Sikainfluenssapiikin ottaneita?
Otin tänään ja käsi on olkapäästä kipeä, onko muille tullut millaisia oireita?
Kommentit (25)
oireitahan mammoilla on ollut puolihalvauksesta aina kuolemantapauksiin asti. Miten olet voinut jäädä pimentoon tästä asiasta.
ekana päivänä käsi kipeä, ei voinu vasemmalla kyljellä nukkua. Mutta meni nopsaan ohi.
oireitahan mammoilla on ollut puolihalvauksesta aina kuolemantapauksiin asti. Miten olet voinut jäädä pimentoon tästä asiasta.
koettuja oireita, ei pelkkää av-kuvittelua...
Rokotusta seuraavana päivänä oli kuumeinen olo ja päänsärkyä. Se meni ohi muutamassa tunnissa.
Itse saisin mennä rokotukseen 18.1. jälkeen. Vähän mietityttää kannaattaako sitä enää ottaa. Auttaako se myös mahdolliseen toiseen aaltoon?
Seuraavana yönä nousi korkea kuume. Seuraava päivä oli ihan hirveä. Ihan ku jossain aineissa olis ollut. Kipu väheni parin päivän päästä.
vain rokotutetulla kansalla on vastus toista aaltoa vastaan!
käsi ehkä hieman kosketusarka yhden päivän
Täysin turha piikki. Suomikinhan aikoo antaa loput mömmöt kehitysmaihin, ei kukaan halua niitä edes ostaa. Kehitysmaissa ollaan vielä tietämättömämpiä kuin täällä Maailman Peräkylässä.
johan HUS:in infektiolääkäri Peltolakin on kommentoinut että hysteria oli turha!!! Älkää nyt hyvät ihmiset enää niitä piikkejä ottako..
seuraavana päivänä "heikko" olo. Sen jälkeen ei mitään oireita.
Täysin turha piikki. Suomikinhan aikoo antaa loput mömmöt kehitysmaihin, ei kukaan halua niitä edes ostaa. Kehitysmaissa ollaan vielä tietämättömämpiä kuin täällä Maailman Peräkylässä.
Näistä pitäisi laittaa kirjoittajat vastuuseen.
Rokotettu käsi oli kipeä noin kolme päivää.
Viikon rokotuksen jälkeen oli sellainen puolikuntoinen olo, vähän kuin olisi ollut tulossa kipeäksi. Väsytti kamalasti, päätä särki välillä, oli aika voimaton olo. Tiedä sitten johtuiko rokotuksesta vai siitä, että oli synkin marraskuu, kun rokotuksen sain ja sitten pistin laiskotuksen rokotteen syyksi... :)
Mutta minusta oli hyvä ottaa rokote. Olen vesirokon kerran sairastanut aikuisena (se pahin airastamani tauti) ja en todellakaan halua vakavia tauteja enää sairastaa, se oli kamalaa. Mielummin otan kaikki mahdolliset rokotukset kuin tulen oikeasti kipeäksi.
Hyvä se jonkun infektiolääkärin on nyt jälkikäteen viisastella, että hysteria oli turha, kun itse olivat hysteriaa luomassa. Meillekin töissä kävi yliopistollisesta keskussairaalasta elokuussa lääkäri pitämässä palopuheen, että muutaman viikon kuluttua on niin moni sikainfluenssasta sairaana, että työpaikat kiinni, jne. Hyvä, ettei uhkakuvat toteutuneet (ehkä osaksi rokotusten vuoksi!), mutta lääkärit itse osallistuivat kyllä tehokkaasti pelotteluun.
Näistä pitäisi laittaa kirjoittajat vastuuseen.
Eiköhän vastuuseen pitäis laittaa nämä valtion rahoja kavereilleen lykänneet thl:n puoskarit ja kansalaisia koekaniineina käyttäneet valehtelijat.
Sen perusteella mitä maailmalla tapahtui viime keväänä ja kesänä, oli syytäkin olettaa epidemiaa paljon vakavammaksi. Hyvä että varauduttiin pahimpaan - sehän on vain iloinen asia, etteivät uhkakuvat toteutuneet.
Olisiko sitten ollut parempi vähätellä koko juttua ja huomata vasta jälkikäteen, että kävi paljon pahemmin kuin luultiin? Sittenhän viranomaisia vasta syytettäisiinkin.
On se kumma, kun Suomen kansalle ei kelpaa mikään.
mä en huomannut hysteriaa muualla kuin av-palstalla. Ja vähän iltasanomissa, mutta näillä molemmilla nyt on muutenkin taipumus nyhertää mitä epäolennaisimpien asioiden kanssa. Muuten ei missään mitään hysteriaa näkynyt.
No, mun oma reumaatikko siskoni istui ruokapöydän toisessa päässä sukujuhlissa kun mä yskin infektioastmaani toisessa päässä, mutta senhän hän olisi reumaatikkona tehnyt oli sikistä tai ei.
kuoli taas viime viikolla kolme ihmistä, joista yksi 25v raskaana ollut nainen. Itse en ole vielä piikkiä ottanut, mutta aion sen kyllä hakea. Vaikka SI voi hyvinkin tulla lievänä, ja todennäköisimmin useimmille tuleekin, olen sitä mieltä, ja kaikki lääkärit joiden kanssa olen asiasta keskustellut ovat myös, että rokotteesta on joka tapauksessa enemmän hyötyä kuin haittaa.
Sitä paitsi, eikö teille "turhasta hysteriasta" huuteleville ole juolahtanut mieleen, että epidemiasta selvittiin suht helpolla luultavasti juuri siksi, että iso osa väestöstä saatiin rokotettua aika nopeasti ja näin ollen taudin leviäminen hidastui?
Nythän tulee jo toiset taudit eteen kuten kausi-influenssat joihin se si-rokote ei tietenkään tehoa.
Toisen aallon tulemisesta ei ole mitään takeita eikä siitäkään, että tehoaako tämä rokote siihen ollenkaan ja että koska se edes tulee, sekin avoinna. Ja eikä tiedetä sitäkään kuinka pitkä vaikutusaika tällä rokotteella on.
Haloo!
Se että sanotaan: hysteria turha, ei tarkoita että piikki on turha!!!
Mistä näitä väärinymmärtäjiä tulee?
Meillä piikki ei ole ollut turha: säästytty taudilta. Ollaan riskiryhmässä puolet perheestä, naapurissa olivat viikkoja sairaana.
En tohdi edes ajatella miten olisi saattanut käydä jos ei olisi ehditty samaan rokotetta ajoissa, näin riskiryhmäläisen vinkkelistä.
samana päivänä käsiä särki ja oli vähän lämpöä.