Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitanko huomenna Painonvartijoissa?

Vierailija
06.01.2010 |

Kannustakaa!

Kymmenisen vuotta sitten olen siellä laihduttanut n.10kg.

Tässä välissä olen sitten lasten syntymien jälkeen yrittänyt muka tosissani ties mitä elämäntapamuutosta. Keventäjiä, kiloklubia, lautasmallia, hyväkarppaamista...ja ihan vain oman kehon kuuntelemista ja järkevää syömistä..

Mutta mutta. Taidan tarvita jotain konkreettisempaa tapaa alkuun kuitenkin. Hieman ehkä pisteiden lasku kyllästyttää (aikoinaan tuli laskettua paljonkin..) toisaalta se on ennestään osittain tuttua ja ryhmän tuki ehkä nyt on se potku persauksiin mitä tarvitsen.

Viime vuonna tähän aikaan vannoin ja vakuutin että

nyt ihan todella teen elämäntaparemontin, mutta tässä istun nyt entistä isompana :( 170cm ja n.75kg. Ei järkyttävän paljon olisi pudotettavaa, mutta reilusti kumminkin. Ja kolesteroliarvotkin olivat jo vuosi sitten koholla, siinä jo erityisen painava syy.

Miten olette, Painonvartijoissa viime aikoina käyneet, viihtyneet? Onko pisteiden laskemisessa ym. mahtanut tapahtua paljon muutoksia viime vuosina?

No niin, potkikaa minua takamukseen! Nyt on pakko tehdä jotain!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin tämä ongelma, etten näköjään yksin saa aikaiseksi. Huomenna olisi ryhmäkokoontuminen lähellä ja ehtisin sinne, joten taidan kyllä nyt todellakin lähteä ja tehdä asialle jotain enkä vain jossitella ja sitkutella.

Paljon olen viime vuosina lukenut alan kirjoituksia, esim. Patrik Borgin juttuja, jotka ovat järkeviä, mutta uskon tarvitsevani ainakin alkusysäyksen ryhmässä.

Aikoinaan laihduin itse vähän liikaakin ja liian nopeasti Painonvartijoissa, ja juuri esim. tuon Borgin mukaan liian vähäinen syöminen on se kaikista pahin asia mitä voi tehdä. Mutta muistelisin että Painonvartijoissakin on hieman lisätty näitä pistemäärä entiseen nähden, ettei mene liian pieneksi määrät..

Mutta joo, kyllä huomenna menen ryhmään!

Vierailija
2/12 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun punnitus, sitten varsinainen ryhmä, ja sen jälkeen uudet aloittajat saavat vielä infoa! t.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei itse koskaan aiemmin olisi ollut? maksetaanko maksu heti?

Vierailija
4/12 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetäjillä on tapana kysyä, että onko joukossa ensikertalaisia, ja sovittaa puheensa sitten vähän senkin mukaan.

Ennen luentoa on tosiaan punnitus, materiaalin jako ja käyntikerran maksu. Kokoontumisen jälkeen saat henkilökohtaista opastusta halutessasi. Mitään ennakkoilmoittautumisia ei tarvita.

Vierailija
5/12 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka käynti (liittyminen,punnitus, ryhmäkäynti, materiaali) ilmainen! Normaalisti 12e/kerta..t.ap

Vierailija
6/12 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onko mukana usein ekakertalaisia, vai onko noloa olla ainoa?

Vierailija
7/12 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt kolmessa eri ryhmässä, ja kyllä mielestäni siellä on melkein aina joku uusi. Ryhmä elävät koko ajan: kun joku saavuttaa tavoitteensa, hän ehkä lopettaa tai käy vain harvemmin. Joulun jälkeen ja etenkin ennen kesälomia, tulee aina paljon uusia aloittajia.

Kupongin voi muuten tulostaa vaikka kirjastossa.

Vierailija
8/12 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ryhmäläiset toisiaan sen erityisemmin tunne tai seuraile. Ryhmissä on yleensä oikein hyvä ja kannustava henki - kaikki kun ovat siellä samalla asialla. Joukossa on miehia ja naisia, nuoria ja vanhoja, normaalipainon rajoilla olevia ja reilusti ylipainoisia, mukavan sekalainen porukka siis.

Vierailija
9/12 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryhmään ensi viikolla. Voinko mennä siis milloin vain, kun ryhmät kokoutuvat? ja lisätietojakin sekä kokemuksia mielelläni kuulisin.

Vierailija
10/12 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin tammikuussa on uusia aloittajia ihan ruuhkaksi asti jopa ;) Sitten tasoittuu..

Mutta ihan hyvin voi mennä suoraan vaan ryhmään, ja muistaakseni kannattaa hieman aikaisemmin mennä ennen varsinaista ryhmän alkua että ehtii punnitukseen (joskus on mainittukin milloin punnitus alkaa).

Ja painoa ei tietenkään kailoteta muille, vaan jonossa mennään, yksi katsoo vaakalukeman,yksi kirjaa korttiin lukeman..

Sitten alkaa "luento" ja keskustelu, joka kerta on jokin tietty aihe.

Ja uusille on sitten lisäinfoa varsinaisen ryhmän jälkeen..

Näin oli ainakin viimeksi kun kävin.. Ihan rentoa meininkiä yleensä, että hyvin uskaltaa uusikin mennä joukkoon mukaan!

Itse edelleen vähän mietin, kun mulla tilanne etten tule ryhmäkäynnille pääsemään joka kerta työvuorojen takia..mutta eipä se kai haittaa. Olisi kuitenkin se tuki takana, ja menisin silloin kun pääsen.

t.ap

Vierailija
11/12 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoista kilomääristä ei ole kyse. Käyn aina viiden vuoden välein ryhmässä tiputtamassa viitisen kiloa, jotka sitten taas viiden vuoden aikana hiipivät takaisin...

Vaikka tiedän aivan hyvin systeemit, joilla saan painon putoamaan, en saa sitä toteutettua itsekseni. Ryhmästä saa kannustusta ja tsemppihenkeä, ja viikottainen ravinnosta ja painonhallintakeinoista luennoiminen pitää asian vireillä. Sitäpaitsi ottaisi ihan hirveästi päähän, jos viikkopunnituksessa vaaka näyttäisikin plussaa. Ihan senkin takia on pakko pysyä aina ruodussa.

Pisteiden laskussa oli muuten tapahtunut muutoksia, ja uutta oli myös ruoka-aineiden jako hiilareihin ja protskuihin.

Vierailija
12/12 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittaudutaanko ennakkoon vai kävelläänkö vaan ryhmään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi