Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihdutuksessa onnistuneet! Miten saan pois 10kg?

Vierailija
13.01.2010 |

Tiedän, että kun syö vähemmän kuin kuluttaa, niin laihtuu. Ongelmana on nyt napostelu, jota en aina edes itse huomaa. Imetys loppui ja kilot hiipii takaisin. Viimeisimmän raskauden jäljiltä oli n. 6kg ylimääräistä ja nyt sitten siihen on tullut vielä muutama lisää. Imetysaikana paino putosi ihan kivasti, joten ihan omaa syytä tämä on.

Nyt siis neuvoja, miten saan jatkuvn syöpöttelyn kuriin. Saatan ihan huomaamattani napsia keksejä, lakuja tai mitä kaapissa nyt onkaan. Illalla sitten kauhuissani mietin, miten paljon on tullut syötyä ylimääräistä. Seuraavasta päivästä sitten päätän lopettaa tuon syömisen mutta kuinka ollakaan, taas tuli äsken naposteltua kolme Jaffa-keksiä. Miten selkärangaton ihminen voi olla... Muuten syödään tavallista kotiruokaa ja muut perheessä on ihan hoikkia, tyytyväisiä painoonsa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloita vaikka siitä että heivaat pihalle kaikki herkut etkä yksinkertaisesti osta niitä lisää. sitten toiseksi alat syödä kunnollisia aterioita ja n. 5 kertaa päivässä. paljon kasviksia ja proteiinia ja vähemmän hiilareita. ja vaihdat riisin, pastan ja leivän tummaan malliin. vähennä suolankäyttöä ja tarkista syömäsi rasvan laatu. noilla lähtee kyllä.

Vierailija
2/13 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun treenaan monta kertaa viikossa. jotenkin tuntuu hölmöltä heilua salilla ja ottaa kaikki takaisin syömällä ka**aa. Tämä on siis jokin minun outo ajatusmallini ja tehokas sellainen. Juon iltaisin paljon vichyä jatkettuna sitruunan/limen mehulla, ei senkään vuoksi tee mieli syödä mitään, kun tuo täyttää vatsan ja maistuu niin hyvälle :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin.

Mutta mieti muuten mitä syöt: pizzassa on törkeästi kaloreita, sillä pilaa jo koko viikon kalorit.

Valmiiksi maustettuja jogurtteja kannattaa vaihtaa itsetekemään smoothieen: marjoja, maust. jogurttia, vähän vaikka kaurajuomaa/soijamaitoa, lesettä tehosekottajalla siistiksi.

Ei kannata raahata kaappiin kummitteleen herkkuja. Pari pientä on ihan jees.

Ja vanhasta valitset paremman: kermajätksi tavalliseen, tavallinen soijaseen tai mehujätskiin.

Ei elämän tartte olla mitään kuivahkoa. Koita löytää vaan herkkuja siitä tavallisesta ruuasta.

Nauti tarpeeksi vettä, urheile.

Vierailija
4/13 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa 30 euroa vuodessa, mutta opettaa tehokkaast oikeat ruokailutottumukset. RUokien merkkailun oppii nopeasti ja se helpottuu käytön myötä koko ajan, ei ole aikaavievää mutta edellyttää pääsyä nettiin joka päivä.

Vierailija
5/13 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet kyllä taida saada mitenkään kilojasi kuriin. Koska vastauksen kysymykseen jo tiedät, mutta et kykene toteuttamaan. Vaatii tiukkaa itsekuria ja näläntunteen sietämistä (kunnes mahalaukku hieman ehtii kutistua normaali mittoihin).

Vierailija
6/13 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli henkilökohtaisen syyn sille, miksi haluat laihtua. Kaikki nuo edellä mainitut keinot ovat sen jälkeen hyviä. Liikuntaan jää myös helposti koukkuun kun sen aloittaa ja se tukee hyvin noissa ruokailutottumuksien muutoksissa. Tiedät itse, voitko syödä esim. yhden keksin päivässä, vai onko nollalinja parempi. Itse en ole tehnyt täydellisiä nollalinjoja ja uskon sen olevan itselleni parempi. Eli keksi päivässä kahvin kanssa tai pieni annos herkkuja kylässä on ok. Samoin myös yksi herkuttelupäivä viikossa.

Vierailija
7/13 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen tehokas tapa on laittaa suuhunsa purtavaa max 5 kertaa päivässä (olkoon suklaapatukka tai ateria) ja kerran viikkoon pitää mässypäivän, jolloin ei mieti mitään rajoittavaa. Sitten ei muutamaan päivään tee mielikään mitään ihmeellistä ja sitten taas pari päivää jaksaa odottaa mässypäivää. Tällä jälkimmäisellä itse tiputin 10kg/3kk.

Kiloklubilla opettelen syömään oikein ja tiputtamaan muutaman kilon vielä niin että osaan jatkossakin!

Vierailija
8/13 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tippu paino 6kg muutamassa viikossa tekemättä mitään.

Ulkomaalainen tuttu suositteli; "Get aids".

Vierailija
9/13 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ekaks herkut rajoittuu vain viikonloppuun. Oikeasti, jos et osta niitä, et voi syödä niitä. Sitten kun se 10 kg on lähtenyt, pidät rajan, että jos sen yli alkaa paino nousta, herkut lähtee aina, kun tietty painoraja ylittyy. Tosi helppo tapa pitää paino kurissa.

Minulla on kaksi pahetta, suklaa ja siideri. Oli arki tai juhla. Välillä ne jäävät kauppaan, kun kriittinen raja ylittyy edes vähän.

Vierailija
10/13 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni paino alkoi pudota itsestään kun menin töihin kotiäitiyden jälkeen. Kotona tuli naposteltua silkan ajankulun takia. Jos töihin meno ei ole ajankohtaista niin opettele ottamaan vaikka kirja tai käsityö käteen aina kun naposteluttaa.

Ja lisää liikuntaa, esim. hyötyliikuntaa joka välissä. Vaikka aina väitetään, että liikkumalla ei laihdu, niin kyllä se vain helpottaa laihtumista+painonhallintaa.

Vierailija
11/13 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkkasin ylös kaiken mitä suuhun laitoin ja vastaavat pisteet, kun päivän pisteraja tuli vastaan, en enää syönyt mitään sen jälkeen. 10 kiloa lähti, eikä tarvinut nälkää nähdä.

Älä enää osta sinne kaappiin mitään herkkuja naposteltavaa, osta pikkuporkkanoita, vauvojen maissinaksuja, väinämöisen palttoonnappeja tai näkkileipää, esim. minä vaihdoin juustonaksut ja kermaviilipohjaisen texmexdipin maissinaksuihin ja tuliseen salsakastikkeeseen.

Vierailija
12/13 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En makaan (ja varmaan tuskin kukaan) pysty olemaan napostelematta, jos kaapit on taynna herkkuja. Eli tosiaan naposteluun ainoa laake on se, ettei osta naposteltavaa. Ja 3 kunnollista ateriaa paivassa, ettei tule nalka. Noilla evailla olen siina painossa, missa olin ennen 3 lapsen syntymaa (vanhin nyt 6 v, nuorin 8 kk).

Vierailija
13/13 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun tilanne kuulostaa niin tutulta... Itse olen noin vuoden verran päättänyt joka ilta napostelus loppuvan tähän. Ja joka päivä inhonnut itseäni kun en ole pystynyt pitämään itseäni kurissa. Ensimmäisten lasten jälkeen onnistuin pudottamaan painoa 13 kg Painonvartijoissa eikä silloin tosiaan tarvinnut nälkää nähdä. Nyt aloitin siis saman projektin taas alusta viime viikolla. Ruokapäiväkirja ja kaiken laskeminen auttaa ainakin minua. Jonkun aikaa kun jaksaa tarkkailla ja laskea jokaisen suupalan alkaa terveellinen syöminen taas sujua itsestään. Jo puolentoista viikon jälkeen alkaa huomata kuinka paljon mukavampi olo on kun syö oikein. Ja mistäänhän ei tarvitse kokonaan luopua, kunhan vaan pysyy järkevyyden rajoissa. Itse olen parantumattomana napostelijana järjetänyt itselleni käsille sallittua suuhun pantavaa. Porkkana ja kurkkuviipaleita ja sokeritonta mehukeittoa jääkaappiin jne.

Ja yksi asia jonka olen omalla kohdallani havainnut ratkaisevaksi on viikko kerrallaan eläminen. Etenen todellakin vain viikon kerrallaan, en mieti kovin pitkälle tulevaan. Viikon järkevän syömisen jälkeen olo ei välttämättä tunnu juurikaan keventyneeltä mutta kun puntarilla käynti osoittaa kilon lähteneen, motivoi se taas kummasti jatkamaan samaan tahtiin seuraavankin viikon. Ei se kymmenen kiloa viikossa ole tullut joten ei millään viikossa tai kahdessa lähdekään. Viikko pari saattaa alkuun mennä mielitekoja vastaan taistellessa mutta kun uusien tapojen opettelu alkaa tuottaa tulosta, ei niitä herkkuja enää teekään mieli ahtaa kitaansa :)

Tsemppiä siis aloitukseen oli valitsemasi tapa sitten mikä hyvänsä!