etikka huuhteluaineena
kokeilin nyt tuota täälläkin niin monen kehumaa etikkaa huuhteluaineena. Enkä taatusti koita enää toiste.
Ensimmäinen koneellinen, 60 asteen pesu (vauvan vaatteita, harsoja, sukkia, kalsareita, pari pyyhettä) haju aivan kamala, kun laitoin kuivumaan. Tuntuvat jotenkin epämiellyttäviltä käteen, eivätkä todellakaan ole pehmeitä, niinkuin on mainostettu.
toinen koneellinen, 40 asteen pesu (suorat housut, villasukat, rintsikat, muutama t-paita, neuletakki, muutama vauvan harso ja 1 body. Tuntuvat samanlaiselta kuin tuo toinenkin koneellinen, epämiellyttävältä. Haju kamala.
Lopputuloksena kämpässä kamala haju, ja vaatteet kamalan tuntuisia. En suosittele kokeilemaan, jos sitä olet joskus harkinnut.
Kommentit (8)
laitoithan koneessasi oikeaan paikkaan?
minäkään pidä etikasta huuhteluaineena. Kestovaippoihin sitä aikanaan käytin, ei muuhun pyykkiin. Siitä jää sellainen omanlaisensa tuntu, vaikka laittaakin ihan vähän.
siis en laittanut paljoa, ehkä ruokalusikallisen, tai puolitoista. Huuhteluainelokeroon.
Mihin sitten olisi pitänyt laittaa? Ja minkä verran?
Ole vainoharhainen, ap, tuo haju johtuu jostain muusta. Mietipä järjellä voiko ruokalusikallinen etikkaa aiheuttaa noin pahan hajun? Ei tosiaankaan voi. Itse kaadan etikkaa ihan reilun lorauksen eikä pyykki haise yhtään miltään.
siis en laittanut paljoa, ehkä ruokalusikallisen, tai puolitoista. Huuhteluainelokeroon. Mihin sitten olisi pitänyt laittaa? Ja minkä verran?
ok, olet siis ihan oikein toiminut (itse laitan jopa puoli desiä) en käsitä, miten noin on voinut käydä, minulla tuo homma toimii
ap:lla ollut pahanhajuinen pesuaine, minkä hajua ei nyt ollutkaan peittämässä huuhteluaine?
Esim Lidlin pulveri haisee kummalta! Hajusta huolimatta yksi lemppareitani, koska pese tosi kirkkaaksi vaatteet. Ja haju tuntuu nimenomaan märässä pyykissä, ei pakkauksesta haistellessa. Ja epäilijöille: ei riipu pesukoneesta :) Pesen välillä omalla, välillä pyykkituvassa ja haju liittyy nimenomaan tähän yhteen pyykinpesujauheeseen.
haju kyllä oikeasti on kamala. Pesuaineena oli hajusteeton omo pikkujätti, niinkuin aina.
tuoksusta pyykissä, mutta taisit laittaa sitä liikaa. sopivalla annostuksella pehmentää.