Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suru! :´( Olen juuri nyt tekemässä aborttia. Verenvuoto alkoi

Vierailija
10.01.2009 |

pari tuntia sitten.

Mies väkisinmakasi. Sanoin äsken miehelle, että en voi jatkaa suhdetta tämän jälkeen. Lähti tunnekuohussa ajelemaan autolla.

Pelottaa, en tiedä kuinka selviämme taloudellisesti eron jälkeen.

Tuntuu, että en voi kuitenkaan jatkaa suhdettakaan, jos mies ei anna minulle mahdollisuutta olla mukana päättämässä suhteen tärkeistä asioista, edes omasta kehostani.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
10.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia on mutkikas. Mutta minusta on syytä eritellä uhrin itse kokema syyllisyys (aiheellinen tai aiheeton) ja ulkopuolisen syyllistäminen. Ilman muuta ymmärrän uhrin kokeman syyllisyydentunteen. Sitä en ymmärrä, että joku ulkopuolinen tunnetta lisää syyllistämällä suoraan -erityisesti kun kyseessä on itse saman kokenut. En missään sanonut, ettei uhri _saa_ kokea syyllisyyttä. Toivon silti, ettei joutuisi kokemaan.

Vastuu lapsista on vanhemmilla, tottakai. Mutta perheväkivallan luoma tilanne on niin kieroutunut, ettei siinä voi suoraa vastuuta uhrin niskaan vyöryttää. Toivon ilman muuta, että jokainen väkivallan uhri saa itsestään voiman suhteesta irrottautumiseen, ja lapset voivat olla siihen suurin syy. En kuitenkaan koskaan osoittaisi sormella uhria. Jos jotakuta, niin väkivallantekijää.

Ehkä tässä on nyt kyseessä saman kolikon eri puolet. Särähti vain korvaan todella pahasti raiskauksesta uhrin syyttäminen.

Vierailija
22/29 |
10.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei millään pahalla, mutta oman kokemuksesi perusteella et kyllä tiedä asiasta muuta kuin oman kokemuksesi. Sen tiedän paremmin kuin kukaan, mutta muuten väkivallan uhrin ja tekijän ajatusmaailma psykologisessa mielessä ei ole sinulle selvästikään tuttu. Ei kukaan sinne uhriksi HALUA jäädä!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
10.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex-mies raiskasi suhteemme loppuaikoina toistuvasti. Joka ilta :( joka ilta tiesin mitä tulee tapahtumaan. Kyyneleet virtasi, mutta ei mies siitä välittänyt. Sitä aikaa oli edeltänyt kymmenen vuotta henkistä pahoinpitelyä, jonka vuoksi olin täysin kyvytön puolustamaan itseäni. Oli ollut myös fyysistäkin pahoinpitelyä vähän. Sitten mies pahoinpiteli minut sairaalakuntoon. Siitä kesti vielä vuosi ennen kuin sain kerättyä voimia niin paljon että sain lasten kanssa lähdetyksi. Nyt olen ollut vuoden ilman sitä miestä ja elämä alkaa voittaa.

Vierailija
24/29 |
10.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex-mies raiskasi suhteemme loppuaikoina toistuvasti. Joka ilta :( joka ilta tiesin mitä tulee tapahtumaan. Kyyneleet virtasi, mutta ei mies siitä välittänyt. Sitä aikaa oli edeltänyt kymmenen vuotta henkistä pahoinpitelyä, jonka vuoksi olin täysin kyvytön puolustamaan itseäni. Oli ollut myös fyysistäkin pahoinpitelyä vähän. Sitten mies pahoinpiteli minut sairaalakuntoon. Siitä kesti vielä vuosi ennen kuin sain kerättyä voimia niin paljon että sain lasten kanssa lähdetyksi. Nyt olen ollut vuoden ilman sitä miestä ja elämä alkaa voittaa.

Vierailija
25/29 |
10.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muillekin tähän saakka vastanneille.

Elämä on joskus kamalaa.

t. ap

Vierailija
26/29 |
10.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on yksinhuoltajana? Olen niin poikki, etten kestä nyt selvitellä asiaa. Yritin Pelastusarmeijan sivulta löytää, missä on leipäjonojakelu, muttei löytynyt. Varmuuden vuoksi näitä selvittelen, kun ei ole varaa maksaa yksin vuokraa ja käydä töissä (=maksaa lasten päiväkotimaksuja), miehellä vielä vähemmän.

t. ap

Vierailija
27/29 |
10.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovia olet joutunut kokemaan. Joko pahin vuoto helpottanut? Mulla kokemusta lääkkeellisestä tyhjennyksestä keskenmenon takia. Lapsi olisi todellakin ollut toivottu, mutta luonto päätti toisin :( Yksinhuoltajana saat korotettua lapsilisää, et joudu maksamaan niin isoja hoitomaksuja, saat lasten isältä elatusmaksut ja vuokraankin varmasti asumistukea. Kyllä sinä tulet lasten kanssa pärjäämään.

Vierailija
28/29 |
10.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärissä! Saat jälkiehkäisyn ja lisäksi saat lääkärintodistuksen raiskauksesta. kaikki se puoltaa sinun huoltajuutta!

Rahallisesti pärjäät kyllä! Kaupunki maksaa elarit, jos mies on varaton (miehen halulla maksaa ei ole mitään merkitystä,jos lapset on tunnustettu tai olette aviossa.)

Vierailija
29/29 |
10.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joudu huolehtimaan katosta pään päällä tai ruuasta, ja saat lisäksi apua käytännön asioiden järjestelyyn. Siellä on sosiaalityöntekijöitä, jota osaavat heti sanoa millaista taloudellista yms apua olet oikeutettu saamaan. Auttavat täyttämään kaavakkeita.

Jos sinusta tulee yksinhuoltaja, saat lapsista korotettua lapsilisää. Päiväkotimaksunne pienenevät omia tulojasi vastaaviksi. Kunta maksaa sinulle elatusapua, jos miehestäsi ei siihen ole. Sossusta saat apua ja neuvoja.

Nyt repäiset itsesi irti tuollaisesta järkyttävästä suhteesta ja rakennat uuden, paremman elämän! Turvaverkkoja kyllä löytyy.