Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

en tajua näitä retrovaatteita, olenko ainoa!?

Vierailija
08.01.2010 |

voi hirvitys millaisia lastenvaatteita on esim. ketjukaupoissa tangot väärällään! okei, on kivaa että lastenvaatteet ovat värikkäitä, mutta voi niitä kuoseja! minusta koko retrobuumi on menny yli (minun) hilseen(i) enkä meinaa löytää edullista vaatetta lapsilleni ollenkaan. toki kauniitakin vaatteita löytyy, mutta todella harvassa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasioitahan nämä ovat, minullekaan ei tuo retro oikein iske.

Tähän kauppaan/blogiin on tullut myös retro tuotteita ja minusta ne näyttävät kyllä hauskoilta mutta, mutta, en omille lapsille pukisi.

http://sisustusamalia.blogspot.com/2010/01/retrot.html

Vierailija
2/32 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se retrobuumi on jo mennyt ohi noissa ruotsalaisketjuissa. Joskus vuosi-pari sitten uusretroa oli paljon enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei näillä palstamammoilla jotka on hiukan hitaalla

Vierailija
4/32 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se retrobuumi on jo mennyt ohi noissa ruotsalaisketjuissa. Joskus vuosi-pari sitten uusretroa oli paljon enemmän.

joka muistuttaa jotain vanhaa tyyliä, ei vanhaa vaatetta. Joten tuo uusretro on sanahirviö, joka ei tarkoita mitään.

Vierailija
5/32 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta karseita keinokuitukankaita! Eihän semmoisia voi lapselle pukea.

Vierailija
6/32 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta väriyhdistelmät kauheita, ei sovi ainakaan meidän lasten kasvoja vasten!

Vierailija
7/32 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

väriyhdistelmät on oikeasti välillä ihan hirveitä, vaikka väreistä tykkäänkin.

esimerkki kammottavista rytkyistä:

http://www.lastenmetsola.fi/smafolk

jotain vähän parempaa:

http://www.sannas.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ViewAction=View&ObjectID=41181

joo, enkä ole tuo sanna!

Vierailija
8/32 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäs on sitten nyt in?

Vierailija
9/32 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kuosiin pohjautuvaa ja niissä sitten matkitaan toisia

Vierailija
10/32 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä taas olen järkyttynyt pienten poikien muodista, kun lapseni alkaa nyt käyttää koon 92 vaatetta. Siis kauheita printtipaitoja, joissa mustalla alustalla joku teknistä härveliä, mäiskettä ja menoa esittävä kuva. Mun pienelle puolitoistavuotiaalle!? Noi vaatteet on rumia, eivätkä sovi värien puolesta kalpealle lapselle + mun lapsi on siinä kehitysvaiheessa, että on just oppinut iloitsemaan siitä että maailmassa on kukkia ja autoja ja kirkkaita värejä, ja tuntuis jotenkin ahdistavalta pukea hänet johonkin supersankaripaitaan.

Joten retroa mulle, kiitos. Ei mun poika ole värisokea eikä potentiaalinen tuleva väkivaltarikollinen, hänellä on yhtä suuri oikeus nätteihin vaatteisiin kuin tytöilläkin.

Vierailija
11/32 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä taas olen järkyttynyt pienten poikien muodista, kun lapseni alkaa nyt käyttää koon 92 vaatetta. Siis kauheita printtipaitoja, joissa mustalla alustalla joku teknistä härveliä, mäiskettä ja menoa esittävä kuva. Mun pienelle puolitoistavuotiaalle!? Noi vaatteet on rumia, eivätkä sovi värien puolesta kalpealle lapselle + mun lapsi on siinä kehitysvaiheessa, että on just oppinut iloitsemaan siitä että maailmassa on kukkia ja autoja ja kirkkaita värejä, ja tuntuis jotenkin ahdistavalta pukea hänet johonkin supersankaripaitaan. Joten retroa mulle, kiitos. Ei mun poika ole värisokea eikä potentiaalinen tuleva väkivaltarikollinen, hänellä on yhtä suuri oikeus nätteihin vaatteisiin kuin tytöilläkin.

pojalle on tosi vaikeaa löytää kirkkaita värejä muista kun näistä retrojutuista! tytölle kuitenkin löytää ihanuuksia heti kun vaan kauppaan sisään astelee.

pitäisköhän perustaa pojille oma vaateputiikki missä myytäisiin vain ja ainoastaan LASTEN vaatteita ilman hirviöpainatuksia eikä yhtään retrokuosia!?

Vierailija
12/32 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierastan etenkin retrovaatteiden väriyhdistelmiä, ihme migreenintavoittelua! Monet kuvat taas on jees - tai olisivat jos niitä olisi vähemmän >_

Vierailija
13/32 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta karseita keinokuitukankaita! Eihän semmoisia voi lapselle pukea.

fiksuja kommenttejasi!

Vierailija
14/32 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nyt ole muotia kotitekoiset vaatteet?

Vierailija
15/32 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöille tosiaan löytyy vaikka mitä ihania. :) Mut mä haluaisin pukea poikanikin kauniisti ja iloisesti. Mä en oikein vielä lapsen ollessa vauva, tajunnut Metsolan ja P.o.P:n vaatteita, mut nyt olen alkanut tykkäämään, ihan siksi että ne on niin lapsellisia. Ei ollut tänäänkään vaikea valita, ottaisko Lindexiltä mustan paidan jossa USA:n mottoritien logo/ulvova susi ym, vai paidan jossa hauskoja kuvioita, kirkasta sinistä ja punaista. Vaikka siis toi kivempi maksoi lähes kolme kertaa enemmän. : -/

Eihän siitä niin himu kauan ole (tai no, parikyt vuotta) kun esimerkiksi Taitoo teki ihania collegekankaita, joista äidit hurautteli oloasuja, ja ne oli käsittääkseni aika suosittuja. Saumurilla niitä oli hauska ja nopea ommella, voishan tuota taitoa itsekin alkaa elvyttämään. :)

Vierailija
16/32 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minulle on ihan sama mistä minä tykkään, meillä lapset 10v, 8v ja pian 5v kyllä kertovat itse mistä tykkäävät.

Meillä 10v poika rakastaa niitä monsterikuvioisia paitoja ja mustaa, mutta myös oranssia, vihreää ja punaista. Eli ovat olleet ihan passeleja vaatteita meidän pojalle useamman vuoden!

Sitä vastoin kouluikäisten tyttöjen napapaitoja ja ylipinkeitä vaatteita en tajua. Osa niistä on ihan törkeitä...

Vierailija
17/32 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan aiemmin kirjoitettua viestiketjua :)

Vierailija
18/32 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.sasukka.fi

www.kimperi.fi

www.riiminka.fi

kaikki lisäksi keski-suomalaisia, kuten itsekin ;) Pakko oli saada vähän mainostaa oman alueen osaamista! Noilla kaikilla ihana, oma persoonallinen tyyli, mitä muut tykkäätte?

Vierailija
19/32 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhaa ja uutta.

Siis vanhaa lähtien 1970-luvun alusta.

Itse pidän kans vanhaa (1950–1990-luvuilta) ja uutta :)