Minkäikäisen pitäisi jo tehdä aamupalana itse?
Minä teen sen aina lapsilleni (vanhin 12) koska pelkään etteivät muuten söisi. Ystäväni jolla samanikäiset lapset ihmettelee kovasti tätä touhua. Heillä kuulemma lapset laittavat itse. Minä taas olen töissä iltapäivisin ja silloin lasten olisi tarkoitus tehdä välipalaa itselleen. 12 v. tekee sen kiltisti mutta 10v. on harvoin syönyt mitään kun tulen töistä viiden jälkeen.
Kommentit (6)
Ehkä aiemminkin. Tai no joskus teen mä, mut yleensä lapsi itse. Kun yleensä syödään eri aikaan ja osaahan se lapsi nyt leivän voidella, keittää teetä (tekee mikrossa, vaikka olis vedenkeitin), päälle juustoa (ei nyt ihan täydellisesti osaa höylätä juustoa), salaattia. Niin ja hedelmätkin osaa pestä ja kuoria.
Ei kannata alkaa passaamaan lasta ihan hirveästi. Mä kuitenkin siivoan kaikki, paitsi lapsi omat lelut ja sotkut, pesen pyykit ja teen ruoat. Jottai saa kyllä tehdä ite.
Itse siirtivät tuolin jääkaapin edustalle, ottivat juuston, margariinin, maitoa..kaakaon toisesta kaapista, kupin toisesta,,
Voiveitsi ja juustohöylä. Kamalaa sylttyä siitä juustosta tulee, mutta halu oppia noilla lapsilla valtava!
Poikani meni 6-v kouluun ja täytti joulukuussa 7. Selviää mainiosti lampunvaihdoista ja kaikesta!
Älkää passatko lapsianne piloille.
Mä en taas näe mitenkään välttämättömänä tehdä itse aamupalaa. Mun isä on tehnyt viimeiset 40 vuotta aamupalan perheellänsä. Nyt kotona ei asu kuin äitini, mutta niinpä hän tekee äidille aamupalan.
Meillä mä teen aamupalan koko perheelle. En koe sitä kauheana riesana, meillä syödään puuroa. Mieheni tekee viikonloppuisin, silloin on enemmän brunssimainen. Kananmunia, hedelmiä jne.
Meidän perheessä on aamupala perheen yhteinen ateria. Eri asia sitten jos lapset syövät aamiaisen tarhassa.
12-, 11- ja 8-vuotiaat tekevät sen itse. 6-vuotiaalle annan aamupalan.
itselleen ja koko perheelle - mut yleensä minä silti teen sen meille kaikille.
Oma äitini laittoi minulle aamupalaa vielä kun olin lukiossa, ja silti olen itenäistynyt ihan hyvin.
ekaluokkalainenkin teki aamupalansa itse. Nyt lapset ovat 8 ja 10 ja hyvin sujuu, ovat erittäin itsenäisiä lapsia. Tolla konstilla sä teet sen vielä ku lapsi muuttaa kotoa :)