Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vauva ja syli

Vierailija
06.01.2010 |

Kuinka paljon olette pitäneet pieniä vauvoja esim omassa sängyssään nukkumassa? Tai yleensäkin muualla kun sylissä. Kun meidän pieni viihtyy ruuan jälkeen parhaiten kehdossaan nukkumassa, sylitellään kyllä myös paljon, mut joskus tuntuu vaan et pitäskö vielä enemmän.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvat on erilaisia, sopeudu oman vauvasi tapoihin. jos se tykkää huilia välillä sängyssään, niin anna vaan olla siellä, ja sylittelet sitten sen jälkeen. Meillä vauva vaatii syliä jatkuvasti, eikä halua nukkua kuin "iho iholla" myös päiväunensa. Nauti, jos sinulle jää kädet vapaaksi ja saat tehtyä välillä omiakin hommia. Ite joudun tekemään kaiken ns. yhdellä kädellä...

Vierailija
2/3 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta ja kaikkia on paljon sylitetty mutta nukkumaan olen aina laskenut omaan koppaan tai pinnikseen.

Vauvan nukkuminen onnistuu mielestäni mukavammin kun kapaloi.

Mieheni on tässä parempi! :D Mutta harjottelemalla oppii.

Kun lapsi on mukavasti kapaloituna niin kuulemani mukaan muistuttaa kohtua. Joten lapsi kokee turvallisuutta kun tilaa ei ole liikaa ympärillä.

Samoin kannattaa pinnistä vaikka pienentää mutta turvallisuus pitää huomioida; putoava peitto saattaa tukehduttaa tai käyttää vaunussa huppua huijaamaan avaruudentunnussa kun ei taivas ole kattona!

Muutaman kuukauden ikäsenä olen lapselle laittanut unipussin. Tässä lapsi siis isossa yöpuvussa, jonka alaosa on kiinni ja muodostuu pussi. Lapsi on alasti pussissa. Näin vaikka yövaipan vaihtaa helposti ja nopeasti. Eikä haittaa jos vauva myllää peittoa päältään kun pussissa olevat paljaat jalat lämmittää.

Minä olen henk.kohtasesti sitä mieltä että vauvan kannattaa oppia nukkumaan mahdollisimman moneen paikkaan. Ongelma tulee n. puolivuotiaana jos lasta on aina hyssytelty uneen.

Silloin lapsi jo rutinoitunut että hyssyttely tarvitaan nukahtamiseen. Sen jälkeen alkaa valtapeli nukutetaanko hyssyttämällä tai miten, voihan se olla tuttipullo, äiti tai miten teillä nyt nukutaan?

Eikä siinä mitään jos halutaan nukuttaa hyssyttämällä tai pullolla, mutta kun sen tarttee mennä toisin.

Minusta tekojaan on hyvä miettiä, mutta se jos arki sujuu kertoo sen että taidatte olla tyytyväisiä?

Vanhemmuuteen aina kuuluu pieni kuiskaaja että mahtaako lapsi saada riittävästi syliä ja hellyyttä.

Liikaa ei kai saa? Mutta toisaalta, pitää ehtiä tekemään ruokaakin ja lapsen ymmärtää ettei maailma kaadu jos äiti käy pisulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aina sylissä nukkuu ja siihen nukutetaan. Kyllä meillä vauvat on nukkuneet sänkyssään aina ja sylissä on olleet hereillä ollessaan.