selän välilevyn kuluma - kohtalotovereita?
onko täällä toisia joilla alaselän välilevy olisi kulunut pois? Vaivaako se jatkuvasti, vai oletteko saaneet liikkumalla kivut pois? Tuleeko kivut joskus takaisin, vai pysyvätkö pois? Vaikuttaako menkat kipuihin?
Kommentit (28)
toinen fyssari on ihan ulkona. Valefyssariko olet:) Kyl olen aina luullut si-nivelt ihan tavalliseksi niveleksi!
kahdesta erilaatuisesta rustosta. Si-nivel yhdistää ileumin ja sacrumin toisiinsa.
Lanneranka liittyy ristiluuhun nikamavälilevyllä ja facettinivelillä ja SI-nivelet liittävät selkärankakokonaisuuden eli rangan ja ristiluun suoliluihin eli lantioon.
Si-niveltä hoidetaan mobilisoivalla ja manuaalisella terapialla.
Jos ihan tarkkoja ollaan...
siis edes hevosen selässä istumista, ihan rauhallisella käynnillä.. on auttanu hämmästyttävästi ku mul on alaselässä välillä tosi kova paineelta tuntuva kipu..
Astanga jooga oli liian rankkaa ja vain kipeytti selkää lisää. Pilateksen aloittamisen jälkeen syvät lihakset hyvässä kunnossa ja selkä kivut jääneet. Suosittelen.
jos se jää jostain syystä kiinnittymättä niin tulevaisuudessa kivut ovat väistämättömät. toki se lisää notkeutta vaikkapa voimistelussa.
Joo, sehän se vasta auttaiski. Ehkä on parempi etti sunlaisille myönnetä kolmiolääkkeitä. Vetäisit ne kuitenki viinalla alas jotta saisit pääsi sekaisin. Kipua on kuule täälläki, mutta kivusta huolimatta pitäis yrittää ja yrittää. Kun tarpeeksi yrittää, pääsee pystyyn! Ja totta helvetissä se sattuu! Mutta kivustahuolimatta uusi yritys ja kokoajan uudestaan ja uudestaan ni pääsee pystyyn ku saa liikettä. Kokemusta on 4-6h könyämisellä, mutta joka kerta tuossa ajassa olen noussut lattianrajasta seisomaan! Ja mitä enemmän yrität liikkua kivusta huolimatta sitä nopeampaa se myös paranee ja häviää vallan.
Kiitos vastauksista. Pystyn kyllä liikkumaan ja jumppaamaankin, jalat tässä on pahimmat, vaikka taitaa vaan olla säteilykipua... Taidan lisätä panadolia ja buranaa, ehkä se muutaman päivän kuuri putkeen olisi paras. Koitan olla niin vähillä lääkkeillä kuin mahdollista, joten ehkâ en ole ottanut niitä tarpeeksi.
Alkoholin ja kannabiksen käyttö ei innosta edes ajatuksen tasolla... kiitos kuitenkin. Kurja jos joku on niin kipeä. Luulen kyllä, että niiden kanssa ei ole hurjasti tulevaisuutta edes selkâvaivaiselle.
Liikun normaalisti, mutta ehkä nyt kipujen tullessa aloitin jumpan liian nopeasti. Sitâ vaan niin paniikissa koittaa saada jalkakivut pois ja joskushan se auttaakin jos hiukan juilii...
Fysiolta sain jo aiemmin sekä hoitoa, että ohjeet jumppaan ja niitä olen tehnytkin, mutta tuntuu, että se lihasten jännittyminen on ehkä se juju, koska periaatteessa kuvien mukaan mikään ei paina hermoon vaarallisesti. Eli täytynee pyytää lähetettä johonkin hierontaan, tms.
Muistelen, että hyppimistä kannattaisi varoa, joten sitä en tule kokeilemaan.
Mietin sitäkin, että jouluna tuli syÖtyä enemmän ja mulla kaikki lisäpaino jumittuu heti vatsaan, eli olisko parinkin kilon painon nousu saanut ryhdin muuttumaan... Hiukan siltä se joulun jälkeen tuntui, ettÄ ryhti tuntui erilaiselle. no, ilman kipua siitä ei heti vÄlitä. Nyt on paino taas ennallaan, joten jospa tässä olisi toivoa...
Kiitos kaikkille, olette ihania, kun vaivaudutte auttamaan!!!