Miten teillä mies osallistuu vauvanhoitoon? Onko hyvä siinä? :)
Tässä olisi yksi malli tuolta nukutusketjusta:
Meillä vauva nukkuu kaiken aikaa sylissä. Sillä emme tahdo hänelle traumoja
Miehemme on työtön ja viihtyy sohvalla yleensä olut vierellään televisio auki.
Meidän ei tarvinnut ostaa sänkyä vauvalle vaan vauva nukkuu miehen sylissä. Mies ryystää samalla olutta ja katselee televisiota. Vauvamme nukkuu 2h välein, eikä miehelleni ole mikään ongelma pidellä pientä söpöyttä sylissään sen parituntia.
Jos vauva alkaa itkemään niin mies siirtää oman rintansa hänen suuhunsa ja johan rauhottuu. Minä siis imetän hänet uneen ja siirrän heti miehelleni että pääsen omiin puuhiini.
Öisin vauva nukkuu meidän vierellä tai miehen sylissä nojatuolilla. Pinnasänky olisi maksanut 300-500e ja miehen syli + oluet tulee halvemmaksi. Myöhemmin ostamme sängyn (pullojenpalautus kuiteilla).
En todellakaan ymmärrä tuollaista huudatusmetodia! Sehän on vauvan rääkkäämistä, kyllä vauvan paikka on lämmin turvallinen syli.
Kommentit (17)
esikoinen on ja mies nukkuu jopa pinnasängyn vieressä.
Yöllä nostaa itkevän lapsen rinnalle ja kun on kylläinen nostaa takaisin sänkyyn. Ihan oma-aloitteisesti sanoi ettei minun tarvitse öisin nousta. Vaihdamme vaipat ja nukutamme kumpi milloinkin ehtii joten mieheni on hommassa mukana ihan 50/50 :)
lapset kuin minäkin. Tai no imettää hän ei voi :) Kylvetys on sitten miehen homma :) Tasaväkistä hommaa :)
Juo työpäivän jälkeen olutta kuten ap:n tarinan sankari, muttei osallistu vauvan hoitoon mitenkään sillä käy töissä. Meillä hoidetaan hommat vanhaan malliin. Nainen on kotona lasten kanssa ja mies töissä ja sunnuntaina käymme kirkossa.
huutaa?. Te opetatte vauvan vaan sylissä nukkumaan, joten saatte jatkossankin tehdä sitä. Ei se vauva kärsi siitä, että huutaa, kun sillähän lailla vauva kommunikoi. Lämmin turvallinen syli toden totta, jos isukki vetää olutta jatkuvasti, minkäläisen kuvan se antaa isukista, joka haisee oluelle?.
toivottavasti oli provo tai sitten olette jotain sosiaalitapauksia, kun sänkyä ette osta, mutta miehelle olutta. Kasvakaa jo aikuiseksi ja tajutkaa, että lapsi tulee ensimmäisenä ja tuo oluen lipittäminen ei kuulu jokapäiväiseen touhuun lapsiperheessä.
Minä en voi käydä töissä koska pitää imettää ja hoitaa vauvaa ja lapsia. Kirkossa emme ole käyneet 2 vuoteen koska jouduimme myymään auton.
Notkuu kaiket päivät netissä töiden parissa. Pitää korkeintaan sylissä.
Osallistuisipa mieheni vähän enemmän vauvanhoitoon niin saisin minäkin vapaa-aikaa :/:/:(
vauvan tekoon :)
Mutta provohan tuo viesti on ollut!
ap:n lainaamasta esimerkistä.
Sehän on selvä provo! "Pinnasänky olisi maksanut 300-500e". Aika kallista noin normi pinnasängyks. Ikeasta taitaa halvimmillaan saada siinä 50e ylöspäin..
ap:n lainaamasta esimerkistä.
Sehän on selvä provo! "Pinnasänky olisi maksanut 300-500e". Aika kallista noin normi pinnasängyks. Ikeasta taitaa halvimmillaan saada siinä 50e ylöspäin..
Ostaisin Stokken tuotteita. Hinta tosiaankin hyvästä tuotteesta liukuu 300-700e
niillä sänkyjä ollut. Hyvä että toimii teillä!
lapset kuin minäkin. Tai no imettää hän ei voi :) Kylvetys on sitten miehen homma :) Tasaväkistä hommaa :)
Tuossa ensimmäisessä malliesimerkissä on kohta joka nostaa niskakarvat pystyyn!
Niin ällöttävää!
Vain ja ainoastaan naisen kuuluu tarjota lapselle rintaa... Miehen kohdalla tulee ensimmäisenä mieleen että liekö pedofiili...
Kyllä tuossa ois saanu nainen maata sohvalla vauva rinnoillaan, ja mies hoitamassa niitä isän velvollisuuksia. Eli siivota ja laittaa ruokaa.
Näin meillä ainakin tehtiin kun tulin kotiin sektion jälkeen.
Minä olen (ja haluan olla) vauvan ensisijainen hoitaja. Sillä mies saa viettää vauvan seurassa ne elämän ensimmäiset tunnit.
Kyllä tässä ehditään sitä hoitovastuuta jakaa seuraavat 18 vuotta pojan elämästä, niinkuin on jaettu isompienkin kanssa. :)
Se on kuulkaa hienoa kun 4-5 lapsen kohdalla äiti saa nauttia rauhassa vauvasta, kun isällä on isompien kanssa jo omat juttunsa.
Ja kyllä, meidänkin isä on ollut täysillä mukana silloin kun perheessä oli kolme isointa samaan aikaan vaipoissa. :)
Nykysin osaa ottaa jo vähän rennomminkin. ;-)
Iltaisin usein ajaa minut pihalle hetkeksi ja hoitaa lapset sillä aikaa täysin :) Meillä on aina jääkaapissa tuttipullossa maitoani näiden ulkoilujeni varalta.
Mies on ollut oikein hyvä hoitaja. Vaatteita ei tosin aina oikein osaa valita, mutta mitään muuta valitettavaa en hänestä keksi. On mahtava isukki.
Te opetatte vauvan vaan sylissä nukkumaan, joten saatte jatkossankin tehdä sitä.
[/quote]
Meidän lapsi ei nukkunut ensimmäisinä kolmena-neljänä kuukautena päiväunia muualla kuin sylissä. Minulle se sopi, sain makoilla sohvalla lukemassa tai naputella koneella vauva sylissä tuhisten.
Ei nuku enää sylissä, vaan omassa sängyssään, kun rytmiä alkoi muodostumaan. Nukkuu hyvin yötkin eikä mitään ongelmia ole ollut.
Kyllähän sitä kaikki sanoivat että opettamalla opetan sylivaavaksi ja saan kanniskella 5-vuotiaaksi liinassa tai sylissä.. hyviä nämä vanhan kansan uskomukset..
Mies hoitaa lasta yhtä hyvin kuin minäkin, voin huoletta jättää ilman kummempia neuvomisia lapsen hänelle eikä häntä hetkauta pahimmatkaan kakkapyllyt.
Lattialle itsekseen myös nukahtaa lelujen sekaan tai activeringsplazelle.
Sitten nostamme hänet sänkyyn.
Lattialle itsekseen myös nukahtaa lelujen sekaan tai activeringsplazelle.
Sitten nostamme hänet sänkyyn.
tos taaperon vieressä lattial tutkii teippirullaa kiinnostuneena et mitä vittua, täähä tarttuu käsii
t:punkkari äiti
En siis tiedä onko mieheni vauvanhoidossa hyvä vai huono. Ei ole koskaan näyttänyt taitojaan siinä asiassa. Lapsia kolme ja nuorin nyt jo 4-vuotias. Lisäksi olen menossa sterilisaatioon, joten mulle jää ikuiseksi arvoitukseksi millaiset vauvanhoitotaidot miehelläni on...