Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kiinteä vatsa synnytyksen jälkeen

Vierailija
11.01.2010 |

kuinka sait itsesi hyvään kuntoon synnytyksen jälkeen? miten pitkiä lenkkejä päivittäin, paljon vatsalihasliikkeitä päivässä? tai miten hoiditkaan itsesi "rantakuntoon", niin kerro niksisi! kiitos.

ja vielä raskausarvista, mikä auttaa arpien haalemiseen, onko se vain se aika joka ne haalistuttaa..?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

arpiin auttaa aika. Makkaraa ei saa pois, jos semmoinen on tullut. Se johtuu siitä, että lihakset on menneet erilleen ja niitä saa yhteen vaan kirurgi. (Luin yhen plastiikkakirurgin kirjoitusta.)

Vierailija
2/25 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa treenata ennen kuin 6-12kk synnytyksestä, muuten voit saada ikuisen pömppiksen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei saa treenata ennen kuin 6-12kk synnytyksestä, muuten voit saada ikuisen pömppiksen!

kuinka niin?

Vierailija
4/25 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni varmaan puolitoista vuotta ennen kuin olin suht oma itseni. En uskaltanut/halunnut treenata liikaa, kun tiesin, että uusia raskauksia vielä toivon. Ettei sitten tulisi raskausarpia, kun iho taas joutuisi venymään. Sitä löllöä kyllä riittikin ensi alkuun, voi jestas...Kävelyllä ja pyöräilyllä pääsin omiin mittoihin.

Vierailija
5/25 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta totta on se, etta vatsalihasten valilla keskella vatsaa olevan "raon" pitaa menna kiinni, ennen kuin rupeaa vatsalihaksiaan treenaamaan. Se, miten kauan siina kestaa, on kuten sanottu ihan ihmisesta kiinni.

Vierailija
6/25 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka niin?

jos asiaa yhtään esim googlettaa niin helposti kyllä löytää tietoa tuosta.

ensin kannattee treenata syviä vatsalihaksia, esim pilates hyvä! sitten varovaisesti aloittaa kunnon vatsalihas treeni.

Vierailija
7/25 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paras

Vierailija
8/25 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla putos paino alle alkupainon hetimiten ja vatsa oli littea, kun aloitin parin tunnin kavelylenkit ja vauva nukkui autuaasti...

Vierailija
9/25 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikku hiljaa pudottaa painoa ja vahvistaa keksivartalon syviä lihaksia, pilates on hyvä myös kannattaa odottaa että lihakset ovat "laskeutuneet" yhteen ettei sitten tule rumaa vatsaa että lihakset jäävät kauas erilleen. pitkäkestoista hommaa se on mutta kannattaa.

Vierailija
10/25 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sä se sama tyyppi, joka tuolla toisessa ketjussa kyselee, että paljonko saa olla painonnousu per raskausviikko, ettei jää grammaakaan "ylimääräistä" synnytyksen jälkeen?

Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen.

Vierailija
11/25 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nopeasti näitä pintavatsoja vai onko tuo taas joku myytti, että lihakset jäävät kauas toisistaan ja tulee ruma maha. No millainen? Kuulostaa siltä, että näin on, mutta kukaan ei tiedä, pitääkö se oikeasti paikaansa ja millainen se maha sitten on ja kuinka paljon vatsoja pitää tehdä, että ruma maha tulee, painoilla vai ilman? Pitääkö siihen puntata sellaset hillittömät köntit, että on ruma? Väittäisin, että normaalinahkainen (lue:läskinen) ja normaalitreeniä joskus vetävä nainen, ei saa itselleen mitään kummallista mahaa, mistä niin varotellaan.

Vierailija
12/25 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siinä vaiheessa, kun synnytyksestä oli 2 kk. Nyt kun vauva on 6 kk ja olen käynyt 4 kk noin kolmesti viikossa jumpissa (lähinnä pumpissa ja stepissä), minulla on aivan nätti maha ja imetyskin sujuu hyvin. Eli mennyt siis pilalle vieläkään maha, vaikka lapsikin oli jo kolmas :)

Vierailija
13/25 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vatsalihastreeni ei todellakaan vaikuta imetykseen, kuten joku yllä totesi.Mitä fysiologisia tietoja sinulla on tämän väitteen todentamiseksi?

Totta on, että LIIAN RAJU vatsalihastreeni ennen vatsan palautumista voi aiheuttaa sen, että lihakset jäävät erilleen, mutta pömppövatsan kanssa tällä ei ole mitään tekemistä. Ja liian rajulla treenillä tarkoitetaan esim. rajuja istumaannousuja ym. repiviä liikkeitä.

Kuntosalilla/jumpassa/kotona voi huoletta treenata perusnostoja, stattisia liikeitä ja hiukan tiukempiakin rutistuksia, kunhan liikkeet ovat hallittuja. treenin voi aloittaa hyvin pian synnytyksen jälkeen ja samalla opetella lantionpohjan hallintaa, koska nämä harjoitukset pitäisi aina tehdä yhdessä.

