Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa, jolla hormonikierukka ei vienyt kuukautisia?

Vierailija
13.01.2010 |

Lääkärikin oikein mainosti, että monilla vuodot jäävät kokonaan pois. Minä en kuulunut niihin onnekkaisiin. Puoli vuotta tiputteli lähes joka päivä ja sitten oma neljän viikon kierto palautui. Vuoto tosin oli normaalia niukempaa, samanlaista kuin pillereiden kanssa. Mistähän tuo johtuu, että joillakin vuodot loppuvat kokonaan? Onko mulla oma hormonituotanto joko liian matala tai voimakas kun oma kierto puskee silti läpi?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli jatkuvaa vuotoa 9 kk, välillä niukempaa, välillä runsaampaa, sitten kyllästyi ja otatin häkkyrän pois.

Vierailija
2/9 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

gynska sanoi, että vuotamattomuus osoittaa lähinnä sen, että kierukka on toimii erittäin hyvin. En sitten tiedä, toimiiko negaatio tässä lausessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni meni ekan hormonikierukan kanssa n. vuosi, ennen kuin vuodot loppuivat kokonaan (niukentuivat kyllä jo tätä ennen) ja nyt tokan kanssa (kun vaihdettiin "lennosta" ilman mitään taukoa) vuodottomuus jatkui täysin ilman tiputteluja.

Vierailija
4/9 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukautiset vain pieneksi tahraksi pikkuhousunsuojassa.

Ja se tiputtelu kesti alkuun ainakin 8-9 kk

Monta kertaa olin jo ottamassa pois, mutta kun ajan varaaminen tms. mun hankalilla työajoilla ei onnistunut helposti, annettiin jotain tulehduslääkettä että kokeile ensin tota jne. Sitten alkoi niin merkilliset oireet, että olisin halunnut käydä oikealla gynellä tutkituttamassa kaiken ultralla, kun neuvolan terkka ja lääkärihän katsoivat vain langan päitä, mutta ei ollut heti varaa käydä jne.

Ja siinä odotellessa päädyin tilanteeseen, että kierukka alkoi toimia niin kuin pitääkin

Vierailija
5/9 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tämä toinen on ihan kuin ei koko kierukkaa olisikaan =(

Haluaisin niiiiiin eroon kuukautisista.

Vierailija
6/9 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli kuukautiset neljä vuotta, sitten otatutin sen pois, vauvakuume pukkasi päälle. Kuukauden päästä jäi kuukautiset pois 9 kk...

Vierailija
7/9 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan normaalit kuukautiset, tosin paljon niukemmat kuin ilman hormonikierukkaa. Kierto on normaali n. 27-32 päivää, ja niukkaa vuotoa kestää n. viikon.

Vierailija
8/9 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesti ennen menkat 3-4 päivää ja olivat hyvin niukat, pikkuhousunsuojalla pärjäsi. Kun laitettiin hormonikierukka niin menkkakivut pahentuivat selvästi, menkat kestivät 6-8 päivää ja runsastuivat niin, että koko ajan on pidettävä yösiteitä. Kierukka oli reilun vuoden jolloin tuli itsestään pois.

Nyt tarkoitus laittaa uusi kierukka.. Muuten en ottaisi, mutta kun ei oikein mikään muukaan ehkäisy sovi.

Vierailija
9/9 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä saattaa tosin jäädä muutama vuoto "väliin", vaikka on vähän kuukautiskipuja. Silloin, kun vuotoa on, se kestää muutaman päivän ja on todella niukkaa. Pärjään pikkuhousunsuojilla.

Ensimmäiset pari kk tiputteli, sitten tuli jonkin aikaa "normaaleja" kuukautisia joidenkin kuukausien ajan.

Minulla oli ennen runsaat ja kivuliaat kuukautiset, joihin hormonikierukka on auttanut hyvin. Huonona puolena se, ettei hormonikierukka auta akneen, kuten e-pillerit tekivät.

Voisit ehkä kysyä terveydenhoitajalta tuosta, vuoto voi vielä vähentyäkin tuosta. Kaikilta ei kuukautiset jää pois.