Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Hippu-vaipoista ja kestoista ylipäätään?

Vierailija
12.01.2010 |

Merkkejä ja malleja on niin paljon ja käytöstä ei kokemusta, joten avustakaahan hieman. Mikä on hyvä merkki/vaippamalli ja kuinka montaa eri kokoa pitäisi olla jatkoa ajatellen?

Muuta aiheeseen liittyvää kommenttia ja suositusta?

Oliko kestovaippailu mielestäsi helppoa? Osallistuiko isikin? :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinku olisi alkaa kestoja käyttämään, mutta käytöstä ei mullakaan kokemusta ole (ensimmäinen lapsi tulossa). Kaveriltani saisin vaippoja lainaksi, hän ainakin kehui kestovaippailua.

Meillä kyllä mies on ilmoittanut jo nyt, ennen lapsen syntymää, että hän ei ainakaan kestoja vaihda. On niin sotkuista kuulemma, nehän on ihan kakassa ym. yök ;)

Vierailija
2/5 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaippoja on niin paljon erilaisia, että suosittelen hankkimaan muutamia erilaisia tai käydä vaikka kestovaippalainaamosta lainaamassa paketin. Se mikä käy toiselle, ei välttämättä toiselle onnistu.

Vastasyntyneelle en ainakaan suosittele fuzzibunseja yms. taskuvaippoja, koska ne sopii paremmin vasta vähän isommalle, esim. meillä on nyt 4kk ikäisellä vasta sopivat...

Älä ota stressiä asiasta, vaatii hieman harjoittelua, mutta yksikin kestovaippa päivässä on jo parempi.Hiljaa hyvää tulee...

Itse aloitin täysin ummikkona, kun vauva syntyi, ensin meni yksi kesto päivässä, sitten määrät kasvoi kun oma luottamus vaippoihin kasvoi. Nyt ollaan oltu parisen kuukautta täysin kestovaipoilla ja helppoa on kun oppii.

Kannattaa kysellä enemmän tuolla vaippapuolella tai kestovaippainfon keskusteluista.

Tuleva isä sanoi, että hän ei niihin koske, hiljalleen vaan alkoi käyttää ja nyt ei muita vauvalle käytäkään. Mieli muuttui, vaikka kovasti se vaatikin rohkaisua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://vaipattomuus.foorumit.fi/index.php

tähän voi isikin lähteä mukaan kun ei ole niin sotkuista :)

Vierailija
4/5 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolmannella vasta otettiin kestot käyttöön, ihastuin täysin. Varsinkin villahousuihin, mies laittoi kerran kertiksenkin päälle jottei falskannut :)

Kyllä se kertis on yhtä kakassa kuin kestokin ;)

Samalla vaivalla molemmat tulee vaihdettua. Kestot ei haise samalla tavalla kuin kertikset!

Vierailija
5/5 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi infon sivuilta oman paikkakuntasi toimintaa. Monilla paikkakunnilla toimii ns. vaippalainaamo, josta voit vuokrata käyttöön vaippapaketin, jossa on mukana monenlaisia vaippoja. Näitä testailemalla pääset alkuun ja löydät teille sopivan systeemin.

Olen kestoillut itse kahden lapsen kanssa ja nykyisin kestoilen itsekin. Esikoisen ollessa vauva v. 2002, oli kaikki vielä ihan lapsen kengissä ja kokeilin paljon itse, ompelin ja neuloin. Toinen lapsi syntyi 2007, jolloin ostelin ihanuuksia kirppareilta (mm. kestovaippainfossa toimivalta nettikirpparilta) ja myös uutena. Huomaathan, että vaippojen jälleenmyyntiarvo on huomattava, vaikka ostohinta tuntuukin usein suolaiselta.

Keväällä on monilla paikkakunnilla myös kestovaippatapahtumia, joissa kannattaa ehdottomasti vierailla!

Mies oli meillä mukana hommassa, ollaan muutenkin ekohenkisiä :) Mutta ei ole tosiasiassa sen kummoisempaa vaipanvaihtoa kuin kertakäyttövaipoillakaan, saattaahan sitä kakkaa tulla käsiin sitäkin vaihtaessa. Itse asiassa väitän, että kukaan lapsella useampia vaippoja vaihtanut ei ole kakkaisilta käsiltä välttynyt, viimeistään kakkapyllyä pestessä sotkeentuu omatkin kädet. Vai hanskojako mies aikoo siinä tilanteessa käyttää? ;)