Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko paikalla Terolutteja käyttäneitä? Tarvitsisin neuvoja

Vierailija
08.01.2010 |

Söin maanantaina ekan terolutsatsin viimeisen pillerin ja olen odotellut vuotoa. Sitä ei ole vielä kuulunut. Minkä aikaa odotella ja missä vaiheessa tehdä raskaustesti?

En tiedä johtuuko nyt sitten noista lisähormoneista kun vatsassa välillä vihloo ja samoin rinnoissakin. Tietysti välillä mietin voisiko olla raskausoireita, toisaalta miksei olisi ihan vaan noista teroista ja kierron muuttamisesta johtuvaa. Mutta siis, milloin vuodon pitäisi jo alkaa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntemuksia ollut ennen menkkoja ja niiden aikana. Olen syönyt Teroluteja 3kk ja joka kerralla menkat alkanut 1-3päivää vikasta pilleristä. Tuntemuksia on ollut just noi vihlaisut munasarjoissa, "juiliminen" alavatsalla ja pieni jomottelu, hetken ehti aina ounastella et voisko olla raskausoireita mut menkat sieltä alko :( Terolutit määrättiin ku menkkoja ei vaan kuulunut pitkään aikaan e-pillereiden lopetuksen jälkeen. Luulen et kropassa tuntuu nyt paljon "uusia" erilaisia tuntemuksia kun kroppa alkanu taas jollain tasolla toimia. Nyt menossa eka kierto ilman Teroluteja, saapi nähdä toimiiko kroppa millä tavalla ja missä aikataulussa. -S-

Vierailija
2/23 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

söin niitä 14-vuotiaana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain terolutteja pitkiin kuukautisiin, 41-46 pv kiertoihin. Ensimmäisen kuurin jälkeen menkat alkoi noin 4-5 pv viimeisestä tabletista. Olin kovin väsynyt, vatsaa väänti ja rinnat oudosti kipeät. Päätäkin särki. Luin netistä, että terolutit oli aiheuttanut useille sivuvaikutuksia vaikka paketin ohjeissa luki, että niitä ilmenee harvoin. Aloin tikuttamaan ovistikuilla heti ja ovispäiväksi tuli kierron 16-17pv. Aloitin terolutit kierron 18pv. Raskaustesti näytti plussaa tasan kahden viikon päästä. Silloin oireena MIELETÖN väsymys ja pieni menkkamainen kipu, alavatsalla, karvoituksen kohdalla.

Tsemppiä! Jos ei nyt tärppää niin ala tikuttaa heti kun menkat alkaa! Ja aloita terolutit vasta oviksen jälkeen. Mulle lääkäri sanoi, että ekasta terolut kierrosta ei välttämättä edes tule ovista koska normaalisti on ollut niin pitkä kierto.

Vierailija
4/23 |
30.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettu syyskuulla pcos, kun kierto venyi 117pv. Ja alkoi tulla vatsakipuja. Lopetin pillerit 3/14. Vauvalle annettu lupa tulla. Tässä nyt mennyt 8kk yrittäessä ja tutkittaessa. Sain nyt clomifen kuurin + terolut kuurin. Clomifen kp 3-7 ovuloimattomuuteen, terolut kp 15-24 kiertoa normalisoimaan. Metforem 500mg menee 2x pv jatkuvasti, tuohon pcos.sään. miehen simpat tutkittu, tulokset kuullaan 8.12. Trisekvens kuuri 21pv ensin, jolla saatiin menkat alkamaan ja nyt on sitten takana ensimmäinen clomi + tero kuuri. Nyt kp 26 ja oireita vaikka kuinka :D vikasta terosta nyt 2pv menossa ja eilen ja tänään ollut menkkakipuja, mutta vuotoa ei vain näy.! Toivottavasti ei tulekkaan. :)

Vierailija
5/23 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen verran muistan, että Terolutista ei tullut mulle mitään sivuoireita. Oisko sulla sitten menkat alkamassa juuri kun tuollaisia vaivoja on tai sitten olet raskaana;) Mulla Terot oli tiputteluvuotojen vuoksi, ei niinkään kierron pituuden muuttamiseen.

Vierailija
6/23 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun samana päivänä kun otin viimeisen pillerin teroluteista, tuli heti vähän kuukautismaiset olot, turvotukset ja jomotukset. Totesin miehelle, että taitaa vuoto alkaa heti. Sen jälkeen ollut sitten joka päivä vähän sellainen särkevä olo vatsassa, eikä vuotoa vielä kuulu. Mutta tuntuu ne vihlaisut ihan munasarjojenkin kohdalla, tuskin raskaus siellä tuntuisi..? Mulle määrättiin pitkän kierron takia, josko vaan nyt olisi hormonit jotenkin sekaisin.. vai?

Vierailija
7/23 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen raskaustestin teet! Mulla oli alkuraskaudesta hyvin samanlaiset tuntemukset kuin menkkojen alkaessa. Mulla muuten Terot auttoi raskaaksi tulemiseen, tosin söin niitä ensin useamman kuukauden.

Vierailija
8/23 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menetäkään, vannoin vaan etten enää turhia testejä tee..;) Tuntuu ikävältä aina pettyä..

