Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulee vieraaksi pahasti ruokarajoitteinen ystävän aviomies, mitähän sille tarjois?

Vierailija
31.12.2009 |

Ei syö mitään missä on sipulia tai valkosipulimaustetta,yms. erikoista. Ikää 43v.

Pitää vissiin tyytyä perussettiin ja tarjota nakkeja ja ranskalaisia ilman sipulista perunasalaattia.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ainakaan välitä tarjoiluissani rajoittuneista makuaisteista kärsivistä, ottakoot sitten sitä mikä heidän makuunsa sopii tai olkoot ilman.

Vierailija
2/17 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sipulit eri astiasta.

Näin me teemme aina, kun yhdelle ei sovi feta, toiselle sipuli, kolmannelle pähkinä ja lapset ronklaavat muuten vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät pöytään vain ja tyyppi ottaa, mitä ottaa.

Vierailija
4/17 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maistuvat kaikille ja on helppo laittaa kurkut, paprikat, yms täytteet omiin kippoihin, joista kukin saa itse valita mieleisensä. :)

Toimii.

Vierailija
5/17 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole allerginen, ronkeli vaan. Pitää lapsille kumminkin nakit ja ranskalaiset lämmittää, syökööt ukko niitä.

Vierailija
6/17 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole allerginen, ronkeli vaan. Pitää lapsille kumminkin nakit ja ranskalaiset lämmittää, syökööt ukko niitä.

Meillä ainakin lapset ovat hulluina tacoihin ja tortilloihin.

Vierailija
7/17 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluaa välttää sipulia tai valkosipulia. Itsellä nuo molemmat aiheuttaa pahaa närästystä ja siksi vältän niitä. Tosin en tee aiheesta numeroa enkä jätä sipulia sisältävää ruokaa syömättä. Voimakkaasti valkosipulinen kyllä saattaa jäädä syömättä. Ylipäätään en ymmärrä miks sipuleita pitä tunkea joka ruokaan. Maailmassa on moni, monia muitakin mausteita. Ja tosiaan esim salaattiin tarkoitetun sipulin voi laittaa erikseen tarjolle.

Vierailija
8/17 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se vielä mitään, jos ei sipulia syö. Jätät sipulin pois - jos sitä nyt edes ruokaan tarvitaan - ja tarjoilet erikseen. Ei se ole ollenkaan vaikeaa.

"Pahasti ruokarajoitteisella" käsittäisin esim. maito/viljarajoitteisen...

Vierailija
9/17 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sanoisin pahasti ruokarajoitteiseksi sellaista ihmistä, jolla on vilja- ja maitoproteiiniallergia ja lisäksi eivät sovi esim. hedelmät, marjat, suklaa...

Vierailija
10/17 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se vielä mitään, jos ei sipulia syö. Jätät sipulin pois - jos sitä nyt edes ruokaan tarvitaan - ja tarjoilet erikseen. Ei se ole ollenkaan vaikeaa.

Meillä käy ihmisiä, joilla maitoproteiini JA kananmuna-allergia, tai maitoallergia JA keliakia, tai läheskaikelleallerginen paitsi 10 ruoka-aineelle. Ja heidänkin kanssa on selvitty.

Vierailija
11/17 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nakkeja ja ranskalaisia. En viitsi uhrata vaivaa mokoman ruokkimiseen kun on normaaliruokakin tehtävänä, ja mielellään se nakkeja ja ranskalaisia syökin. Ei halua koskaan edes maistaa mitään vähänkään eksoottisempaa (ja eksoottista sille on jokainen tomaattia kummallisempi kasvis ja jokainen naudanlihaa erikoisempi proteiini).

Vierailija
12/17 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän ei syö sipulia, sieniä jne. Muutti kotoa 28 vuotiaana ja hänen vanhempansakaan eivät ko raaka-aineita syö, eli kotoa opittu malli.

Heillä on siis hyvin, hyvin iso koti, oma siipi ja ei tietty tarvinnut maksamaan mitään asumisesta.

Mä rakastan sipulia ja tämä on tehnyt meillä pienen ongelman. En halua lisätä tehdä ruokia, joista mieheni ei pidä, mutta tyhmää etten itse saa syödä sipulia, joten käristän sipulin erikseen ja lisään sen omaan ruokaani.

Poikamme syö kaikkea mitä eteen annetaan, siinä olen onneksi onnistunut.

Monta kertaa tälläiset ruokarajoitukset ovat kotoa opittuja juttuja, ei välttämättä ole tavallaan itse syypää asiaan.

Sipulitonta ruokaa on helppo tehdä ja mä kun kutsun vieraita, haluan että vieraat viihtyy ja jos joku ei tykkää sipulista, teen hänelle sipulitonta ruokaa.

Mä olen allerginen kalalle ja on ollut tosi nuijaa mennä kylään, jossa on ollut vain kalaa ruokana. Olen ollut siis todella tervetullut vieras.

Vierailija
13/17 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nakkeja ja ranskalaisia. En viitsi uhrata vaivaa mokoman ruokkimiseen kun on normaaliruokakin tehtävänä, ja mielellään se nakkeja ja ranskalaisia syökin. Ei halua koskaan edes maistaa mitään vähänkään eksoottisempaa (ja eksoottista sille on jokainen tomaattia kummallisempi kasvis ja jokainen naudanlihaa erikoisempi proteiini).

Vierailija
14/17 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

valkosipulia ja sipulia joka paikkaan! Ja kehtaavat vielä vinkua ja kitistä, kun kaikki eivät siitä tykkää.

Itse en esim. saa huonosti kuullotettua isoa sipulin palaa alas vaan mulle tulee oksurefleksi.. Ainoastaan HYVIN PIENEKSI silputtu ja HYVIN kuullotettu sipuli menee alas. Samoin sipulijauhe.

Ja kyllä meillä kotona on käytetty sipulia eli ei se siitä ole kiinni..

Siskoni esim. tunkee tota sipulia joka paikkaan ja kehtaa valittaa, kun ei kelpaa.

Vierailija
15/17 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jossei siitä pidä, siis inhoaa niin että meinaa tulla yökkäys, kyllä siitä voi mielestäni silloin sanoa emännälle/isännällekin.

Vierailija
16/17 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos haluaa välttää sipulia tai valkosipulia. Itsellä nuo molemmat aiheuttaa pahaa närästystä ja siksi vältän niitä. Tosin en tee aiheesta numeroa enkä jätä sipulia sisältävää ruokaa syömättä. Voimakkaasti valkosipulinen kyllä saattaa jäädä syömättä. Ylipäätään en ymmärrä miks sipuleita pitä tunkea joka ruokaan. Maailmassa on moni, monia muitakin mausteita. Ja tosiaan esim salaattiin tarkoitetun sipulin voi laittaa erikseen tarjolle.

Luuletko että marttyyrinkuolemaa tekemällä saat jonkun kruunun päähäsi? Aivan kuvottavia pellejä ne ilkeät hölmöt, jotka ajavat sinua parkaa tuollaiseen. Missään tapauksessa et käytä sipulia jos se aiheuttaa sinulle terveydellisiä ongelmia, onko selvä?

Vierailija
17/17 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakkomielle sinulla on tunkea sipulia ja valkosipulia kaikkiin ruokiin? Rajoite se on tuokin, jos ilman niitä ei voi syödä mitään.

Mutta tähän on yksinkertaisempi ratkaisu kuin arvaatkaan: lisää sipuli ym. erikoiset viimeiseksi, kun olet ottanut ensin maustamattoman annoksen vieraalle. Muutenkin on kohteliasta laittaa isommilla aterioilla vahvimmat mausteet erikseen.

Toisaalta, jos sinä kuitenkin lapsille teet jotain "nakkeja ja ranskalaisia", niin kyllä sekin käy.