Rumimmat naistennimet top 5
Kommentit (904)
Reija, Raija, Reina
Teija
Tuija
Tarja
Kyllikki
miten te voitte olla tollaisia, "rumimmat nimet". Ei ole olemassa rumia nimiä, rumia autoja tai rumia koiria. Ei voi ymmärtää, miten ahtaita mammoja täällä on, että oikein nimiä luokitellaan. Toivottavasti ei teidän lapsosten kotikasvatus mene yhtä pieleen. Kun ryhdyin seuraamaan tätä palstaa, minulla oli unelma, että täällä on leppoisa tunnelma ja ihania avaramielisiä ihmisiä, mutta olen saanut kokea karvaan pettymyksen ...
Mitä suvaitsevaisuus on?
Todellinen suvaitsevaisuus on toisen ihmisen aitoa hyväksymistä ja arvostusta, ei myöntyväisyyttä, alentuvaisuutta, suopeutta tai vain toisen sietämistä. Suvaitsevaisuuteen kuuluu ihmisarvon kunnioittamisen ja tasavertaisuuden periaatteet, olipa ihmisen uskonto, ihonväri, puhekieli, kulttuuri, seksuaalinen suuntautuneisuus tai kansallisuus mitä tahansa. Jokaisen ihmisarvoa tulee kunnioittaa myös terveydentilaan, ikään tai sosiaalisen asemaan katsomatta. Suvaitseva ihminen näkee erilaisuuden kuuluvan kaikkeen elämään rikkautena, eikä hän tunne ylemmyyttä, halveksuntaa tai taistelunhalua, vaikka erilaisuus olisi omille arvoille vierasta. Eri näköiset, kokoiset, ikäiset, uskoiset ja väriset ihmiset ovat keskenään erilaisia, mutta kuitenkin samanarvoisia. Suvaitseva ihminen suhtautuu erilaisuuteen avoimesti ja hyväksyvästi, hän näkee pinnan alta löytyvän ihmisten samankaltaisuuden. Myös toisten käsitysten ja katsomusten myöntäminen sekä niiden esittämisen sananvapaus ja sitä rajoittavien tekijöiden aktiivinen poistaminen kuuluvat suvaitsevaisuuteen.
Nimi ei ole haitannut millään tavoin. On mainittu listassa moneen kertaan. Miehet eivät näytä olevan niin kranttuja nimen suhteen, jos nainen on kaunis.
nyt jo viisi ihmistä pitää nimeämme rumana.
Pistänkin sen tähän ekaks: Sari,
Auli, Raili, Tiina, Jaana, Soili, Jonna, Jenna, Jemina, Nia, Nea,Henna, Minna, Taina sekä myötähäpeää herättävät: Janica Cecilia Rissanen
tai Nina-Janette Melissa Kokkonen.
Pakko mainita vielä karmeimmat poikien nimet: Ari, Jari, Kalle, Kalevi, Sulo, Petri, Nico, Jimi, Jesse,Pontus ja Oliver.
etenkin Kyllikki... mutta kyllä minun kammokkini Pirjo on aika hirveä. Tunsin yhden nuoren Pirjon joka vaihtoi nimensä enkä ihmettele.
Kyllikille, kun tuo vei Olavin. Nimittäin Johannes Linnankosken romaanissa "Laulu tulipunaisesta kukasta".
Muutenkin moni on selvästi kirjannut sellaisten naisten nimiä tänne, joista huomaa, että kirjoittajalla on jotain tiettyä Marjaa tai Pirjoa kohtaan hampaankolossa.
Siinä mielessä voi sanoa, että ei nimi miestä pahenna, mutta mies kyllä nimeä. Jos jonkun on alettava vihata jonkun pässinpään vuoksi nimeäkin.
Jonna
Janna
Jenna
Jemina
Akuliina
Lisää olis pitkä liuta, mutta viittä kysyttiin...
Yksi tuolla on rakkaan sukuni esiaiti, niin historiaton en kylla ole (vaikka sukupolveani siksi joskus on epailty), etta ihan alahtamatta tuohon suhtautuisin (kalahti, siis). En paljasta kuitenkaan mika liudasta, mutta ei ole uusi nimi. :)
Monet mainitsemanne nimet ovat minusta joko kauniita tai sitten edustavat jonkin aikakauden muotinimiä, jotka eivät juuri tällä hetkellä ole niin muodissa. Joku nimi, joka ei sinänsä ole nyt niin äänteellisesti kaunis, voi kuitenkin sopia hyvin kantajalleen, joka myös kaunistaa nimensä omalla persoonallaan. Monissa kulttuureissa nimen merkitys on erittäin tärkeä ja nimet annetaan juuri sen merkityksen perusteella, ei niinkään ääntämyksellisen kauneuden. Syitä valita nimi on niin monia: merkitys, suvussa periytynyt nimi, äänteellinen kauneus, joku kuuluisa henkilö tai kirjan henkilö...Kukin olkoon nimestään ja lapsensa nimestä ylpeä, sillä makuja on monia, ja jokaisen nimen takana on jokin kertomus siitä, millä perusteella vanhemmat juuri sen nimen antoivat.
Oma nimi osu silmään 5 kertaa. Ja nimi on Iina.
Itsekin olen sitä aina vihannut, niin mikäs siinä.
Mun inhokit:
Tytti
Jutta
Tuire
Marjo
Ritva
Marjukka
Terhi
Riitta
Rita
Inka
Taija
Impi
Raili
Viivi
Venla
Inkeri
Marjatta
Vilhelmiina
Liisa
Nea
Anneli
Oili
Pirkko
Pirjo
Kaija
Kirsti
Sinikka
Oivoi.. tätä vois jatkaa loputtomiin.
Mutta tuossa nyt muutamia..
Muutenkin moni on selvästi kirjannut sellaisten naisten nimiä tänne, joista huomaa, että kirjoittajalla on jotain tiettyä Marjaa tai Pirjoa kohtaan hampaankolossa.
ylvat = vulvat plus virvat
ja vastaavat plus hjördis aivan kamalia nimiä
jennat,jannicat plus ns uutuusnimet
ja ne vanhanaikaset aunet immet,lahjat yms!
ihan hirveitä!!!
Barbara!!!!!! Ei voi kukaan tykätä.
Ei mullakaan ole kovin kiihkeitä tunteita nimiä kohtaan mut yleisesti en pidä moniosaisista ja pitkistä nimistä joista tulee mulle mieleen mustalaisten hevoset. .Esim...
Isabella,Fiorella,Mirabella,Josefiina,Eveliina...
Kaikki nuo kuulostaa ihan pieruilta tai muilta kaasun päästöiltä. Antakaa ihmisille ihmisen nimi!
mun nimi tuli jo aloittajan viestissä :D mieluusti olen Päivi enkä esim. Pälvi.Siskoni pääsi nro 2. listaan.Nää on niin hauskoja nää listaukset :)
se on kaikkien aikojen kamalin
sitten
Sari, Sanna, Satu, Merja, Anne, Sinikka, Ritva, Raija, Jaana, Sirje, Annamaria, Reija, Johanna, Soili, Päivi, ja huippuyöks Marjo, ja melko kauhistukset Titta ja Tuula
No löytyhän sekin..
Mun ja mun äidin ja mummun nimet löytyy kaikki tältä listalta:D
ihan lepponen mies. Jutta taas on ihan v-pää