Tää 70-luvun omakotitalo kiehtoo mua, mitä te tykkäätte
http://www.etuovi.com/kohde/568571
Jos remointoisi ja sisustaisi 70-luvun tyyliin...saahan sitä unelmoida!
Kommentit (47)
jossa ollut kattovuoto. Itse en tykkää tuon tyylisistä, mutta varmasti remontilla saa kivan. Tosin ihan pikkuremontilla ei tuosta selviäisi.
60-70 lukujen rakentaminen tuntuu todella raikkaalta nykyrakentamiseen verrattuna!
tykkän just näistä matalista tasakattoisista punatiilisistä. Sisätiloihin sais helposti vähän lisaa aikakauden tuntua esim keittiökaapistot laittamalla alkuperäiseen tyyliin. Ne olkkarin kaapitstot tietty myös uusittava. Musta toi olis ihana aihio.
Hintakaan ei minusta ole alueen huomioon ottaen kauhean paha. Vaikka vähän (kymppitonni, 15t?) tinkivaraa varmaan on.
Mut se tontti oli kyllä vähän pieni. Ja putkiremppaan kannattaa varautua.
Minä tykkään myös. Meillä on vm 75 talo, jossa on paljon yhtenäisyyksiä tuo talon kanssa. Paljon puuta (lattia, katto, paneliseiniä, puolipanelia ja nuo ihan samanlaiset puunväriset viiluovet). Heti muutettua teimme keittiö- ja saunatilojen remontin. Sitten pikkuhiljaa ollaan maalattu katto valkoiseksi, purettu seinäpaneleja pois ja vaihdettu nuo mielestäni rumat ovet valkoisiksi. On tullut paljon valoisampaa kun on saatu tummentuneet puiset seinät ja katto vaaleiksi. Mä rakastan tätä meidän ihanaa 70-luvun kotia :)
Mulle tulee tuosta talosta lapsuus mieleen. Muistuttaa hyvin paljon lapsuudenkotiani :) Itse en kyllä missään nimessä maksaisi tuosta talosta noin paljoa! Tosin meilläpäin tuolla hintaa saisi jo uuden talon...
Kova hinta remppaa vaativasta talosta noin pienellä paikkakunnalla. Uudempiakin myydään halvemmalla.
tutkia, ettei talo ole pommi. Tasakattokaan ei ole ongelma, jos sitä huoltaa asianmukaisesti ja tarkkailee. Kuntotutkimuksessa kannattaa vaatia ihan koeporauksia jostain listojen takaa. Erityisen varovainen kannattaa olla seinien alaosien kanssa eli tutkia mahdolliset lahovauriot sieltä. Paljon saa tietoa irroittamalla listan ulkoseinää vasten ja sieltä tutkimalla + haistelemalla lattianrajaa.
Mutta jos talo ei ole vaurioitunut, niin musta tuosta saisi tosi kivan. Purkaisin sen yhden makkarin siitä keittiön vierestä pois ja tekisin upean yhtenäisen tilan keittiö + ruokailutila (se makkarin osuus) ja olkkari. Silti jäisi vielä kolme makkaria ja neljännellekin on paikka, kun se yksi on yhdistetty. Remonttia toki vaatii ja meillä vähän vastaavaan remonttiin meni noin 40 000 Euroa, kun tehtiin paljon itse ja kaverit laatoitti sopuhintaan jne. Sitten onkin kaikki uusittu väliovia myöten. Keittiökin on ihan tasokas kivitasoineen ja integrointeineen. Saunakaan ei ole ihan standardi. Kaikki vaan maksaa huimasti kuten vaikka pelkät peililiukuovikaapistot eteiseen maksoi jotain 1300 Euroa! Mutta hieno tuli ja uudistus oli täydellinen.
Musta toi talo on muuten ollut myynnissä jo pitkään... eli hinnasta lienee tingittävää tai sitten talossa on jotain muuta ongelmaa.
tunnen monia joiden tasakatto vaatinut paikkausta kun lumet tulee sisään
olen asunut itsekin sellaisessa harjakattoisessa talossa, jossa sitä konesaumattua peltiä piti paikkailla joka helkkarin kesä kun aurinko väänsi sen irti saumoistaan...
Muistan kun isäni rakensi ja naapuri tuli varoittamaan että älä tee tasakattoa (tuli pelkälle autotallin osuudelle). 10 v myöhemmin se jo korjattiin.
t: 80-luvun "eliittitalossa" eli jyrkkä harjakattoisessa asuva
ps. kuntotarkastaja sanoi katostamme, että todella hyvä koska sinne ei mikään jää kasvamaan, on niin jyrkkä.
Hyvä ja selkeä pohja, kuten tuon ajan taloissa oli. ainoa, mikä mietityttää on mahdollinen kosteusvaurio katossa, mutta se lienee selvinnyt kuntokartoituksessa.
Rakentakaa mieluummin oma 70-lukulainen ei-tasakatto-kämppä tai muuttakaa kerrostaloon.
Anteeksi nyt vaan, mutta tuohan on ihan pommikuntoinen. En maksaisi yli 130 000 euroa tuosta (tai oikeastaan en maksaisi mitään). Ja tonttikin ihan mini.
Kamala hinta talosta jostain Kangasalta, mun vanhempien talon vierestä myyty 2-kerroksisia, harjakattoisia, oikeasti hyväkuntoisia ja aidosti 70-luvun asussa säilytettyjä ok-taloja 150 000 eurolla Turun läheltä.
Alan arvostaa vanhempien vähillä rahoillaan aikoinaan suht laadukkailla materiaaleilla ja hyvin 70-luvun hengessä säilytettyä taloa nyt ihan eri tavalla kuin tuon näin. Heillä kunnon loimupaneelit, ei mitkään peruslaatat, umpipuukaapistot keittiössä, jne. Kyllä huomaa, että umpipuu kestää hyvin 30 vuotta ja ylikin...
Tuohan oli ihan pilattu. Kamalat kasarikaapit keittiössä.
Anteeksi vaan mutta tuohan oli ihan pommikuntoinen. Ja minitontilla vielä. En tarjoaisi kuin 130 000 euroa max, tai oikeastaan en tarjoaisi sitäkään.
Kun vertaa, että vanhempieni naapurista on myyty aidosti 70-luvun hengessä säilytettyjä paljon parempikuntoisia, harjakattoisia ok-taloja Turun läheltä noin 150 000- 180 000 eurolla, niin tuosta ei taatusti kannata kovin paljoa yli 100 000 euron maksaa.
Huomaa, mikä merkitys on sillä, että vanhempani aikoinaan vähistä varoista huolimatta valitsivat 70-luvulla laadukkaat materiaalit. Loimupaneelit, kangastapetit, ei mitkään peruskaakelit, umpipuukaapistot keittiöön... Arvostan nyt vanhempieni kotia ihan eri tavalla. Eihän tuossa esitellyssä talossa ollut enää paljoakaan alkuperäistä jäljellä ja se mitä oli - siinä ei ollut mitään säilytettävää.
Keittiökin pilattu kasarikaapistolla ja vielä halvalla sellaisella. Panostakaa ihmiset umpipuuhun, jos nyt rakennatte. Kestänyt yli 30-vuotta ja edelleen ovat hyvät ja jykevät.
Siitä aplle hatunnosto, että remontoisi talon rakennusvuosikymmenen henkeä säilyttäen. Kamalaa, kun jotkut ostaa vanhemman talon ja sisustaa sen nykytyyliin: maalaa katot valkoisiksi, laittaa nykymuodin mukaiset kaapistot ja laatat, vaihtaa valkoiset ovet, jne.
Mikään ei näytä ääliömmältä kuin vanha talo, jota yritetty muuttaa 2000-luvun taloksi. Kielii siitä, että uusi olisi haluttu, mutta ei ollut varaa... Paljon tyylikkäämpää entisöidä talo sen rakennusaikakautta kunnioittaen!
ja homeasioihin perehtyneenä voisin melkein luvata että homepommi. ennen ostopäätöstä vähintä mitä voitte tehdä on kontata kaikki ulkoseinällä olevat lattialistat ja haistella siitä ympäriltä. yleensä tulee vahvoja hajuelämyksiä tän tyylisissä taloissa.
näissä kertakaikkiaan pohjarakenne on kestämätön. en usko että voisi olla homeeton.
en muuten tiennyt että jyrkkäharjakattoinen on 80 luvun eliittitalo, itse sellaisessa 20 v asunut...
en muuten tiennyt että jyrkkäharjakattoinen on 80 luvun eliittitalo, itse sellaisessa 20 v asunut...
Oli ns. parempien piirien talo =), meillä vielä tälläinen iso, 220 neliöö, joten ollaan tooosi piireissä =D
en muuten tiennyt että jyrkkäharjakattoinen on 80 luvun eliittitalo, itse sellaisessa 20 v asunut...Oli ns. parempien piirien talo =), meillä vielä tälläinen iso, 220 neliöö, joten ollaan tooosi piireissä =D
kiva kun kerroit, saan tästä monta hauskaa jutun juurta aikaiseksi.
Kun oikein keittiöitäkin useita.
t: Turun seudulla asuva yli 200 neliössä ja puolen hehtaarin tontilla vielä halvemmalla, lällällää!