Huolisitko MIESKÄTILÖN hoitamaan synnytystäsi?
Kommentit (28)
Jos alkaa olla jo tosi paikat kyseessä, en varmaan jaksaisi kinata vastaan. Periaatteessa en haluaisi.
Ammattilainenhan se on niin kuin nainenkin. Itselläni olikin koko synnytyksen ajan nuori mies kandi mukana.
mua oli synnärillä vastaanottamassa aivan mahtava mieskätilö (joka oli aikaisemmin rauhoitellut mua puhelimessa). Synnytyssaliin mentäessä oli jo kätilöillä vuoro vaihtunut, ja mua melkein harmitti, kun en saanut tuota mieskätilöä synnytykseen avuksi.
mukana synnytyksessä. Oli sellainen hirveän ujon/hermostuneen oloinen.
Tai siis kun ne naispuoliset opskelijat oli sellaisia iloisia ja puheliaita niin tuo mies oli tosi hermostuneen oloinen.
JA siis minun mielestäni se oli kätilöopiskelija.
Kyllä se siinä mukanapyöri ja katetrin laittoi yms. Sektiossa oli mukana myös ja mieheni sanoikin ,että häna ajatteli että se pyörty sitä touhua katsellessa :).
Minulla oli kuukausi takaperin nainen sekä mies kätilönä. Mies hoiti hommansa paljon paremmin kuin se nainen. Onneksi se mies hoitikin suurimman osan synnytyksestä, nainen vain hetken ja loput avusti.
Ja nainen ei ollut opiskelija.
Ilmanmuuta huolisin! Esikoisen synnytyksessä oli mies kätilö (LPKS:ssa) ja se oli paras kätilö mitä meillä on synnytksissä ollut. nyt ollaan menossa synnyttään neljättä lasta ja toivon todella että, tämä kyseinen mies olisi työvuorossa silloin. Kyseinen kätilö jaksoi kuunnella, neuvoa ja auttaa ihan kaikessa, se hoiti minua kuin pientälasta ja otti isänkin todella hyvin huomioon.
Olen kyllä synnyttänyt jo kahdesti, joten en siinä hommassa enää turhia nirsoilisi. Lisäksi taustalta lapsettomuushoidot, joiden aikana meitä hoiti useampikin lääkäri, suurin osa gyneistä oli miehiä. Ja olen käynyt myös miespuolisella gynellä, kierukan laittoi mieslääkäri ehkäisyneuvolassa (kun emme lapsettomuustaustasta huolimatta uskaltaneet olla ilman ehkäisyä). Eli aika moni mieslääkäri sinne alapäähän on ehtinyt jo kurkata, ei hirvittäisi mieskätilökään.
Ilmanmuuta huolisin! Esikoisen synnytyksessä oli mies kätilö (LPKS:ssa) ja se oli paras kätilö mitä meillä on synnytksissä ollut. nyt ollaan menossa synnyttään neljättä lasta ja toivon todella että, tämä kyseinen mies olisi työvuorossa silloin. Kyseinen kätilö jaksoi kuunnella, neuvoa ja auttaa ihan kaikessa, se hoiti minua kuin pientälasta ja otti isänkin todella hyvin huomioon.
on aivan mahtava! Hän siis otti mut synnärillä vastaan ja harmitti, kun ei ollut enää vuorossa, kun pääsin saliin.
-15
Kiitos vaan TYKSin Kari-Matille!
Auttoi meidän molemmat lapset maailmaan. Jos vielä kerran tositoimiin pääsisi, toivoisin samaa kätilöä.
ottaisin miehen. jopa mielummin kuin naisen kun voi ottaa sitten paremmin sen isänkin huomioon.
kokemusta ei miehestä kätilönä kuitenkaan ole mutta ainakin kaikki mieslääkärit jotka mun alapäätä katsoneet ovat olleet tosi huomaavaisia.
että jos on joku mies valinnut itselleen tuon alan, niin on siinä kullä ihan 110% mukana, samaa en uskalla veikata kaikista naisista.
Mies ei voi ikinä tietää miltä synnytys tuntuu, mutta uskon, että kaikilta miehiltä löytyy hitunen kunnioitusta synnyttäviä naisia kohtaan; tollokin näkee että ei ole ihan kivuton juttu =) Kaikiltä synnyttäneiltä naisilta ei välttämättä heru edes myötätuntuo "rankan" synnytyksen kokeneelle naiselle varsinkin jos oma synnytys on ollut helppo ja on pärjännyt kivun kanssa hyvin.
Minua ei haittaisi jos kätilönä olisi mies, kunhan osaisi asiansa.
Kun saliin tulin siellä oli mieskätilö vastassa, eikä sinä kiireisenä yönä voinut alkaa valikoida kenet haluaa synnytykseen ja kenet ei.
Se oli otettava tai jätettävä.
Oli ihan ok kätilö, on kokemusta muustakin, mutta ei nyt mitään erityistä kiitostakaan saa. Osasi hommansa, siinä se.
En muista onko minulla ollut mieskätilöä, ylipäänsä kätilötilanne on ollut minulle molemmilla kerroilla hyvin epäselvä sen kaiken kivun keskellä.
Synnytin LPKS:ssa ja siellä oli mulla mieskätilö.
Oli kyllä tosi mahtava kokemus ja ottaisin mielummin hänet jatkossa kätilöksi kuin naisen.
miten suhtautuisin mieskätilöön sitten, kun synnytys alkaa. Synnytyts on kuitenkin minulle paljon suurempi asia kuin jokin gynekäynti.
Erinäisistä syistä inhoan mieslääkäreitä, -gynekologeja yms. ja pyrin parhaani mukaan heitä välttelemään.
He aiheuttavat minulle todella epämiellyttävän ja hankalan olon. Tokikaan se ei ole heidän vikansa, taustalla ei ole yhtään huonoa kokemusta miespuolisista terveysaalan ammattilaisista.
En ota miesgyneäkään jos voin valita.
tottakai suolisin, kunhan vaan on oikea, eikä valekätilö, niin kumpi vaan sukupuoli kelpaa. Ja sama homma lapsestakin :-)
Miksi en huolisi!? Kunhan vaan joku ammattitaitoinen on auttamassa.
Ja sehän olisi sukupuolista syrjintää jos vain sen takia haluaisin jonkun toisen kätilön.