Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaisitko näytellä lääkäriä ilman mitään koulutusta?

Vierailija
08.01.2010 |

Pitäsikö pokka?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdä uusimismerkinnät :) Olen proviisori ammatiltani.

Vierailija
2/23 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta luulen selviäväni kunnialla suurimmasta osasta potilaita. Koulutusta ei ole, mutta se on aina ollut haaveammattini joten olen aina ollut kiinnostunut kaikesta sairauksiin liittyvästä ja lääkkeistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä minun terveyskeskuskäynneillä ole lääkärin pitkä koulutus erityisesti missään näkynyt. Kuka tahansa luultavasti osaisi toimia niinkuin minua palvelleet terveyskeskuslääkärit, esim.

-sanoa "onpa jännä" (niin mustakin siksi paloin halusta näyttää tätä jännyyttä sullekin!)

-sanoa "sun varmaan pitäs mennä yksityiselle" (maksan tästä tiedosta niin mielelläni terveyskeskusmaksun)

-sanoa "ei toi varmaan mitään oo mut mä nyt määrään sulle tämmöstä" (kiitos, hyvä tietää... kai)

-kuunnella stetoskoopilla ja mitata verenpaineen

-määrätä jotain lääkkeitä, netistähän näkee millä mitäkin sairautta suunnilleen hoidetaan

-yrittää määrätä masennuslääkkeitä

-sanoa "hmm"

-tunkea sormet sinne ja sanoa "joo-o" (joo-o)

-lukea koneelta mitä labrasta sanottiin, mahdollisimman poliitikkomaisesti eli epäselvästi ja ympäripyöreästi (niin niin, ai SE mulla on)

-hipelöidä miettiväisen näköisenä

Meneehän tuon kaiken oppimiseen se kuusi vuotta.

Vierailija
4/23 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti olen neuvomaan potilaana lääkäreitä työssään, kun eivät tunnu tajuavan kaikkea. Ovat totelleet neuvojani ja kaikki on sen jälkeen sujunut hyvin.

Vierailija
5/23 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntemusta on elämän varrella kertynyt. Monista taudeista osaisin kertoa vaikka ja mitä. Vaikeinta olisi toimia eri instrumenttien ja reseptien kanssa uskottavasti. Voisin hyvinkin siitä selviytyä.

Vierailija
6/23 |
09.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olis kyllä kiva nähdä?

Vierailija
7/23 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo pokkaa edes kokeilla tai ajatellakaan kokeilemista.

Vierailija
8/23 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tympeä olemus ja jotain epämääräistä kommenttia. Täydestä menee.

Vierailija
9/23 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kirurgina en kyllä pärjäisi:)

Vierailija
10/23 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pieni ulosajo, jossa oli hysteerinen nainen joka vain huusi ja raivosi lapsensa puolesta. Mieheni huomasi tilanteen ja pysäytti auton. Ei väittänyt olevansa lääkäri, mutta antoi kyllä ymmärtää asian olevan näin, katsoi pojan silmiin, tunnusteli jäseniä ja pisti makuulle, kyseli sittnen naisen vointia, koskeeko mihin jne. Sitten soitti hätäkeskukseen etäämmällä ja kertoi tilanteen.

Sitten laittoi naisen kävelemään 20 metriä kauemmas ja "ohjaamaan liikennettä". Lapsella ei ollut mitään hätää, turvavyö oli nirhaissut vähän solisluun viereen veristä naarmua, omin jaloin liikkui ja totteli miestäni, kun käski pojan odotella makuulla ambulanssin tuloa.

Mielestäni mieheni toimi oikein, toimi vakuuttavasti ja rauhoittavasti. On ihan sama mitä tämä nainen ajatteli, kun rauhoittui ja sai muuta tehtävää.

Vierailija
11/23 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pieni ulosajo, jossa oli hysteerinen nainen joka vain huusi ja raivosi lapsensa puolesta. Mieheni huomasi tilanteen ja pysäytti auton. Ei väittänyt olevansa lääkäri, mutta antoi kyllä ymmärtää asian olevan näin, katsoi pojan silmiin, tunnusteli jäseniä ja pisti makuulle, kyseli sittnen naisen vointia, koskeeko mihin jne. Sitten soitti hätäkeskukseen etäämmällä ja kertoi tilanteen.

Sitten laittoi naisen kävelemään 20 metriä kauemmas ja "ohjaamaan liikennettä". Lapsella ei ollut mitään hätää, turvavyö oli nirhaissut vähän solisluun viereen veristä naarmua, omin jaloin liikkui ja totteli miestäni, kun käski pojan odotella makuulla ambulanssin tuloa.

Mielestäni mieheni toimi oikein, toimi vakuuttavasti ja rauhoittavasti. On ihan sama mitä tämä nainen ajatteli, kun rauhoittui ja sai muuta tehtävää.

Ihan ok sinänsä, mutta miten voi "antaa ymmärtää" olevansa lääkäri sanomatta sitä ääneen?

Vierailija
12/23 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleinen käytäntö täällä av:llä.

Av-lääkärit tietävät ainakin asiat 100% varmuudella näin netin välityksellä, ei tarvi edes nähdä potilasta.

Vierailija
13/23 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika kova pokka pojalla on ollut!

Vierailija
14/23 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se nyt kuitenkin lukenut vissiin alan kirjoja ja pyrkinyt lääkikseen pari kertaa, että ei se ihan pystymetsästä tullut. Ei siis tietenkään tiennyt oikeasti tarpeeksi, mutta sen verran, että pystyi esittämään.

Vierailija
15/23 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs nyt tehdään kysyi lääkäri kun löysi kasvaimen. Sanoin, että leikkaa se pois sitten. Ja ukko leikkasi. Ettei tuon vertaa osannut itse käskemättä tehdä.

Vierailija
16/23 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nähdä kun mammat esittää anestesialääkäriä tai kirurgia.. ja voin kertoa , ei menis täydestä!

Vierailija
17/23 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonon psykiatrin päihittää.

Vierailija
18/23 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se on nukutettu. Ei se tiedä mitä leikattiin vai tehtiinkö vaan viilto. Anestesiahoitaja hoitaa nukutuksen.

Vierailija
19/23 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anestesiahoitaja hoitaa nukutuksen."

Hoitaja valvoo unta.

Vierailija
20/23 |
08.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkärankaa vain liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi