Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: miksi lyöt lastasi?

Vierailija
05.01.2010 |

Täälläkin täytyy olla lyöviä aikuisia. Oletko koskaan pohtinut perimmäistä syytä lyömiselle?

Minä olen kerran tukistanut, kun esikoinen meni päivän sadannetta kertaa kiusaamaan vauvaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

typerä ja lapsellinen itsekin, joka menetti hermonsa kun ei osannut toimia tilanteessa. Asia jota olen katunut aina siitä lähtien, vaikka nyt olenkin muuttunut ja eri ihminen. Silloin olin hullu ja ärsyyntyvä typerys.

Vierailija
2/5 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut pakko myöntää et kerran tullu annettua luunappi tenavalle kun ei kielloista huolimatta totellut ollenkaan. Sitten oltiinkin ihan erityttöä.

Mutta muutoin onnistunut sillä et pitänyt tiukasti sylissä ja selittänyt miksi ei (lasta satuttamatta, mutta antamatta vapautta lähteäkkään) jotain saa tehdä yms. Itse opin tuohon lh-koulussa kun oli lasten terapeuttiesta kiinnipidosta oppitunteja. Tiukka syli on paras ja turvallisin mahdollinen paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pinna palaa :( en varsinaisesti ole lyönyt, vaan ottanut niskasta kiinni ja sanonut että NYT LOPETAT tai olen läpsäissyt päähän. Joka kerta on ollut kyseessä tilanne, milloin olen itse ollut äärimmäisen väsynyt ja en ole jaksanut sen tuhatta kertaa hakea lasta takaisin sänkyyn tms.

Ja näin on käynyt jokaisen lapsen kanssa 1-3 kertaa. Isommat eivät edes muista mun suuttuneen joskus noin :/

Vierailija
4/5 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta äärimmäisessä tilanteessa olen läpsäissyt. Kun lapsi satutti minua riehuessaan sylissäni, refleksinomaisesti läpsäisin häntä päähän. Säikähdin itsekin tekoani ja samoin lapsi, vaikka tuskin se edes sattui. Kadun vieläkin tapahtunutta=(

Toista lasta koppasin helistimellä päähän, kun luulin hänen satuttaneen vauvaa. Vauva oli vain säikähtänyt ja minä hirvittävän pahoillani reaktiostani.

Yritän opetella paremmaksi äidiksi ja olla hermostumatta.

Vierailija
5/5 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyönyt enkä tukistanut tms., mutta joitan kertoja olen napannut tosi kovasti lasta kädestä kiinni, jos on tehnyt jotain pahaa (esim potkinut pikkusiskoa tms.). Minulla on pitkät kynnet ja joskus olen saattanut saada kynsilläni naarmun lapsen käteen. En ole yhtään ylpeä näistä tilanteista, sillä 6-vuotias esikoiseni on pari kertaa kysynytkin, että "äiti miksi satutat". Olen siinä sitten yrittänyt selittää, että ei ole ollut tarkoitukseni. Yritän kasvattaa itseäni paremmaksi vanhemmaksi, ettei lapselle jäisi muistikuvaa siitä, miten äiti vihaisena "kävi käsiksi".