Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ottaisko vastaan uuden duunin, vai vauvan yritys ja vanha(pätkä)duuni?

Vierailija
11.01.2010 |

Niin, pitäisi tehdä päätös.

Mulla on pätkätyö, joka loppuu vuoden lopulla (ehkä jatkuu, ehkä ei). Nyt olisi uusi duunipaikka tarjolla, vakipaikka ja läheltä kotia ja muutenkin hyvä.

Mutta. Haluaisin toisen lapsen (kai). Ja mieskin haluaa.

Mulla ei moraali oikein anna myöden aloittaa uudessa paikassa ja mahdollisesti raskautua heti.

Mitä tekisit vastaavassa tilanteessa?

Kiitos ajatuksistasi!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vakipaikkakin kieltämättä on nykyään kullan arvoinen. Mutta minut tuntien kyllä menisi lapsenteko edelle jos lapsen todella tahtoisin.

Vierailija
2/14 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en todellakaan tässä nuorru ja pari vuotta olen jo hukannut tähän nykyiseen työhöni panostaessani =(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä voi koskaan olla varma siitä, lähteekö edes heti raskaaksi kun yrittää. Ja ehdithän sinä siinä uudessa työssä joka tapauksessa olemaan useita kuukausia ennen äitiyslomalle jääntiä. Eihän se uuden työpaikan saanti ole este toisen lapsen tekemiselle millään tavalla.

Vierailija
4/14 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et ole raskaana vielä duunia vastaanottaessasi, minusta et toimi mitenkään moraalittomasti. Kuka ties ei tärppääkään ihan heti?

Sun logiikalla mä en olisi koskaan saanu vaihtaa duunia, kun yritettiin lasta 5 vuotta (sinä aikana vaihdoin duunia 2 kertaa ennen kuin tärppäsi). Elämään kuuluu lapset ja naisilla on oikeus toivoa lasta, ei sen pidä estää työuraa!!!!

Vierailija
5/14 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä voi koskaan olla varma siitä, lähteekö edes heti raskaaksi kun yrittää. Ja ehdithän sinä siinä uudessa työssä joka tapauksessa olemaan useita kuukausia ennen äitiyslomalle jääntiä. Eihän se uuden työpaikan saanti ole este toisen lapsen tekemiselle millään tavalla.

Ei tosiaan voi olla varma, raskautuuko heti vai ei. Ekasta raskauduin ekalla yrityksellä. Mun mielestä vaan ei olisi oikein mennä uuteen duuniin ja maksattaa äippälomat uudella työnantajalla. Eikä se maksattaminen, vaan syyllisyys siitä, että ovat hukanneet aikaa kouluttaessani minut ja sitten pitää vielä kouluttaa sijainen jne...

Tiedän kyllä, että olen liian kiltti.

Vierailija
6/14 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sama, maksatatsä ne lomat nyt vai vuoden päästä vai parin vuoden päästä. Vai oonko missannu jotain?

Vierailija
7/14 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sama, maksatatsä ne lomat nyt vai vuoden päästä vai parin vuoden päästä. Vai oonko missannu jotain?

Se vaan tuntuu minusta niin epäreilulta aiheuttaa heti niin paljon vaivaa.

Ja kyllä olen erittäin tietoinen siitä, mitä työpaikoilla ajatellaan ja puhutaan selän takana, kun tälläistä tapahtuu...

Vierailija
8/14 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ku että ottaisit työn ja lapsen :D Ok. No saapahan joku muu nainen siitä sitten työn. Hyvä sille.

Vierailija
9/14 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ni jättäsit sitten mieluummin ottamatta koko työnKu että ottaisit työn ja lapsen :D Ok. No saapahan joku muu nainen siitä sitten työn. Hyvä sille.

Luulen, että tämä ratkaisu stressaa vähiten. Ehkä duunipaikkojakin on enemmän tarjolla parin vuoden päästä sitten, jos taloustilanne on yleisestikin parempi...

Vierailija
10/14 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin soita sinne ja kysy mielipidettä haittaako lapsentulo eli breikki työnteossa

Vierailija
11/14 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai voiko joku oikeasti ajatella noin?

Kun en tajua mikä järki tuossa ajatuskuviossa edes on. Mikä ihmeen merkitys sillä on tuleeko se lapsi heti kohta työn vastaanottamisen jälkeen vai vasta kahden vuoden päästä. Ihan saman verran se työnantaja joutuu siitä sijaisen palkkaamisesta maksamaan joka tapauksessa.

Ja mistä sen kukaan voi etukäteen tietää saako sitä toista lasta ikinä.

Ja vaikka työnantajilla on kaikenlaisia oikeuksia niin työnantajalle ei vielä ole annettu oikeutta määrätä työntekijöidensä perhesuunnittelusta.

Että tuossa nyt ainakin joitain epäloogisuuksia, joiden vuoksi pidän ap:tä provona tai sitten harvinaisen vinksahtaneena ihmisenä.

Vierailija
12/14 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin niitä työpaikkoja liikaa nykyään on tarjolla. Joten ehdottomasti uusi työ jos vaan sen saat ja samalla vaan vauvaa yrittämään.

Ymmärrän kyllä ettei ole kiva heti mennä kertomaan uudessa työpaikassa että jää äitiyslomalle, mutta koskaan ei voi tietää kuinka kauan raskautuminen kestää vaikka kyseessä olisikin toinen raskaus voi siihen mennä esim. vuosi joten siinä vaiheessa olisit jo kerennyt uudessa työpaikassa olemaan.

Tietysti toivon ettei raskautumiseen menisi niin kauan mutta koskaan ei voi etukäteen tietää.

Vierailija
13/14 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kolme vuotta. Sitten 4-kymppisenä on muuten aika hottia kamaa työmarkkinoilla :D Vakipaikkoja oikein virtailee.

Vierailija
14/14 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää joku provo?

usko tai älä, mutta kaikki ei saa kicksejä provoilemalla. Mulla on kyllä ihan muutakin tekemistä...

Kiitos kuitenkin ajatuksistasi

Ja kaikkien muidenkin ajatuksista. Hänelle, joka vihjailit, että 40-vuotiaat ei ihan oo sitä kuuminta hottia myös terveiset. Musta tuntuu, että jokaisessa iässä on ne hyvät ja huonot puolet. Itsestäni tuntuu näin yli 30v. yhden lapsen äitinä, että yli 40 on vähän hotimpia. Lapset on jo isompia, eikä sairaspoissaoloja ole enää niin paljoa kuin pienempien lasten äideillä.

Alle 30v taas ei ole tarpeeksi työkokemusta... Kaiken voi siis kääntää edukseen.

Mutta tuli kyllä paljon ajatuksia, joita aion tässä hetken vielä funtsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi