Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua arveluttaa tuo huuto.net

Vierailija
13.01.2010 |

Olen harkinnut tunnusten luomista sinne, mutta epäilyttää muutama asia. Myytävää tuotetta ei varmaankaan kannata huutaa, jos myyjällä on paljon negaa, mutta onko mahdollista rajata omaa kohdettaan niin, ettei tietyn negamäärän omaavat ostajat näe sitä tai pysty sitä huutamaan?

Olen jonkun verran lukenut palautteita, ja siellä on aika paljon törkeitä tapauksia, jotka eivät lunasta huutojaan tai antavat väärän kuvauksen omasta kohteestaan. Kielenkäyttökin on välillä ala-arvoista.

Esim. jollain on kohteessa selvät ehdot, koska ostajan pitää maksaa ja missä ajassa maksun saatuaan itse lähettää tuotteen, ja silti ostajalta tulee negaa, kun tuote ei ole heti päivän päästä maksamisesta perillä.

Kysynkin vielä, että onko teillä huuto.netin käyttäjillä pääasiassa hyviä vai huonoja kokemuksia kauppojen sujumisesta suuntaan tai toiseen? Oletteko mielestänne saaneet epäreilua palautetta?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä "kiitoksena" olenkin saanut jo melkein 5000 positiivista palautetta:)

Olen tuona aikana törmännyt jos jonkinlaisiin ostajiin/myyjiin, mutta kun en itse ole vaan aina jääräpäisesti "oikeassa", vaan olen hyvin sovittelukykyinen niin hyvin olen siellä pärjäillyt. Toki olen tuona aikana antanut vajaat 10 negatiivista palautetta ja saanut itsekin yhden (ostaja ei lunastanut huutoaan ja suuttui kun annoin hänelle negativiisen eli sain itse ns. kostonegan), mutta tuo on minusta kuitenkin prosentuaalisesti niin pieni osuus ( vain n. 1 negatiivinen palaute/vuosi!) ettei siitä oikeasti ole kaupankäynnin kannalta mitään onglemaa:)

Olen siis ollut 99,99% tyytyväinen huutistoimintaan!:)

Ja juu, voit rajata itse minkälaisen palautteen omaavat sinulta voivat huutaa...eli sen mikä on vähimmäispistemäärä tällä huutajalla lähinnä...

Vierailija
2/16 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sujunut kaupat, yli 300 palautetta on jo eikä ole kuin yksi asiaton eli kostonega, kun laitoin itse ostajana negan, niin myyjä kosti laittamalla takaisin (syytä ei siis negaan ollut).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina on tavara tullut, yleensä kuvauksen mukaisena, jos ei ole ollut kuvauksen mukainen olen valittanut ja saanut osan rahoista takaisin. myynyt olen myös ja kerran eräs ei ollut tyytyväinen vaikka uutta vastaavaa myin. mut ei pyytänyt aleja vaan suoraan nega. se jäi harmittamaan.

kolmisensataa kauppaa tehnyt.

Vierailija
4/16 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voit halutessasi määritellä tuotteellesi myös hintavarauksen . Hintavaraus on matalin mahdollinen hinta, jolla olet tuotteen valmis myymään. Hintavaraus on sinun suojanasi: jos haluat asettaa aloitushinnan suhteellisen alas, mutta et kuitenkaan halua liian halvalla tuotteesta luopua, voit asettaa varmuuden vuoksi tuotteellesi hintavarauksen. Mikäli huutokaupassa ei saavuteta hintavarausta, ei sinulla eikä ostajalla ole velvollisuutta kaupankäyntiin."

Jos hv on 20€, sehän tarkoittaa, ettei ole valmis myymään sitä alle sen hinnan. Miksi ei sitten saman tien laittaisi lähtöhinnaksi 20€?

Vierailija
5/16 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri katsoin, 99 positiivista palautetta olen saanut, ei yhtään neutraalia eikä negaa. Ei myöskään koskaan vielä ole ollut ongelmia ostajien kanssa, aina ovat maksaneet käytännössä heti. Pikemminkin itseäni ahdistaa jos maksu näkyy enkä meinaa ehtiä samana päivänä postiin.

Itse en tykkää siellä tylyyn sävyyn kirjoitetuista "toimitusehdoista" tyyliin jos maksu ei näy kolmen päivän kuluessa annan automaattisesti negan ja jos ei sitä tai tätä niin automaattisesti nega.En sitten yleensä noilta ostakaan.

Toimitusehdot sinänsä ovat täysin ookoo esim. paljon myyvillä, mutta asiat voi sanoa niin monella tavalla ja kaikille huutonet ei ole elämä jota kytätään päivittäin.

Vierailija
6/16 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, ehkä olemme ostaneet ja myyneet kymmenisen kertaa, mutta koskaan ei ole ollut ongelmaa. Postissa en ala mitään ostamaan enkä myymään kuitenkaan.

Saahan siellä palauteosiossa puolustautua. Kirjottaa oma vastine asiaan.

Vierailija
7/16 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana on varmaan joku tuhatkunta kauppaa, enimmäkseen myyjänä mutta on tullut jonkin verran ostettuakin. Ostajana ei ole ollut ongelmia, myyjänä jotain pikkujuttuja kuten turhaa postikuluista nipotusta ja joskus jotain sanomista tavaran kunnosta. Mutta kun toimii itse rehellisesti ja asiallisesti niin niistä pääsee yleensä ihan sopuisasti eteenpäin. Myyjänä eniten mua harmittaa hupihuutelijat joita on paljon, eivät siis koskaan lunasta huutoaan ja se aiheuttaa turhaa työtä.

Vierailija
8/16 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei huonoa sanottavaa. Kymmenistä kaupoista yksi jäi toteutumatta kun myyjä ei vastannut yhteydenottoihin. Muuten kaikki on aina sujunut hyvin. Katson aina kauppakumppanin saamat palautteet ennen kaupantekoon ryhtymistä, ne kertoo paljon.

Vierailija
9/16 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseasiassa oikein hyviä kaikki 14 kauppaa.

Usein postittamisen vaiva ja useat ihmiset kuvittelee saavansa "hyvän" hinnan tuotteestaan. Tosiaan myyjän sanaan pitää aika paljon luottaa, kirpparilla sitten voi tutustuakin tuotteeseen.

voit rajata huutajien tason.

Vierailija
10/16 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjänä hyviä kokemuksia yhtä poikkeusta lukuunottamatta, jossa ostaja käänsi oman mokansa minun syyksi ja käytti lähetteli ilkeitä sähköpostiviestejä. No, ei haukku haavaa tee!

Kuvailen myymäni tuotteet tarkasti enkä salaile mahdollisia vikoja. Kaikki ostajat olleet tyytyväisiä.

Ostaessani jotain on käynyt useamman kerran niin, että tuote ei ole ollut yhtä hyväkuntoinen ja upea kuin ilmoituksessa on kuvailtu. Mutta en silti ole huonoa palautetta antanut vaan niellyt huonot kaupat, kun kyse kuitenkin melko edullisista vaatteista.

Jos itse toimit rehellisesti ja ystävällisesti, voit odottaa samaa myös kauppakumppaneiltasi. Onnea huutis-uralle, se on kivaa touhua, harrastuksesta käy.

Vierailija
11/16 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monella on palautteissa negaa sen takia, kun lähetys ei ole saapunut perille, ja myyjä syyttää aina postia. Yhdellä myyjällä "posti" oli kadottanut viisi tai kuusi lähetystä.

Vierailija
12/16 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi monen negatiivisissa palautteissa mainitaan, ettei myyjä vastaa puhelimeen, s-postiin... Törkeää. Jos myy/ostaa tavaraa nettihuutokaupassa, luulisi, että kotona on tietokone, ja tällöin voi sen s-postin tarkistaa päivittäin. Varsinkin, kun tällaista kauppaa tekee, on syytä se s-posti tarkistaa, vaikkei sitä muuten tekisi.

Vierailija
13/16 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huudon jälkeen vasta ruvetaan pyytämään lisää maksuaikaa, vaikka kohteessa olisi mainittu maksuehdot.

Vierailija
14/16 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri noista jotka eivät pidä huudon voittamisen jälkeen mitään yhteyttä eivätkä siis lunasta tuotetta, sekä kaikenmaailman ihme valittajista.

Kerran myin uuden tuotteen (meillä oli niitä kaksi kappaletta). Tuote oli myyntipaketissa ja sinetillä suljettu, en siis ollut tuotetta edes nähnyt. Ja tämä luki kohteessa selkeästi.

Vein tuotteen perille itse, ettei postissa hajoaisi.

Ensin tuli positiivinen palaute, aivan loistava tuote yms. Mutta kuukauden jälkeen muuttui negatiiviseksi, kun joku juttu ei kuulemma toiminut!

Siis avamaaton paketti, milläköhän ihmeellä minä olisin siihen voinut vaikuttaa! Luultavasti oli ostaja itse tuossa ajassa jo ehtinyt sen hajottaa ja syytti sitten minua siitä.

Vierailija
15/16 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen noin vuoden ajan siellä "pyörinyt", kaupannut ja ostanut. Molempia olen tehnyt aika tasaisesti, lähinnä lastentarvikkeiden, -vaatteiden ja vähän kodinelektroniikankin puolella. Lähes kaikki kokemukset ovat olleet hyviä, noin 150 kauppaa olen tehnyt. Koskaan mitään ei ole "posti hukannut" enkä kertaakaan ole joutunut antamaan nega-palautetta, eli tuote on vastannut odotuksia jne. Minusta huutis on tosi hyvä paikka kaupata ja ostaa tarpeellista. Sieltä tekee LOISTAVIA löytöjä!

Vierailija
16/16 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla takana n. 100 kauppaa ja ihan pari kertaa on kaupanteossa tullut jotain pientä epäselvyyttä, mikä on sitten selvinnyt kun olen ottanut yhteyttä toiseen osapuoleen. Kertaakaan en ole joutunut huijatuksi tmv. Yhtään nega-palautetta en ole antanut, enkä saanut. Eli kyllä, voisin sanoa, että olen erittäin tyytyväinen huuto.netin käyttäjä ja olen monesti tehnyt sieltä fantastisia löytöjäkin :).

Olen itse tunnistautunut käyttäjä, ja yleensä pyrin ostamaankin tunnistautuneilta käyttäjiltä, se tuo lisää varmuutta kaupantekoon. Mutta ihan äskettäinkin ostin tuotteen joltakulta, jolla ei ollut yhtään saatua palautetta, ja hyvin sekin meni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi