Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita joiden mielestä säästäminen ja rahan pihistely on ihanaa?

Vierailija
03.01.2010 |

Minä pidän kirjaa kaikista menoista ja ostan vain harkiten. Näiden asioiden miettiminen ja kitsastelu on ihana osa elämää :)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä takkiin eikä kenkiin, eikä moneen muuhunkaan tarpeelliseen. Rahahan on vain rahaa...

Vierailija
2/11 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei periaatteessa tarttiskaan säästää, niin saan siitä mielihyvää. Etsin parasta korkoa tarjoavaa pankkia jne.

Jos olisin aivan p.a niin eihän se jatkuva kituutus silloin kivaa olisi! Mutta nyt kun se on tavallaan vapaaehtoista, niin kyllä siitä jopa nauttii. On ihanaa tehdä hyviä kirpparilöytöjä. Enkä muutenkaan viitsi turhia ostella, tavaraa riittää nurkissa muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on nähty ihan tarpeeksi...

Vierailija
4/11 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmälaseihin jatakkiin silloin kun sitä todella tarvitsee.

Vierailija
5/11 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on siis pakko kitsastella, laskea ja pyöritellä rahoja, mulkata laskupinkkaa, jotta kaikki saa hoidettua ja jos ei saa ajallaan niin neuvotella sen velkojan kanssa, että saa sovittua..

Onnistumisen tunteita tulee silti miltei viikoittain, kun taas pärjättiin. Lapsilla on ruokaa ja siistit vaatteet, lainat ja auton osamaksut on ajallaan. Muut vähän lipsuu, mutta nou hätä..

Valoa näkyy tunnelin päässä koko ajan, rahaa tulee parin viikon välein, vaikkakin vähän.

Olen hoitovapaalla, siksi näin. Töissä ollessani menee tietenkin paremmin kun talouteen tulee n. 2000e nettona lisää. Mutta silloin on pelkästään ihanaa säästää ja kitsastella.. ale-löydöistä saa parhaat kicksit. =0)

Vierailija
6/11 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... on monenlaista, etkö tosiaan ole siihen koskaan törmännyt? Esimerkiksi:

- käyttää ihmisten asiantuntemusta (esim. lakimies, lääkäri, rakennusmies, kampaaja...) ilmaiseksi hyväkseen

- maksattaa muilla syömisiään

- toivoo kalliita lahjoja lapsilleen, eikä ole valmis itse panostamaan samalla mitalla

- osallistuu kimppalahjaan ja "unohtaa" maksaa oman osansa

- kärkkyy lastenvaatteita ilmaiseksi itselleen ja myy sitten pois

Joko tajusit?

Vierailija
7/11 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ostat halvan huonon polkupyörän, koska säästyy rahaa

-käytät julkista terveydenhuoltoa ja jonotat puoli vuotta nielurisaleikkaukseen lapsen selvästi kärsiessä vaivoistaa. Mutta kun et vaan voi maksaa leikkausta yksityisellä, kun kerran ilmiaiseksikin saa odottamalla.

-ostat lapsille huonot toppapuvut niin, että kalsareihin asti märkiä sisälle tullessaan. Ja vannot, että ei niitä kosteussuojapukuja meillä tarvita.

jne. Ja rahaa löytyy oikeasti vaikka kuinka.

Vierailija
8/11 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut, että sen mitä antaa toisille saa moninkertaisesti takaisin.

Raha on vain rahaa. Kitsaus on usein rahanpalvontaa, joka tehdään tosiaan muiden kustannuksella.

Säästäväisyys on eri asia. On tärkeää luonnon kannalta ostaa vain sen verran kuin kuluttaa. On järkevää tehdä ruoka itse, koska silloin siinä on vähemmän lisäaineita.

Mutta tosiaan, en voi sietää pihejä ihmisiä. Heille ei itse asiassa ole edes mitään hyötyä piheydestään, koska he jäävät niin paljosta paitsi tuijotellessaan pankkitilinsa saldoa.

Katkera sävyni johtuu siitä, että tunnen pari pihiä ihmistä ja heidän kanssaan on äärettömän hankala tulla toimeen. He yrittävät aina hyötyä toisten ihmisten kustannuksella.

Vierailija
9/11 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... on monenlaista, etkö tosiaan ole siihen koskaan törmännyt? Esimerkiksi: - käyttää ihmisten asiantuntemusta (esim. lakimies, lääkäri, rakennusmies, kampaaja...) ilmaiseksi hyväkseen - maksattaa muilla syömisiään - toivoo kalliita lahjoja lapsilleen, eikä ole valmis itse panostamaan samalla mitalla - osallistuu kimppalahjaan ja "unohtaa" maksaa oman osansa - kärkkyy lastenvaatteita ilmaiseksi itselleen ja myy sitten pois Joko tajusit?

Näistä toteutan vain ensimmäistä eli käytän hyväksi tuttujen asiantuntemusta ja käytän heidän palveluksiaan edullisemmalla hinnalla :)

En kuitenkaan unohda omia osuuksiani tai toivo lapsille kalliita lahjoja enkä todellakaan maksata muilla syömisiäni!

ap

Vierailija
10/11 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoa ääripäisyyttä tässäkin asiassa. En katso ihaillen ihmisiä, jotka pistävät rahaa haisemaan vain merkin, brändin enkä erityisesti 'koska muutkin tekee näin' ajatusten vuoksi. En voi myöskään sietää lapsen kärsimyksiä piheyden vuoksi. Mutta kyllä, voin valita kalliin kosteussuojatun merkkihaalarin ja vähemmän (en huonolaatuisen) liimatun puvun välillä koska hintaero on huomattava (ja huom. lapsemme ei ole ollut kertaakaan märkä sisäpuolelta). Muutenkin olen hintatietoinen niin ruuan, pesuaineiden, elektroniikan, urheiluvälineiden ym suhteen mitä olen hankkimassa.

Järkeä voi käyttää ja siitä voi nauttia.

Vierailija
11/11 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ostat halvan huonon polkupyörän, koska säästyy rahaa -käytät julkista terveydenhuoltoa ja jonotat puoli vuotta nielurisaleikkaukseen lapsen selvästi kärsiessä vaivoistaa. Mutta kun et vaan voi maksaa leikkausta yksityisellä, kun kerran ilmiaiseksikin saa odottamalla. -ostat lapsille huonot toppapuvut niin, että kalsareihin asti märkiä sisälle tullessaan. Ja vannot, että ei niitä kosteussuojapukuja meillä tarvita. jne. Ja rahaa löytyy oikeasti vaikka kuinka.

- Ostan kyllä polkupyörät halvimmasta päästä, mutta olen tarkkana jotta laatu on hyvä - muutenhan pitäisi ostaa taas kohta uusi ja se vasta kalliiksi tulisikin ;)

- Käydän aina julkista terveydenhuolto, niin itselläni kuin lapsillani. Olen itse julkisen terveydenhuollon piirissä töissä ja tiedän kyllä että asioiden on pelattava sielläkin silloin kun on oikeasti kiire, jos ei ole niin odotamme vuoroamme kuten muutkin.

- Ostan aina lapsille kosteussuojapuvut. Mutta en koskaan tekisi semmoista tyhmyyttä että ostaisin täysihintaista Reimatecia tai Tickettia tms. Ostan joko alehintaisia merkkituotteita tai sitten hyväkuntoista käytettä tai sitten edullista mutta laadukasta halvemman kastin vaatetta. Näissä olen tarkka ja olenkin oppinut seulomaan niin (tässäkin) että ostan halvalla ja saan hyvää - ja kyllä, hyväkuntoiset MYYN eteenpäin!

- Ruoassa ostan aina hyvää halvalla. Lihat tarjouksesta, kausia hyödyntäen hedelmiä ja vihanneksi, hyviä ja halpoja merkkejä kuten Pirkka, Rainbow...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän