Mies ei suostu ostamaan kotia mutta tuhlaa älyttömyyksiin :(
Asutaan vuokralla 40 neliön kämpässä. Kamalan ahdasta.
Mies ei halua ostaa asuntoa, koska se raha ei kuulemma tuota mitään. Laittaa rahat osakkeisiin ja ostelee kaikenlaista naurettavaa - äsken huomasin, että sillä on kaapissa 7 kpl monen sadan euron aurinkolaseja. Kahdet on muuten ihan samanlaiset vain linssin väri eri!
Mies ei harrasta purjehdusta tms., jossa erityisesti tarttis kokoelman erityisaurinkolaseja.
Mies on myös sanonut, ettei halua ottaa lainaa asuntoa vastaan, koska mun ei tarvitsisi ottaa. Sain yllättävän perinnön, jolla voisin oman osuuden maksaa. Miehestä olisi väärin, että hänen pitäisi maksaa lainaa eikä vois ostaa itselleen mitään kivaa...
Mitä tekisin?
Kommentit (13)
ja otat sitä varten lainaa. Perit sitten mieheltä vuokraa
eikö aviopareilla mene kuitenkin fifty/sixty, jos ei avioehtoa?
että ostat itse sen asunnon. ja teette avioehdon, ja jos tämä ei käy, ukko voi jatkaa onnellista yhteiseloaan erikoisaurinkolasiensa kanssa vuokrakämpässään.
voi omiin nimiin ostaa, vaikka onkin naimisissa!!!
menee puoliksi ilman avioehtoa. Siis Ap ostakoon asunnon itselleen ja avioehto tehtäköön ja mies voi asua vuokralla sitten niin ei tarvitse lainaa maksaa. Kaikki ovat tyytyväisiä.
ei tuu muuta kuin ongelma, sillä pariskunnan erilainen rahankäyttö tulee aiheuttamaan riitoja, varsinkin jos toinen omistaa asunnon ja toinen maksaisi vuokraa. Jaatteko myös muut laskut, kuka ostaa ruoat, entä jos omistamaasi asuntoon pitää tehdä remonttia, kuka maksaa sen keittiökoneet yms. Joko jäät odottamaan, että hän aikuistuu tai sitten et.
Mies ei taatusti suostuisi maksamaan mulle vuokraa, jos asunto olisi vain mun nimissä. Ehdotin tätä. Ei hän siihen suostu, siitähän olisi mulle hyötyä...
Eikä varmasti suostuisi tekemään mitään sen asunnon eteen, edes lyömään naulaa seinään.
Muutenkin olen havainnut, että mies on omista tavaroistaan tarkka ihan naurettavuuksiin asti, mutta muiden tavaroista ei välitä pätkän vertaa. On esim. lainannut siskonsa kameraa ja kadottanut sen ulkomaanmatkalla - mutta ei koskaan ostanut siskolleen korvauksesksi uutta kameraa. Kun tästä syystä en hänelle omaa kameraani ole lainannut, niin ollut närkästynyt.
Ja esim. omaa autoaan ajaa tosi varovaisesti, mutta jos mun autolla ajaa, niin kaahaa kuin heikkopäinen, tekee ohituksia sellaisissakin kohdissa, joissa ohittaminen kielletty, kaasuttelee ja jarruttelee. Ja loukkaantuu kamalasti, jos tästä sanoo.
Eli jos asunto olisi vain mun nimissä, niin mies varmaan eläisi kuin porsas siellä.
Minusta taas ei ole mitään syytä, miksi miehen pitäisi voida hyötyä mun saamasta rahasta niin, ettei joutuisi asumisesta maksamaan kuin vähän jotain juoksevia kuluja. Mutta hänestä taas on väärin, että mä saisin jotain "ilmaiseksi" ja hänen pitäisi maksaa. Huoh. Pattitilanne.
Miehellä kuitenkin ihan hyvä palkka ja rahaa säästössä kymppitonneja.
Mies ei taatusti suostuisi maksamaan mulle vuokraa, jos asunto olisi vain mun nimissä. Ehdotin tätä. Ei hän siihen suostu, siitähän olisi mulle hyötyä...
Eikä varmasti suostuisi tekemään mitään sen asunnon eteen, edes lyömään naulaa seinään.
Muutenkin olen havainnut, että mies on omista tavaroistaan tarkka ihan naurettavuuksiin asti, mutta muiden tavaroista ei välitä pätkän vertaa. On esim. lainannut siskonsa kameraa ja kadottanut sen ulkomaanmatkalla - mutta ei koskaan ostanut siskolleen korvauksesksi uutta kameraa. Kun tästä syystä en hänelle omaa kameraani ole lainannut, niin ollut närkästynyt.
Ja esim. omaa autoaan ajaa tosi varovaisesti, mutta jos mun autolla ajaa, niin kaahaa kuin heikkopäinen, tekee ohituksia sellaisissakin kohdissa, joissa ohittaminen kielletty, kaasuttelee ja jarruttelee. Ja loukkaantuu kamalasti, jos tästä sanoo.
Eli jos asunto olisi vain mun nimissä, niin mies varmaan eläisi kuin porsas siellä.
Minusta taas ei ole mitään syytä, miksi miehen pitäisi voida hyötyä mun saamasta rahasta niin, ettei joutuisi asumisesta maksamaan kuin vähän jotain juoksevia kuluja. Mutta hänestä taas on väärin, että mä saisin jotain "ilmaiseksi" ja hänen pitäisi maksaa. Huoh. Pattitilanne.
Miehellä kuitenkin ihan hyvä palkka ja rahaa säästössä kymppitonneja.
miksi olette yhdessä?
rakastatteko toisianne?
että ostat itse sen asunnon. ja teette avioehdon, ja jos tämä ei käy, ukko voi jatkaa onnellista yhteiseloaan erikoisaurinkolasiensa kanssa vuokrakämpässään.
kiitos, kun autoit mua näkemään tilanteen koomisen puolen. :)
Taitaa toi mies olla aika pelle. Erikoisaurinkolasit ei ainoa mihin törsää turhaan... Esim. solmioiden oltava jotain ihme kallista merkkiä - eikä edes käytä solmiota kuin ehkä kerran vuodessa, silti niitä varmaan 30 kaapissa... Nyt kun ajattelen, niin monta tonnia mennyt miehellä PELKÄSTÄÄN SOLMIOIHIN.
Miksiköhän siihen joskus ihastuin... Oli jotenkin ihan erilainen silloin.
T. ap
miksi olette yhdessä? rakastatteko toisianne?
En enää oikein tiedä. Onko tämä rakkautta vai vain ajan kanssa muodostunutta kiintymystä.
Mies ei juuri enää halua edes rakastella kanssani. Minä olen kyllö aloitteellinen, mutta hän ei jaksa tai ei kiinnosta.
Eikä mies suostu mun kanssa juuri mihinkään edes lähtemään. Jos ehdotan vaikka elokuviin menoa, niin hän kysyy "kuka maksaa?" tai sitten häntä ei kuulemma mikään elokuva kiinnosta. Eikä konsertit eikä mitkään. Ja nehän maksaakin...
Ehdotin, että mentäis jouluostoksille Helsinkiin. Ensin mies innostui, mutta kun kuuli, että mentäisiin junalla eikä mun autolla, niin nosti kamalan metelin että hän ei junaan lähde istumaan. Ja hänen autolla ei jostain syystä mennä. Menin sit yksin ja olin tädin luona yötä.
Nýt, kun rupesin ajatelemaan, kaikki kesän mökkimatkatkin tehtiin mun autolla. Mies ei kertaakaan ehdottanut, että maksaisi bensat.
Mulla taitaa olla siipeilijä. Olenpa ollut tyhmä. Kyllä mä tosta miehestä vielä välitän, mutta... Jotenkin kaikki niin raskasta. Ja kun mun työkään ei hälle kelpaa, ei ole tarpeeksi rahakasta (olen luokanopettaja).
ostaminen yhdessä jonkun kanssa merkitsee sitoutumista. Itse asiassa se on minulle merkityksellisempi kuin avioliitto, jos on jonkun ihmisen kanssa yhteinen asuntolaina. Jos kulutustottumuksenne eivät kohtaa, ja sinulla on vielä se kadehdittava perintöraha, niin varmaan sinun pitäisi nyt jatkaa vuokralla jotta voisit ostaa niitä merkkituotteita aina hänelle lahjaksi. Tuo autokäyttäytyminen on niin teiniä, että nyt on peiliinkatsomisen aika.
Ja mies voi sitten maksaa sulle vuokraa oman osuutensa, jolla lyhennat lainaa :) Molemmat ovat tyytyvaisia. Sinulla on omistusasunto ja miehesi asuu vuokralla.