Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarkoittaako sokeri virtsassa aina automaattisesti raskausajan diabetesta?

Vierailija
31.12.2009 |

Vai voiko johtua esim. joulunajan ruokavaliosta? Rv. 35

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

terve kroppa selviää joulustakin, ilman sokeria pissassa.

Vierailija
2/11 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tv. "tosi" lääkäri aihe vappaalla, palstalla jossa totuus asuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ja ei ollut raskausdiabetesta, arvot itse asiassa oli keskivertoa paremmat sokerirasituksessa! :) Joillain vain on tuo taipumus raskaana.

Vierailija
4/11 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokavaliolla on merkitystä! itselläni oli raskausaikana sokerit heti koholla jos juuri ennen neuvolaa olin juonut esim. kupin kaakaota tai syönyt muutaman päivän paljon makeita... todettiin ettei voi olla mitään vakavaa sillä muulloin kun olin normiruokavaliolla ja enkä ennen neuvolaa ollut syönyt mitään makeaa niin sokerit ok.

Vierailija
5/11 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan pitäisi sut laittaa sokerirasitustestiin. Kun olin raskaana oli loppuajasta kaksi kertaa sokeria virtsassa. Molemmille kerroilla passitettiin sokerirasitukseen, mutta niissä oli arvot normaalit. Ei kannata heti huolestua. Ruokavaliolla voi vaikuttaa asiaan.

Vierailija
6/11 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. minulla oli kerran raskaana virtsassa sokerit kolmella plussalla, olin juuri ennen koetta syonyt suklaata ja juonut appelsiinimehua. Uusintakokeessa ei mitaan sokereita, enka ole narahtanut sokerirasituskokeessakaan, eli siis en ole raskausdiabeetikko. Laakarin mukaan raskaanaolevan munuaiset voivat falskata sen verran etta jos on juuri sopivasti ennen koetta syonyt erittain hiilihydraattipitoista ruokaa, sokeria erittyy myos virtsaan ilman diabetestakin.

Vierailija
7/11 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerirasitustestiin olen menossa. Kai yksi plussa oli ollut pissassa. Aamupissa kyseessä, illalla/alkuyöstä vedin (tyhmänä) runsaasti suklaata.

Vierailija
8/11 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lapsuudesta asti ollut silloin tällöin pissassa sokeria, mutta vieläkään ei ole diabetesta. Ilmeisesti minulla on vain alentunut munuaiskynnys.

Vierailija
9/11 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisilla munuaiset päästää sokerin helpommin läpi.

Ittellä sokerit aina kolmella plussalla, rasitukset negatiiviset ja kotitesteillä aina normaalit verensokerit

Vierailija
10/11 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sokeria virtsassa "yhden pykälän yli" sallitun arvon, ja jouduin sokerirasituskokeeseen, joka oli normaali.

Vierailija
11/11 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paastovirtsanäytteessä on huolestuttavampaa. Muuten voi olla merkki vain siitä, etät munuaiset päästävät raskausaikana sokeria "läpi"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän