Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä SYÖTÄVÄÄ mukaan SYNNYTYKSEEN äidille?

Vierailija
05.01.2010 |

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin tosin aika nuori enkä oikein uskaltanut pyytää, mutta näin jälkeenpäin ajatellen olisi pitänyt ottaa omat eväät mukaan. Itse ehdotan kunnon juustoreissaria (sekä miehelle että sulle) ja noi edellä mainitut pähkinät ja jugurtti rusinat on varmaan aika jees. Sen verran vielä vinkkaan että ota saliin mukaan vesipullo josta voi juoda selällään maaten.

Vierailija
2/42 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

11h olin kesti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyssalissa eivät tarjonneet mitään purtavaa ruokaa, vaan toivat kiisseliä. Ilmeisesti siltä varalta, että joudutaan leikkaussaliin tms.? Ja meikäläinenhän laattasi ilokaasun iloista, joten siinä kohti kiittelin kovasti sitä, että olin syönyt vain kiisseliä. :D

Kannattanee ottaa mukaan lähinnä mehupurkkia tms., mutta toki isälle/tukihenkilölle voi pistää eväsleipää varulta.

Vierailija
4/42 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin yö aikaan sitä ruokaa ei tarjoilla. Kun synnytin esikoista salissa klo 12 ja 5 välillä en saanut muuta kuin mehua. Tokaa synnyttäessä olin synnytyssalissa klo 7-18 ja sain kaikki päivän ruuat mitä potilaille osastoillekin tarjotaan. En edes tiennyt, että synnytyssalissa saa muka syödä omia eväitä.

Vierailija
5/42 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuoremehua litkin, että sai jostain vähän energiaa.

Vierailija
6/42 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse itkin edes sokeripalaa Naikkarilla muutama vuosi sitten kun synnytys jatkoi ihan loputtomiin ja energiat oli tosi alhaalla. En saanut koska lääkäri piti sektion mahdollisuutta yllä.

Vierailija
7/42 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eväät jäi keittiöön kun lähtö tuli, eipä siinä nälkä ehtinyt tulla, kun sairaalassa ehdittiin olla 3h. Toisella kertaa ei enää evästä laitettu, mies jätti valmiin ruuankin syömättä sanoen että kätilöksi ei yhden jäähtyneen muusin takia ryhdy, ja niin olisi tainnut käydäkin.

Vierailija
8/42 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pillimehuja. Mitään ei olla koskaan syöty. Takana neljä synnytystä.

Vierailija
9/42 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyssalissa eivät tarjonneet mitään purtavaa ruokaa, vaan toivat kiisseliä. Ilmeisesti siltä varalta, että joudutaan leikkaussaliin tms.? Ja meikäläinenhän laattasi ilokaasun iloista, joten siinä kohti kiittelin kovasti sitä, että olin syönyt vain kiisseliä. :D

Kannattanee ottaa mukaan lähinnä mehupurkkia tms., mutta toki isälle/tukihenkilölle voi pistää eväsleipää varulta.

Mulla oli tosin tipasta valumassa lihapullat ja muusi :)

Vierailija
10/42 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus tulikin niin vauhdilla ettei siinä ehtinyt syömistä miettimään.

Vierailija
11/42 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöllä synnytys. Kätilö toi jugurtin jossain vaiheessa, jonka just just sain nieltyä ja josta tuli paha olo. Synnytyksen jälkeen olin aivan tajuttoman nälkäinen ja mielestäni meni ainakin kaksi tuntia, ennen kuin sain syötävää (voileipää yms). Siinä vaiheessa olisin kyllä kaivannut omaa evästä. En tiedä miten kauan ruuan tulo oikeasti kesti, mutta pitkältä se aika tuntui :-)

Vierailija
12/42 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen jälkeen on hyvä olla laukussa lakuja ja luumuja, jotta kakka kulkee paremmin, eikä tarvitse mahdollisesti tikatulla alapäällä punnailla.