Mulla on ollut menkkaoloa aiemminkin tosi pitkään kun kierto vaan venyi ja venyi, mutta nythän ne siis alkoi aika aikaisin ja vähän erilaisia kun tällaisia selkeitä särkyjä. Josko kuitenkin pitäisi ensi viikon alkuun odotella..? Olen kuullut että teroluteista voi kestää vaikka 7 päivää vuodon tuloon.

Vierailija
9/23 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano millaiset olot sulla oli raskauden alkaessa? Kun siis mulla särkyjä vatsassa ja munasarjojen kohdalla satunnaisesti. Miten raskaussäryt voisi tuntua munasarjoissa?? Tai siellä sellaisia äkkivihlaisuja välillä.

Vierailija
10/23 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menkat ovat aina alkaneet 2-3pv viimesestä terolutista. Ja jos ne ovat jotain sivuoireita joskus aiheuttaneet, ne ovat olleet heti kuurin ensimmäisinä päivinä ja lähinnä mielialavaihteluja.

Kuulostaa että voisit olla raskaana=)

Vierailija
11/23 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih:)) Ette saa yllyttää ja innostaa liikaa, petyn kumminkin taas! En vaan jaksa uskoa että raskaus voisi jomotella tuolla sivussa, munasarjoissa..tosin tuntuu särkyä ihan vatsassakin välillä. Mutta tosi lieviä oireita mitään, varsinaisia menkkaoloja ei ole. Ja miksi luin, että teroluteista voi kestää 7 päivääkin vuodon tuloon, jossain ketjussa useampi sanoi näin..?

Vierailija
12/23 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hirmuinen määrä oli raskausoireita.

Onko sinulla normaalisti pitkä kierto vai vain poikkeuksellisesti? Minä sain yleislääkäriltä terot, kun kolmosta toivottiin ja hormonit heitteli, en tullut raskaaksi. Lopetin terot ja tulin parin kierron jälkeen raskaaksi.

Kun myöhemmin kävin gynellä ja oli puhetta teroista, hän sanoi, että jos on normaalisti pitkä kierto (kuten minulla, n. 35-42pvää), terot eivät edesauta raskautta vaan päinvastoin ehkäisevät nopeuttaessaan vuodon alkamista, jolloin mahdollisesti myöhään irronnut ja hedelmöitynyt munasolu ei ehdi kiinnittyä ennen menkkojen alkua.

Jos taas kierto heittelee muuten vaan, teroista voi olla apua raskautumiseen. (Tiedän kaksikin tapausta, joissa näin käynyt.)

Mutta toki voit olla raskaanakin, peukkuja siihen!

Vierailija
13/23 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kokenut käyttäjä, miksi sulle määrätty terolutteja? Kun mulla tuo kierto venynyt ja venynyt, jos siis venyy vuodon alku näin teroillakin..

Vierailija
14/23 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettii kolotuksia ja särkyjä ja onko ne nyt erilaisia kuin ennen jne...Kun osais vaan olla ajattelematta koko raskaaksi tuloa mutta helpommin sanottu kuin tehty;)Odottele nyt muutama päivä, jos maltat...mä en aikanaan tehnyt "turhia" testejä, kun menkat aina alkoi ajallaan...

Vierailija
15/23 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla kyllä ollut raskausoireina nimenomaan noita vihlaisevia kipuja munasarjoissa. Jostain luin, että liittyy oliko se nyt keltarauhasen erittymiseen vai mihin.

Vierailija
16/23 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti (Tosin usein syönyt silloin pillereitä) ollut n. 30 päivää kierto. Mutta nyt edellisen raskauden ja imetyksen jälkeen kierto venynyt tosi pitkäksi, jopa yli 40 päivän mittaiseksi. Eikä meinannut millään edes alkaa imetyksen jälkeen, useita kuukausia meni ja vasta teroluteilla lähti käyntiin. Sitten tuli pari kk säännöllisesti kunnes lähti aika venymään. Siitä syystä siis terolutit.

Vierailija
17/23 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aivan satavarmasti näitä särkyjä en keksi päästäni, en todellakaan odottanut mitään tällaisia tuntemuksia. Joko johtuu teroluteista tai sitten, niin mistä sitten..? Josko munasarjat kipuilevat kun tullut ektramäärä hormoneja ja pitäisi äkkiyllätäen pistääkin vuoto päälle tai jotain.

Vierailija
18/23 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti just oikeat, kun kiertosi normaalisti "normaali". :0) Toivotaan, että olet raskaana! Minulla ei ole koskaan muulloin vihlonut munasarjojen kohdilta kuin oviksen aikoihin ja raskaanaollessa!

T. 9

Vierailija
19/23 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siittä on jo niin aikaa ettei enää osaa sanoa mikä oli normaalia..mutta jotakin tuollaista 30 päivää:) Joo tosiaan on samansuuntaisia vihlaisuja munasarjoissa ja ihan muutenkin vatsassa kuin ovulaatiosäryt.

Vierailija
20/23 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja määrätessään terot gyne sanoi, etten tarvitsisi mitään vahvempia hormonilääkkeitä koska vaikuttaa että "siellä on kaikki loistokunnossa" ja kierto vaan sekaisin esim stressin takia (esikoinen sairastellut ja valvottanut).