Te, joilla vauva ja isompia lapsia, ulkoiletteko pakkasilla?
Minulla on 3v kaksoset ja vauva kohta kuukauden. Tämä vajaa kuukausi on mennyt sisällä kun kaksoset sairastaneet, mutta nyt alkavat tervehtyä ja heidän kanssa ois pakko päästä ulos eikä vauvaa voi sisällekään jättää.
Oletteko te muut minkä ikäisestä alkaen ulkoilleet vauvan kanssa ja miten kylmässä?
Olen yh, niin ei ole miestäkään, joka voisi kaksosia ulkoiluttaa tai olla vauvan kanssa kun minä kaksosten kanssa ulkona.
Kommentit (5)
Meillä 5v ja ja 3kk vanha vauva. Nyt kovilla pakkasilla leikitään sisällä.
Meillä on myös isä kuvioissa, että välillä on 5v käynyt toisen kanssa illalla vähän ulkoilemassa.
Joskus käy yksin pihalla, mutta ei siellä yksin viihdy, joten en ole pakkaseen pakottanut.
valilla laitoin vauvan ikkunan taakse sisalle nukkumaan paivaunia itkuhalyttimen kanssa ja menin esikoisen kanssa pihalle. Asuimme 1-kerroksisessa rivitalossa, pystyin valilla aina katsomaan ikkunasta etta vauva edelleen tuhisee tyytyvaisena unia.
Muistaakseni oli jotain suosituksia etta noin pienta vauvaa ei ulos yli 5 asteen pakkaseen (vai oliko se 5 kg vauva ja -5 astetta) ja vahan isompaa ei yli 10 asteen pakkaseen.
itkuhälyytin. Vauva sisällä ja me isompien kanssa ulkona. Aktiivista kurkkimista sisälle.
Meillä isoimmat ovat jo koululaisia, he ovat olleet pienempien (5 ja 2 v.) kanssa ulkosalla puolisen tuntia kotiin palattuaan. Mies on myös pyrkinyt etenkin viikonloppuisin viemään pieniäkin ulos. Vauva on alle kuukauden, ei mitenkään voi mennä noihin pakkasiin.
on enimmäkseen ollut kevätvauvoja, mutta yksi tammikuussa syntynytkin. Vähitellen totuteltiin ulkoiluun n 2 vkon ikäisestä alkaen, ensin 5 min, sitten 10 min, 15 min jne. Lopulta vauva jäi vielä ulos vaunuihin nukkumaan päiväuniaan, kun isompien kanssa tultiin jo sisälle. Yli -15 asteen pakkaseen en laittanut nukkumaan, pienemmällä pakkasella suojasin vaunujen aukon muulloinkin.
Kuten tiedät, pienellä lämmönsäätely ei vielä toimi kunnolla, joten lämmintä pitää olla päällä.
t: äiti ja 5 lasta