Väärä paikka kirjoittaa tänne mutta...=,,,((
En oikein tiedä miks tänne kirjotan..tuntuu vain et johonkin täytyy avautua...
Olen 26 vuotias kahden lapsen äiti ja nyt odotan kolmatta jonka la maaliskuussa, tämä kolmas on uudelle miehelle. Meillä on ollut kaikin puolin rankka vuosi...(salasuhde, ikäero, minun valehtelu, muitten valehtelu, uhkailut minua kohtaan ym.) jotenkin vaan rämmitty eteenpäin..
Keväällä lääkäri määräsi mulle jotain masennus lääkkeitä..en koskaan hakenut niitä..alkuraskaus väsytti ja jatkoin eteen päin...uskon masennukseen..(läheisellä ystävällä ollut paha) mutta en jotenkin usko että mulla...tai haluan vaan jotenkin selvitä..
nyt olen niin väsynyt henkisesti että itsemurha ajatukset pyörii päässä päivittäin...mutta odotan lasta ja en haluais sen kuolevan..aivan hulluahan tämä on mutta en tiedä...
Tunnen epäonnistuneeni tässä elämässä täysin.. vaikka pitäs nyt uskoa tulevaisuuteen että helpottaa... mutta en tiedä tai siis ole varma että pystyn olemaan valehtelematta ja salaamatta asioita rakkaimmiltani..ja tiedän että se loukkaa niitä enkä enään saa anteeksi mieheltäni...rakastan sitä niin paljon että ajattelen että sillä on helpompaa ilman mua...minä tuon vaan vaikeuksia hänen elämään ja hänen täytyy vaan aina pelastaa minut...
mll oli aika mut jätin menemättä..en tiedä mitä teen..enkä usko että oli hyvä idea edes tänne kirjottaa ku täällä meno on mitä on..mut tulipahan kerrottua...
Kommentit (15)
MIKÄÄN asia maailmassa ei ole niin paha, että kannattaa tappaa itsensä - varsinkin, jos on lapsi tulossa ja jo kaksi ennestään! Kyllä sinä selviät - yritä vain päästä eroon asioista, jotka tekevät elämästäsi raskasta. Uskalla myös pyytää heti apua joko joltakulta läheiseltä tai vaikkapa väestöliitosta, neuvolasta tms. Kyllä se aurinko vielä paistaa!
Tilanteesi kuulostaa huonolta. En tarkoita niinkään sitä, mitä sinulle on tapahtunut (ikäviä, rankkoja juttuja kylläkin), vaan ihan tuota tänhetkistä tilaasi. Haet nyt heti apua itsellesi. Sinäkin olet arvokas, elämällä on sinulle vielä paljon tarjottavaa. Olet nuori ja sinulla on rakkaita ihmisiä ympärilläsi. Hae apua ja ota tarjottu apu myös vastaan.
Varaa heti huomenna uusi aika mielenterveyspuolelle. Ja tällä kertaa käytä se aika! Olisko sinulla ketään, ketä voisit pyytää tukihenkilöksi ensimmäiselle kerralle?
Nyt on tärkeää, että saat puhua tunteistasi ja tilanteestasi ammattilaiselle. Jo se voi auttaa.
Itsesi, vauvan ja muiden lastesi vuoksi; ota apua vastaan!
olen kertonut jotakin..rankasta ajoista ja tietää tilanteeni..mutta itsemurha ajatuksia ei kukaan tiedä..itkettää tosi paljon.. jotenkin vaan niin iso kynnys lähteä mihinkään lääkärille ja jos se tulis tietoon että on tämmösiä ongelmia niin vielä isompi ja rankempi vuosi edessä.. minun elämästä pengotaan kaikki mahdollinen menneisyys ja nykyisyys..väärennellään ja valehdellaan..olen semmosessa pyörityksessä et pää hajoaa...ystäviä on lähtenyt puheitten takia..en pysty luottamaan oikeastaan kehenkään...ainoastaan mies on ollut luottavaisesti mun puolella... mut en halua sitäkään kun tiedän et viat on minussa...
kahdella lapsellani on hyvä ja huolehtivainen isä ja mummot..ne pärjäisivät varmaan myös paremmin ilman mua...
Älä riistä lapsiltasi äitiä! Mene lääkäriin, puhu pahasta olostasi, masentuneisuudesta, väsymyksestä. Tietääkseni itsemurha-ajatukset kuuluvat vaikeaan masennukseen, ne ovat sairauden oire! Voisitko lääkärissä puhua vain masennuksesta ja suuresta ahdistuneisuudesta ja kovasta väsymyksestä? Tarvisit nyt kovasti masennuslääkettä, sellaisiakin on joita voi käyttää raskauden aikana. Niiden pitäisi auttaa parin viikon kuluessa aloituksesta.
olen kertonut jotakin..rankasta ajoista ja tietää tilanteeni..mutta itsemurha ajatuksia ei kukaan tiedä..itkettää tosi paljon.. jotenkin vaan niin iso kynnys lähteä mihinkään lääkärille ja jos se tulis tietoon että on tämmösiä ongelmia niin vielä isompi ja rankempi vuosi edessä.. minun elämästä pengotaan kaikki mahdollinen menneisyys ja nykyisyys..väärennellään ja valehdellaan..olen semmosessa pyörityksessä et pää hajoaa...ystäviä on lähtenyt puheitten takia..en pysty luottamaan oikeastaan kehenkään...ainoastaan mies on ollut luottavaisesti mun puolella... mut en halua sitäkään kun tiedän et viat on minussa...
kahdella lapsellani on hyvä ja huolehtivainen isä ja mummot..ne pärjäisivät varmaan myös paremmin ilman mua...
päivystykseen!!! Minusta ehdottomasti tärkeää, että et odota sitä mielenterveystoimiston aikaa jos sitä joutuu tosiaan odotella, vaan marssit vaikka heti päivystävälle lääkärille, ennen kuin muutat mielesi. Nyt ei kannata oikeasti enää yrittää rämpiä eteenpäin vaan ottaa itseä niskasta kiinni ja hakea apua!!! Sinä olet lapsillesi paras äiti ja he haluavat, että sinä olet heidän tukenaan vielä kauan aikaa. Oikeasti. Olet sairastunut masennukseen ja siihen löytyy apua! Terapiaa ja lääkitys. Masennus on tosi yleinen! Joka kymmenes meistä kaikista siihen sairastuu ja siitä parantuu kun vain saa oikean avun! Löysin tällaisen numeron. Ota sinne yhteyttä jos haluat jonkun kanssa keskustella.
MIELENTERVEYDEN KESKUSLIITON
VERTAISTUKIPUHELIN
0303 9292
Paniikkihäiriöt, masennus ja ahdistus
Maanantaisin klo 10-15
(pvm koko maasta)
0303 9192
Puhelinpäivystys
tilanne ollut kanssa sellanen ,että oon miehelleni aika törkeesti valehdellut ja aiheuttanut monelle harmia ja ongelmia.Mieheni kaikesta huolimatta jaksanut seistä rinnallani vaikka ei ole helppoa ollut hänelläkään.
Mielessä pyörinyt jos jotakin ajatuksia.
Päätin ottaa mieheni tuen vastaan kun kerta niin kovasti kaikesta huolimatta haluaa jatkaa,vaikka en tunne sitä ansaitsevani.
On pelastanut mut aikamoisista ongelmista.Rakastaa mua kuulemma niin paljon.
Mullakin on vielä asioita joita en ole kertonut hänelle,mutta en usko niiden enää vaikuttavan tilanteeseen vaikka tulisi ilmi,ei niin pahoja.
Jos suinkin on kanttia niin kerro kaikki rehellisesti.Olo helpottuu.
Elämä ei ole pelkkää ruusuilla tanssimista ja kaikesta oppii ja vahvistuu jos haluaa.Ei ole aina tarkoituskaan päästä helpolla.Aina on toivoa.
Hae apua,se on tie eteenpäin.
Olet varmasti yhtä hyvä ihminen kuin me muutkin! Elämäsi ei vaan mene niin kuin haluaisit. Olen itse käynyt vaikean masennuksen läpi, en uskonut kun minulle sanottiin: "Sinä selviät". Olet saanut jo aiemmissa viesteissä ohjeita miten toimia. Haluan kertoa Sinulle yhden asian ja vaikka et ehkä pystykään sitä vielä uskomaan:
SINÄ SELVIÄT!
Mutta tarvitset apua, tukeudu ammattiapuun ja lähimmäisiisi. Jos olet jotain vastaan rikkonut, saat anteeksi. Me ihmiset kun olemme tämmöisiä epävarmoja, erehtyväisiä ja anteeksiantaviakin...
Tiesi on äärimmäisen raskas ja liiankin pitkä, etkä koe, että Sinulla olisi voimia jaksaa eteenpäin. vaikka et itsesi takia jaksaisi, jaksat lapsiesi tähden. ja vielä koittaa päivä, kun olet voittanut vaikeutesi, voin luvata sen.
SINÄ SELVIÄT!
Ilman muuta nyt jakamaan kaikki tuo paska jonkun kanssa.. Tiedän että se on vaikeaa kertoa jollekkin että on epäonnistunut elämässä ja vielä ehkä toistuvasti! Mutta se helpottaa tajuamaan kun puhut jollekkin ja myönnät itsellesi että olet epäonnistunut.
Ja itse ainakin sen voin sanoa että jaettu paska on puolet pois omilta harteilta..Menet nyt sinne lääkäriin ja annat tulla kaiken miltä sinusta tuntuu..
Mutta muista se että lapset tarvitsevat äidin ja sinun käytös vaikuttaa myös heihin.. Eli jos olet onneton se näkyy myös heissä..
Ja sekin täytyy muistaa että asioilla on tapana järjestyä.. Nyt vain jollekkin puhumaan ja miettimään miten olet tässä tilanteessa ja miten voit parantaa elämäsi laatua ja ei siellä terapiassa mitenkään kamalaa ole ainakaan minun mielestä helpottaa vain kun saa puhua jollekkin jolla ei ole mitään ennakkoluuloja mistään..
masentuneen ihmisen ajatuksia! Sairaita siinä mielessä, eivätkä realistisia. Olet umpikujassa, ja siihen tarvitset apua. Asiat ei mene pahemmiksi kun puhut ammatti ihmisille, sillä heidä tehtävänsä on auttaa sinua ja siihen voit vaikuttaa millaista apua tarvitset. Ei ne ammatti-ihmiset hämmennä elämääsi entisestän. Mut valehteleminen pitää loppua, sillä siksi olet tilanteessasi. Ole rehellinen niin saat rehellisen elämän. Hae apua!
hakenut apua! Hae apua nopeasti!!!!
mietin mutta en saa ajatuksia selviksi et mitä teen...
haluaisin selvitä ilman lääkäriä..onko se mitenkään mahdollista...
ap
mietin mutta en saa ajatuksia selviksi et mitä teen... haluaisin selvitä ilman lääkäriä..onko se mitenkään mahdollista... ap
ilman lääkäriä! Hae nyt apua nopeasti. Olen itse hoitoalalla ja tiedän, että saat varmasti avun nopeasti kun vain sitä haet! Et osaa ajatella selkeästi! Olet sairas ja täten tarvitset apua. Jonkin ajan päästä ymmärrät (kun olet hakenut apua), että et ajatellut aiemmin selkeästi!
mietin mutta en saa ajatuksia selviksi et mitä teen...
haluaisin selvitä ilman lääkäriä..onko se mitenkään mahdollista...
ap
Heille olet ainoa äiti ja jos et muuten jaksa, niin edes heidän vuokseen!