Jokainen voi itse opetella tunnustelemaan, milloin vatsalihasten rako on kasvanut kiinni ja tämän jälkeen vetää vaikka linkkareita päivittäin. Toisilla vie kuukaudsta kahteen, toisilla 4-6. Mutta älkää nyt luulko, että siihen asti pitäisi varoa liikuntaa ja vatsatreeniä, pyh ja pah! Järki käteen.

Vielä tarkennus: Jos nyt sattuisi niin, että liian aikaisen kovan treenin seurauksena suorat vatsalihakset jäisivät vähän erilleen, ei se tarkoita pömppövatsaa! keskivartalo voi olla hyvinkin timmi, lihasten välissä on vain rako. Mutta toki kaikenmaailman selityksillä voi itseään huijata, js treeni ei innosta. :)

Vierailija
14/25 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sä se sama tyyppi, joka tuolla toisessa ketjussa kyselee, että paljonko saa olla painonnousu per raskausviikko, ettei jää grammaakaan "ylimääräistä" synnytyksen jälkeen?

Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen.

.. KIITOS kaikille jotka antoi hyviä neuvoja, vaikkakin ristiriitaisia ne olikin! :D

Elikkä pikku hiljaa alottaa vatsalihaksien tekoakin kotioloissa (lenkkeilyn lisäksi) ja siitä edetä salille vähän "kovempaa" treenausta tekemään. Hiljaa hyvä tulee!

Vierailija
15/25 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tulleet kilot lähtivät viimeistään siellä.

Vierailija
16/25 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla putos paino alle alkupainon hetimiten ja vatsa oli littea, kun aloitin parin tunnin kavelylenkit ja vauva nukkui autuaasti...

Mulla ainakin kanssa ihan sama juttu. Vauva täytti 3kk olin vanhoissa mitoissa, ja nyt olen alle (vauva 5kk)

Vierailija
17/25 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin treenaamaan toisen lapsen syntymän jälkeen, kun hän oli 3vko. Poljin kuntopyörää, kun vauva nukkui ja käytiin lenkillä vaunujen kanssa, nostelin painoja kotona ja tein niitä vatsalihasliikkeitä.

Täysimetys sujui silti hyvin sen 6kk ja vatsakin tuli litteäksi melko pian.

Uskon, että nuo myytit liittyy todella kovaa treenaamiseen liian pian synnytyksen jälkeen ja kovin moni äiti ei varmasti täälläkään liian kovaa treenaa. Tavallisella jumpalla ja lihaskuntoliikkeillä en usko olevan vaikutusta kumpaankaan noista. :)

Vierailija
18/25 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan lapsen jälkeen oli helppoa käydä vaunulenkeillä. Olin muutamassa kuukaudessa laihempi kuin ennen raskautta. Kiinteytymisessä kesti noin vuosi.

Toisen jälkeen oli vaikeampi lähteä liikkumaan, mutta silloinkin n. 8 kk jälkeen olin ihan kunnossa ja kävin taas jumpassa.

Saas nähdä, miten nyt tämä kolmas - kiloja ainakin tuntuu kertyneen enemmän kuin aiemmissa raskauksissa.

Joka kerta olen täysimettänyt lasta 4-5 kk ja jatkanut imetystä 9-14 kk. Se hoikentaa kaikista eniten!

Vierailija
19/25 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis mitään istumaannousuja, vaan jännittää ja rentouttaa vatsalihaksia ihan paikallaan maaten tai seisten.

Mulla on vatsa litteä kolmesta synnytyksestä huolimatta. Olen aloittanut em. treenin jo synnytyssairaalassa (kätilö kehoitti toimimaan näin synnytettyäni ensimmäisen lapsen). Varsinaisia vatsalihasliikkeitä olen laiska tekemään, mutta harrastan pitkän matkan juoksua ja juostessani teen em. jännityksiä noin 10-20 jännityksen sarjana noin kolmasti yhden lenkin aikana. Teen siis vatsalihastreenit samalla kun juoksen :-).

Vierailija
20/25 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis mitään istumaannousuja, vaan jännittää ja rentouttaa vatsalihaksia ihan paikallaan maaten tai seisten. Mulla on vatsa litteä kolmesta synnytyksestä huolimatta. Olen aloittanut em. treenin jo synnytyssairaalassa (kätilö kehoitti toimimaan näin synnytettyäni ensimmäisen lapsen). Varsinaisia vatsalihasliikkeitä olen laiska tekemään, mutta harrastan pitkän matkan juoksua ja juostessani teen em. jännityksiä noin 10-20 jännityksen sarjana noin kolmasti yhden lenkin aikana. Teen siis vatsalihastreenit samalla kun juoksen :-).

Olen imettänyt kaikkia kolmea lastani n. 10 kk, eikä treenaamisella ole ollut mitään vaikutusta imetykseen. Ihme uskomuksia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi