Voiko pettämisestä alkanut suhde kestää?
Miehen avioliitto veteli viimeisiään kun tapasimme ja nyt he ovat vihdoin luovuttamassa ja ero on vireillä. Onko suhteella mitään mahdollisuuksia onnistua kun lähtökohdat ovat nämä?
Ja ei moralisointia, kiitos, tiedän kyllä kuinka tylysti olen tehnyt. Onneksi ei ole lapsia osallisena tässä sotkussa.
Kommentit (7)
jokunen vuosi sitten. Tapasimme, tutustuimme, ihastuimme, rakastuimme. Me kumpikin huonoissa suhteissa elävää ihmistä tunsimme, että olimme vihdoinkin löytäneet kotiin.
Mutta tuo mietteesi: voiko pettämisestä liikkeelle lähtenyt suhde... painoi myös mieltäni.
Erosimme ystävinä. Mikä oli vaikeaa. Ja mikä on vieläkin vaikeaa. Kummallekin vuoronperään ja välillä yhtä aikaa.
Mutta tiedän, että en voisi elää onnellisena suhteessa, joka on lähtenyt liikkeelle pettämisestä.
Jokainen mies on potentiaalinen pettäjä. Ehkä olen naiivi, tyhmä tai molempia, mutta tuo pettäminen ei ole vienyt luottamusta häneen.
Enemmänkin huolestuttaa perheen ja ystävien suhtautuminen. Tulenko ikuisesti olemaan se toinen nainen ja hän se kusipää petturi?
En ole moisessa tilanteessa ollut mutta mieleeni tulee väkisinkin tämä: Jos mies on pettänyt nykyistä (tai no exäänsä), sinun kanssasi, mikä estää häntä pettämästä sinua jonkun toisen kanssa?
Jos keskinäinen rakkaus ja luottamus pelaa niin en näe mitään syytä miksei onnistuisi. Suhdehan sekin on missä muut. Itseä vaan kalvaisi tuo aiemmin esittämäni ajatus.
josta tuli sitten avioliitto, ja lapsiakin saivat (lisää). Siis uusperhe. En tiedä miten heillä nykyisin menee, mutta ainakin "pettämisestä" alkoi monivuotinen täysin vakava juttu, joka todennäköisesti jatkuu yhä tavallisena prhe-elämänä. Mies asui avoliitossa kun he tapasivat, eli perhettä nainen ei varsinaisesti hajottanut vaan parisuhteen.
itse olin naimisissa kun rakastuin toiseen mieheen. mies sentään oli sinkku :) petin miestäni tämän toisen kanssa ja salasuhteemme kesti 2kk ennen kuin otin itseäni niskasta kiinni ja pistin eron vireille ja muutin pois.
eron jälkeen jatkoimme suhdettamme, mutta hidastimme tahtia, halusimme tavallaan aloittaa alusta. seksikin loppui, kävimme kiltisti treffeillä ja tutustuimme toisiimme. olin pakahtua rakkaudesta.
nyt olemme olleet tuon miehen kanssa yhdessä 3 vuotta ja meillä on yhteinen lapsi ja häät ensi kesänä. uskon koko sydämestäni, että tulen olemaan lopun elämääni tämän miehen kanssa, rakastan häntä suuresti ja suhteemme on hyvällä pohjalla. en voisi pettää häntä vaikka niin edelliselle miehelle teinkin.
olemme miehen kanssa puhuneet paljon suhteemme alusta. kerroin hänelle, että minä en pystyisi sitoutua mieheen, joka olisi pettänyt puolisoaan minun kanssani. hän kertoi että aluksi epäilytti, mutta hän luottaa minuun täysin. ja minä luotan häneen.
meidän kohdallamme siis truo suhde on toiminut ja menneisyys on saatu karistettua pois. tuskin se kaikilla onnistuu, mutta sen oikean kohdalla varmasti toimii. ehkä tärkeintä mielestäni on ruotia tarkkaan ne eron ja pettämisen syyt läpi ja samalla keskustella siitä, mitä odotuksia on uudelta parisuhteelta.. kuitenkin ne samat solmut joihin se edellinen parisuhde kariutui tulevat luultavasti eteen myös siinä uudessa kun alkuviehätys on haihtunut.
Kerron oman kokemukseni. Erosimme miehen kanssa pettämisen takia. Uusi parisuhde "toisen naisensa" kanssa hänellä kesti noin kolme vuotta.
Itse en ottaisi petturimiestä tieten tahtoen elämänkumppaniksi. Ei mikään helppo lähtökohta parisuhteelle.
olin vielä avoliitossa toisen kanssa. Ei menty kyllä sänkyyn ennen kuin olin ilmoittanut avokille, että suhde on loppu. Viimeisiään se suhde veteli muutenkin, joten ero ei ollut kenellekään yllätys.
Avioliittoa on kestänyt nyt 7 vuotta.
En ole moisessa tilanteessa ollut mutta mieleeni tulee väkisinkin tämä: Jos mies on pettänyt nykyistä (tai no exäänsä), sinun kanssasi, mikä estää häntä pettämästä sinua jonkun toisen kanssa?
Jos keskinäinen rakkaus ja luottamus pelaa niin en näe mitään syytä miksei onnistuisi. Suhdehan sekin on missä muut. Itseä vaan kalvaisi tuo aiemmin esittämäni ajatus.