Anoppi haluaa kierrättää tavaroita, käly ei.
Meillä on kolme lasta, joille anoppi on ostanut vuosien saatossa yhtä sun toista. Nyt hänen toisellekin lapselleen on tullut lapsi, jolle anoppi haluaa, että tarjoan kaikkia hänen ostamiaan vanhoja vaatteita ja tavaroita. Olen tarjonnut useamman kerran, mutta kälyni ei niitä huoli. Hän on saanut ensimmäisen ja ilmeisesti ainokaisekseen jäävän laspoen ja haluyaa ostaa tälle kaiken uutena.
En enää kysele kälyltä, ottaako hän mitään, koska koean äärimmäisen noloksi jatkuvan tarjoamisen ja toisen kieltävän kiemurtelun. Nyt anoppi ihmetteli moneen kertaan, kun olin antanut pieneksi jäänyttä tavaraa muualle käyttöön. Sain käsityksen, että minä olen roisto, kun en antanut tavaraa kälylleni. Olen kauniisti yrittänyt sanoa, että hän ei huoli, mutta anoppi ei asiaa ymmärrä. Pamautanko anopille suoraan, että käly on ronkeli (sillä sitä hän mielestäni on, tavarat eivät todella ole huonoja)?
Kommentit (4)
TOTTAKAI sanot suoraan että olet jo tarjonnut mutta kieltäytyy
Kyllä jokaisella on ihan itse oikeus päättää mitä tekee ja huolii.
Sanot anopille, että olet tarjonnut, ei ole ollut tarvetta.
Miten vaikeaksi voi elämänsä saada?
oletko juuri tätä tavaraa tarjonnut jne. En ole, koska en enää tarjoa. Sitten saan selitellä, kun toinen tivaa. En tee tahallani elämääni vaikeaksi. EN vain ole mikään rouva suorasuu, joka osaa sanoa koko ajan nasevasti kaikkeen jotain. Rasittaa ihan vietävästi, kun toinen ei huoli ja toinen kärttää kaikesta, että oletko edes tarjonnut.
Ap
viet tästä lähtien kaiken anopilta saamasi takaisin anopille, jotta hän voi ITSE lahjoittaa tavarat edelleen kälyllesi. Ei tartte sun selitellä enää mitään.
Kyllä jokaisella on ihan itse oikeus päättää mitä tekee ja huolii.
Sanot anopille, että olet tarjonnut, ei ole ollut tarvetta.
Miten vaikeaksi voi elämänsä saada?