Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää nämä opiskelijat, jotka aloittavat opinnot ja kohta keskeyttävät ne.

Vierailija
10.01.2010 |

Vievät jonkun muun paikan, joka olisi ollut kiinnostunut opiskelemaan, mutta ei valittu.

Yksikin tuttu opiskeli 4kk, mutta ei muka enää jaksa, kun tahti on niin kova. Ei siihen sitten ketään tilalle enää valita. Harmi vaan rannalle jääneiden puolesta.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsykokeissa heitä heikommin ja jotka taatusti lopettaisivat kesken opintojensa.

Vierailija
2/10 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kaikki muut 180 huonoja luusereita, lopettaisivat kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa pääsykokeissa kysytään melko turhanpäiväistä nippelitietoa ja esimerkiksi monivalintatehtävät ovat joskus todella hämääviä. Niihin voi vastata väärin vaikka periaatteessa tietäisikin asian. Pääsykokeissa pärjääminen ei siis välttämättä ennusta hakijan pärjäämistä opinnoissa tai tulevassa ammatissa. Pääsykokeet eivät myöskään kerro mitään esimerkiksi hakijan motivaatiosta.

Vierailija
4/10 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsykokeet on niin helpot, että kuka vaan pärjää, niin miksi tämä ah niin motivoitunut ja älykäs rannalle jäänyt ei niissä pärjännyt? Jos haluaa sisään niin parempi lukea hyvin eikä ruikuttaa muiden tekemisistä!

Vierailija
5/10 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ala ollutkaan se oma juttu? Pitäiskö siellä sitte istua hampaat irvessä ja itku kurkussa joka päivä, koska joku muu olisi ehkä tykännyt siitä opiskelupaikasta? Tai mietis nyt onha se pakko opiskella loppuun koska jossain päin mailmaa ihmiset eivät pääse kouluttautumaan lainkaan, eikös niin ? : D

Vierailija
6/10 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsykokeet on niin helpot, että kuka vaan pärjää, niin miksi tämä ah niin motivoitunut ja älykäs rannalle jäänyt ei niissä pärjännyt? Jos haluaa sisään niin parempi lukea hyvin eikä ruikuttaa muiden tekemisistä!

No ihan kaikkiin pääsykokeisiin ei vain voi lukea..esim. omaan kouluuni oli pelkät psykologiset testit..esseen kirjoittaminen ja opettajien kanssa keskusteleminen ja ryhmäkeskustelut ja kaikessa on mukana aika!!!

Kouluun pääsi 21 joista jatkaa vielä 19. Ja tahti on tasan kova.

Osa ehkä hakee semmoseen kouluun mikä saattas tuntua kivalta. Itse en ainakaan vielä ysillä tieny mihin haluan, enkä ollu varma vielä lukiosta lähtiessäkään olenko menossa oikealle alalle. Nyt jatkokouluttaudun samalla alalla joten ala oli oikea. Toisekseen joku koulupaikka on otettava vastaan jos niihin pääsee..voihan se olla vaikka hakuna toisena, mutta siihen ekaan et päässyt sisälle. Tämä on sitä tyhmää byrokratiaa joka tosiaa syö oikeasti haluavien paikkoja. Kyllä itseänikin ottaa päähän nämä pari kuukautta käyvät ja lopettavat.

Vierailija
7/10 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kaikki ei tiedä 12- vuotiaasta asti, miksi haluavat tulla isona. Itse olen aloittanut kaksi koulua, jotka lopetin (tai toisessa olen vielä kirjoilla), toinen oli mielenkiintoinen mutta arvelin että siltä alalta on vaikea saada töitä, joten päätin saattaa loppuun opiskeluni kolmannelta alalta..tämkään ei tunnu minun alaltani, mutta jokin tutkinto pitää olla. Myöskään opiskelu koulussa ei ole aina sellaista, mitä etukäteen luulee. Lisäksi olen pyrkinyt useihin kouluihin, joissa olen jäänyt rannalle, että sen kun pyritte ja pääsette.

Vierailija
8/10 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tarkoituskaan ei välttämättä ole koskaan valmistua. Saapahan opiskella ilmaiseksi toisin kuin avoimessa. Enkä koe pätkän vertaa syyllisyyttä. Yliopistoista valmistuu muutenkin liikaa porukkaa, joten onpahan yksi akateeminen työtön vähemmän sitten aikanaan, koska olen jo työelämässä ja en tarvi tuota tutkintoa mitenkään.:)

Vierailija
9/10 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä on ROHKEAA lopettaa koulu kesken jos se ammatti ei olekkaan se oma juttu. Siinähän niitä valtion rahoja säästää kun lopettaa heti kun siltä tuntuu, eikä opiskele loppuun asti eikä tutkintoa koskaan käytä muuta ku työttömyyspäivärahaan!

Raukkoja on ne, jotka sinnillä opiskelee loppuun asti vaikkei kiinnostakkaan, ja ovat loppuelämänsä ammatissa josta eivät tykkää. Eikä ole sen vika että toiset eivät ole paremmin pärjänneet pääsykokeissa!

Vierailija
10/10 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ärsyttää nämä opiskelijat, jotka aloittavat opinnot ja kohta keskeyttävät ne. Vievät jonkun muun paikan, joka olisi ollut kiinnostunut opiskelemaan, mutta ei valittu."

Mä kuulun näihin. Oon mt-ongelmainen. Jokainen koulu jää vuorollaan kesken. Mutta aina vaan käsketään sekä työkkäristä että mielenterveystoimistosta lähtemään opiskelemaan. Perusteet on se, että ei oo ammattia ja opiskelu on hyvää kuntoutusta. Jo useita kertoa opiskelu jäänyt kesken. Tuntuu itsestäkin tosi tympeältä aina vaan yrittää, kun tietää ettei kuitenkaan onnistu.