Synnytykseen tarvitset ennemminkin miehelle eväitä, jotta jaksaa yön yli. Sulla tulee olemaan sellaiset luonnonvoimat, ettet ruokaa edes ajattele : )

Vierailija
13/42 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vatsa on täynnä kiinteää.

Talon puolesta sai mehua ym. nestemäistä Tyksissä mutta kovin kiinteää ruokaa ei saisi syödä.

Vierailija
14/42 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eihän eväät tarkoita vaan niitä hetkiä ennen synnytystä, vaan synnytyksen jälkeenhän sitä vasta nälkä onkin. Ja jano! Mä join ekana yönä synnytysken jälkeen vissyä 1,5 litraa ja se maistui aivan taivaalliselta, enemmänkin ois mennyt. Mä ainakin hikoilin kuin pieni eläin synnytyksen jälkeen.

PS: en mäkään keneltäkään kysellyt, saanko syödä vaiko en. Meille sanottiin valmennuksessa, että on tärkeämpää olla voimissaan kuin lähteä sillä asenteella, että jos jotain nyt sit sattuukin niin tässä kärvistellään verensokerit matalalla kaiken varalta. Kuulemma sairaalassa saadaan kyllä vatsa tyhjäksi, jos sektioon joutuu!

Vierailija
15/42 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei valu.

Edellisissä synnytyksissä on ollut tuskan hiki, synnytykset kestäneet pitkään, ollut kuuma, joten ajattelin kylmien mansikoiden auttavan.

Hyviltä maistui ja auttoi jaksamaan. Tämä "mansikkasynnytys" aloitettiin käynnistyksellä yliaikaisuuden ja verenpaineen nousun takia aamulla klo 8.00

Sitten klo 16.00 mennessä ei ollut tullut yhtään supistusta ja sain lähteä kotiin yöksi, odottamaan seuravaa aamua, jolloin yritettäisiin uudelleen. Toki varoittivat että yöllä voin tulla koska päivän lääkitys saa ehkä supistukset kotona alkamaan...

Vielä mitä, seuraavana aamuna mennessäni takaisin oli 2cm auki, ei supistellut. Sen verran auki että saivat kalvon puhkaistua jolloin alkoi olla varmaa tuo synnyttäminen...vaan klo.15.30 laitettiin oksitosiinia tipassa ( edellisenä päivänä jo oli useamman tunnin) ja vasta illemmalla klo.19.30 aikoihin vauveli syntyi.

Pitkä aika joten olin varautunut jäisillä mansikoilla kivuliaiden supistusten tehdessä hien pintaan.

Vierailija
16/42 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödä enkä juoda mitään koko synnytyksen aikana, koska oli vaara että menee sektioksi. Vaan eipä mennyt eikä kyllä ollut nälkäkään kun sai sokeria suoraan suoneen.

Vierailija
17/42 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evästä oli kyllä mukana, eka kesti 12 h ja toka 3 h. Ei tullut syöminen mieleen, eikä ollut nälkä. Jälkeenpäin ihan järjetön nälkä ja ekan yön olen roikkunut jääkaapilla ja juonut kaakaota!

Vierailija
18/42 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni otti mukaan lihapiirakoita, suklaata, kolaa jne.

...kahdella nakilla ja kaikilla mausteilla ?

Mulla ei ole mitään mielikuvaa muista eväistä kuin after-ski kuoharipullosta, mutta ilmeisesti miehelläni oli jotain eväitä koska hän lausui h-hetkellä kuolemattomat sanat "oota mä syön ensin tän päärynän"

Vierailija
19/42 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni otti mukaan lihapiirakoita, suklaata, kolaa jne.

punnerrat siinä ja toinen juoksee lämmittämässä lihapiirakoita ....tuleeko sinappia...

Noita otan IHAN VARMASTI seuraavalla kerralla pelkästään että saadaan hienoja valokuvia

Vierailija
20/42 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oksensin koko synnytyksen ajan, eli 14 tuntia putkeen. Välissä join vettä, jotta oli jotain mitä oksentaa mutta ruokaa meni alas vasta pari tuntia synntyksen jälkeen osastolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän