Mun mielestä Vuitton ja Guess on pissismerkkejä.
Kommentit (41)
Korostan siis sanaa _aito_ puhuessani Vuittonista. Ne piraatti-Vuittonit on kyllä ihan pissiskamaa. Siinä merkissä valitettavasti näkee, mitä piratismi pahimmillaan tekee. Kun ihminen tulee vastaani LV-laukku käsipuolessaan, mun silmä katsoo tyyppiä ja pää miettii, voiko tolla todellakin olla aito. Olen osittain ap:n linjalla: _piraatti-LV- ja Guess ovat pissiskamoja. Aito LV-laukku ei sen sijaan ole.
No aitoa laukkua voi olla todella vaikea tunnistaa nopeasti kadulla. Sen sijaan laukun kantaja voi kertoa paljon. Jos naisella on muutenkin päällä selvästi kalliit ja tyylikkäät vaatteet ja on huoliteltu muutenkin, voisi päätellä laukunkin olevan aito (varmahan ei voi ikinä olla). Jos taas vastaan tulee nuhjuisissa vaatteissa oleva hoitamattoman näköinen nainen, voi olla melko varma, että tällä ei ole satoja tai tuhansia euroja laittaa laukkuun. Sellaiset keskivertotallaajat ovat vaikeimpia arvioitavia, voi olla laukku aito tai sitten ei. Toisaalta, eipä sillä ole minulle paljon väliä kellä on aito ja kellä ei. Itse sijoitan laatuun, mutta en halua että merkit näkyvät. Designer tuotteista valitsen sellaisen, mistä ei päällepäin näy kenen valmistama se on, ellei satu tietämään. aidon Vuittonin ja sen aidon Vuittonin kantajan. Kerro tuntomerkkejä.
nuhjuinen ja hoitamaton. Ja voihan olla että köyhä on saanut laukun lahjaksi, joltain parempiosaiselta. Eli voi köyhälläkin olla aito! Voi.
Toki köyhällä voi olla aito, ehdottomasti, mutta köyhät eivät olekaan järjestään nuhjuisia ja hoitamattomia. En usko hetkeäkään, että rikas ystävä antaa lahjaksi aidon Vuittonin nuhjuiselle ja hoitamattomalle ystävälle, joka varmasti sen pian myisi huutonetissä. Guessin varmasti voisi antaa, nämä kaksi merkkiä eivät todellakaan paini samassa sarjassa, vaikka mielestäni Guessilläkin on ihan kivoja laukkuja.
Pissis kamaa? .. en sanoisi, ainakin minulle tulee pissiksestä milee sellainen kuutosluokkalainen svea pipoinen purkan syöjä. Luulempa että sellaiset ei ole edes ikinä kuullut guessistä mitään
Minun mielipide vain.
LV on kallis merkki. laukuthan maksaa tuhat euroa ja ylikin. Guessin laukut sen sijaan kalleimillaan 200 euroa, että en sanoisi sitäkää miksikään "halppismerkiksi". Kuten esimerkiksi Citymarketista saa laukun kolmellakympillä.. että miksikä sitä sitten kutsutaan jos guess on "halppismerkki" ?
LV:sta en osaa sanoa juuri mitään järkevää, mutta todellakin tuo Guess on nimenomaan suomalaisten wannabe-varakkaiden ja kansainvälisten ihmisten (nuorten tai vanhojen) kamaa. En voi välttyä ajattelemasta Guessin kantajaa jossain määrin nolona. Tuo vertaus Amerikan Seppälästä on todellakin osuva!
on molempia merkkejä. guessin laukkuja vajaa kymmenen ja yksi vuittonin tuhannen euron laukku. Vuittonia käytän nykyään lähes aina arkena. Juhlissa käytän guessin laukkuja, koska niitä minulla on eri väreissä ja eri kokoisia.
Aidon vuittonin tunnistaa esimerkiksi siitä, että niissä laukuissa joissa on vaaleaa vasikannahkaa, siinä nahkassa on tummentumia, paitsi tietysti ihan uudessa laukussa. Kopioissa nuo kohdat on yleensä keinonahkaa tai muovia, joka pysyy aina samanvärisenä.
Tuohon muuhun pukeutumiseen. Kyllä minä ruokakaupassa käydessäni saatan olla vähemmän huoliteltu, esim meikittä ja tukka tavisponnarilla vaikka aito vuitton onkin käsipuolessa.
feikkejä ovat.
Guess - mjaah - itse en pidä blingblingistä. Ovat mielestäni mauttomia.
on kiinalaisessa hikipajassa noin 20 euroa, ja loput hinnasta on illuusiota.
Eli te maksatte tonnin ylimääräistä jonkun markkinamiehen rakentamasta kuplasta ja kuljette ilmaisina mainospylväinä ympäri kaupunkia!
Hassuja ootte.
vuittonini on valmistattu ranskassa. verrattuna feikkeihin nuo aidot laukut kestää äidiltä tyttärelle. feikit hajoaa alle vuoden käytössä kappaleiksi.
on kiinalaisessa hikipajassa noin 20 euroa, ja loput hinnasta on illuusiota.
Eli te maksatte tonnin ylimääräistä jonkun markkinamiehen rakentamasta kuplasta ja kuljette ilmaisina mainospylväinä ympäri kaupunkia!
Hassuja ootte.
Niiden hinnat ei mielestäni ole mietnkään "halpis" hintoja täälläkään, vaan ihan tavallsia verratatessa nyt vaikka Gap ja vaikka abercrombie & fitch tuotteisiin. Samassa hintaluokassa mennään. Ihan tuollaista mukavaa kausikamaa, ei mitään jota tarvitsee pitää lapselta mummoon asti. Asun USAssa.
ostaa lähinnä arabit ja mustat blingbling-tyypit. Vuittonia toisenlaiset "pissikset" eli uusrikkaat, blondatut, turpeehuuliset nirppanokat. Niin ja venäläiset naiset. Siinä noiden merkkien imago.
puolet hinnasta ainakin on pelkkää imagoa ja vaikka se olisi tehty ranskassa, kielitaidottamat mamut sen on paskalla palkalla ja huonoilla työsuhde-eduilla vääntänyt kasaan.
Mä en menis kehuskelemaan äidiltä tyttärelle kestävyydestä jos ajatellaan, että mä voisin vaikka periä äitini 80-luvun käsilaukkuja niin oishan se aika päivän selvää, että mä en kuollaksenikaan käyttäisi yhtään niistä merkillä tai ilman.
Air heads ;-)
teiniä jotka suostuisivat pitämään Guessia. Kyllä se on sellaisten yli 21-vuotiaden juttu. Pitää selkeesti olla nuori aikuinen tai ainakin hoikka. En yhdistäisi sitä ikään, vaan enemmänkin pärstäkertoimeen eli kantajansa pitää kyllä on kanssa vähän bling bling, eikä mikään 80-kiloinen tankero.
teiniä jotka suostuisivat pitämään Guessia. Kyllä se on sellaisten yli 21-vuotiaden juttu. Pitää selkeesti olla nuori aikuinen tai ainakin hoikka. En yhdistäisi sitä ikään, vaan enemmänkin pärstäkertoimeen eli kantajansa pitää kyllä on kanssa vähän bling bling, eikä mikään 80-kiloinen tankero.
Ei juma mitä ölliköitä... Taiteilija luo laukun ja sitä tehdään niille rahakkaille aaseille jotka ostaa sitä ihan kohtuuttomilla summilla... No... kateellinen täällä vaan huutelee ;)
Guess-liikkeessä kyllä ole yhtään lapsille ja nuorille tehtyä relettä, ei edes rahakukkaroa.
WT-merkkeinä, joita käyttävät CHAV:t
Chav on englanninkielinen puhekielen termi, jolla viitataan Yhdistyneessä kuningaskunnassa tietyntyyppisiin työväenluokkaisiin nuoriin. Ilmiöön tavallisesti yhdistettäviä asioita ovat oppimattomuus, vastuuntunnottomuus, väkivaltaisuus ja huono maku, sekä tietyntyyppinen pukeutumistyyli, johon kuuluvat koruilla koreilu, valkoiset urheilujalkineet ja merkkivaatteet.
Johtunee siitä, että molemmista löytyy liikaa kopioita. Olisi kauheaa jos menisi vaikka töihin Guessissa. Kyllä katsottaisiin todella pitkään esim. meidän konservatiivisessa ympäristössä.
Hyi yök, ei kummallekaan.
myös lapsille ja nuorille? En ole missään nähnyt kyllä.
Guess-liikkeessä kyllä ole yhtään lapsille ja nuorille tehtyä relettä, ei edes rahakukkaroa.
eikä kaikki ole blingbling-kamaa.Vai mitä sillä pissis-kamalla edes tarkoitetaan?
t. 30v akateemisesti koulutettu Guess-fani