Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vauvan puuron tehdä vedenkeiitimellä kiehautettuun veteen? Vai

Vierailija
02.01.2010 |

pitääkö vettä keittää ihan kattilassa se 2-5min.?

Meillä miehen kanssa vääntöä asiasta.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vain kuumennetaan mikrossa, vesi ei välttämättä edes kiehu.

Useimmat puuroa syövät vauvat juovat jo vettäkin, jota ei kai keitetä ihan pikkuvauvavaiheen jälkeen.

Vierailija
2/23 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen kanssa vääntöä asiasta.

Kumpi teistä on mitä mieltä? Entä perustelut?

Niin hullun kuuloinen juttu, että alkoi kiinnostaa. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän puuro kypsy jos sitä ei keitä. Jos kiehauttaa veden ja heittää puuroryynit joukkoon niin ei varmasti tule puuroa.

Vierailija
4/23 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tietty keittää mut mä kuumensin mikrossa sen lämpöseks minkä voi heti syöttää. Kun ei kai sen ikäsen juomavettä enää tarvii keittää joka jo syö puuroja???

Vierailija
5/23 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse. Eli sekoitetaan vaan lämpimään veteen. Vauva on 4,5kk ja neuvolassa käskettiin aloittaa puurot. Mies siis valmisti puuron vedenkeittimellä lämmitettyyn kraanaveteen ja minä suutuin, koska olen lukenut, että vauvan vettä pitäisi keittää muutama minuutti.

Tällainen stoori. No, vauva on nyt ekan puuronsa syönyt, toivottavasti ei tule vaivoja, vaikka vettä ei keitettykään.

Vierailija
6/23 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siis valmisti puuron vedenkeittimellä lämmitettyyn kraanaveteen ja minä suutuin, koska olen lukenut, että vauvan vettä pitäisi keittää muutama minuutti.

Siis jos vauvan vesi pitää KEITTÄÄ, niin mitä se teidän vedenKEITIN sille vedelle tekee? :D

Vierailija
7/23 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuroikäinen vauva voi vallan hyvin jo esim juoda tavallista vettä keittämättä...eikö neuvolassa sulle kerrottu?

Vierailija
8/23 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten eroaa vedenKEITTIMELLÄ KEITETTY vesi kattilassa KEITETYSTÄ vedestä?

Vierailija
9/23 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vedenkeitin tosiaan keittää vettä MUTTA puuroveden ei tarvi olla keitettyä todellakaan

No tuo ei ole kyllä vastaus ap:n ensimmäisen viestin kysymykseen :D

Edelleen: mitä eroa on kattilassa/vedenkeittimessä keitetyssä vedessä?

*nauraa kippurassa*

Vierailija
10/23 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on syönyt puuroa nyt ehkä kolmisen viikkoa ja jokaiseen satsiin on vedet keitetty vedenkeittimellä. Ihan hengissä ja hyvinvoiva lapsi hän edelleenkin on, joten eipä ainakaan me olla onnistuttu tappamaan häntä vedenkeitinvedellä...

Vierailija
11/23 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan se ero, että vedenkeitin keittää vettä vain hetken, koska virta katkeaa, kun vesi kiehahtaa. Kattilassa voi taas keittää vettä vaikka monta tuntia.

Bakujen tappamiseen tarvii sen about 5 minuutin keittoajan (esim. jos tutteja keittää).

Vierailija
12/23 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun teen ihan oikeaa puuroa niin keitän kattilassa koska en vaan jaksa kaivaa esiin vedenkeitintä..

Vierailija
13/23 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan se ero, että vedenkeitin keittää vettä vain hetken, koska virta katkeaa, kun vesi kiehahtaa. Kattilassa voi taas keittää vettä vaikka monta tuntia.

Bakujen tappamiseen tarvii sen about 5 minuutin keittoajan (esim. jos tutteja keittää).

Taas oppii av:lta uutta. Mä olen pitänyt vedenkeittimellä keitettyä vettä kelpona meidän vauvalle. Esim. kesällä reissussa steriloitiin pullot juuri vedenkeitinvedellä, kun hellaa ei ollut. Mutta siis ehkäpä nyt paljastui minun epätäydellisyyteni: lapseni puurovettä ei ole keitettyä viittä minuuttia :(

.... XD

Vierailija
14/23 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen puurojauheen voit siis laittaa vaikka mikrolämpimään veteen :D

Vierailija
15/23 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai siitä pelkästä vedestä mitään bakteereita tartte tappaa??

Itse olen tehnyt vauvan puuron niin, että vedenkeittimellä KEITETYN veden vain kaadan puurolautaselle hiutaleiden päälle ja annan hautua muutaman minuutin ja sittenhän se puuro onkin jo valmista syötettäväksi.

Ja sitten VINKKI. Meillä ei ole puurojauheita käytetty, vaan pikahiutaleet vedetty sauvasekoittimella jauheeksi ja siitä tehty ekat puurot, siis ennen kuin alkaa kokkareisempi puuro mennä alas. On aika paljon halvempaa kuin ne vauvojen valmisjauheet.

Oliskohan se ero, että vedenkeitin keittää vettä vain hetken, koska virta katkeaa, kun vesi kiehahtaa. Kattilassa voi taas keittää vettä vaikka monta tuntia. Bakujen tappamiseen tarvii sen about 5 minuutin keittoajan (esim. jos tutteja keittää).

Vierailija
16/23 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kattilassa voi taas keittää vettä vaikka monta tuntia.

Kuinka monta tuntia sä oikein keität sitä vettä? :O Mulla ainakin haihtuu vesi kattilasta jos kauan keitän? ;)

Vierailija
17/23 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetty vesi on tietääkseni keitettyä vettä, keitti sen sitten kattilassa hellalla tai vedenkeittimellä...?

Nimim. Voi elämä... 🤦🏻

Vierailija
18/23 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi. Meillä on täällä puhdasta juomavettä jota saa muuten antaa jopa vauvalle ihan suoraan hanastakin.

Vierailija
19/23 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalle vettä vasta kiinteiden kanssa

Kun vauva alkaa syödä kiinteitä ruokia 46 kuukauden iässä ja ruokailee pystyasennossa, hän voi alkaa harjoitella mukin käyttöä. Tällöin ruokajuomana voi olla vesi. Suomessa hanavesi kelpaa hyvin, eikä vettä tarvitse siis keittää.

Vierailija
20/23 |
22.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitetty vesi on tietääkseni keitettyä vettä, keitti sen sitten kattilassa hellalla tai vedenkeittimellä...?

Nimim. Voi elämä... 🤦🏻

Tämähän on oikein loistava filosofinen pohdinta aiheesta. Keitetty vesi on keitettyä vettä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän