oli pyytänyt vain pallon piirtämistä. Nykyään opiskelee graafiseksi suunnittelijaksi ja aina ollut tosi taitava ja kiinnostunut piirtämisestä.
Onko ap sun 2v tyttö? Meidänkin tyttö osasi jo 2vuotiaana piirtää tosi hienosti, ei niitä mustuaisia mutta muuten sellaisen pääjalkaisen olion. Tytöt on minusta kiinnostuneempia piirtämisestä usein verrattuna poikiin.
tyttö tää mun 2v1kk on. Selkeitä ympyröitä on piirtänyt jo monta kuukautta. Siis täysin pallon muotoisia. Toivottavasti on sitten perinyt isänsä piirtäjän lahjat eikä mun. Itse kun osaan just ja just pallon piirtää.
sulla on fiksu ja viisas lapsi, josta tulee jotain suurta ja muuttaa koko maailman