Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on duunari?

31.12.2009 |

Mitkä ammatit ovat mielestänne jotenkin alempiarvoisia? Mikä koulutus on heikko? Onko vaikkapa opettaja duunari? Miksi ei olisi, koska tekee työtä? Minun mielestäni kaikki rehellistä työtä tekevät ovat työläisiä, duunareita. Eihän tämä maailma pyörisi ilman kaikkia mahdollisia ammatteja. Mutta mitä mieltä muut ovat?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis koulutuksesta riippumatta ns. suorittavaa työtä tekevät ovat duunareita.

Kaupan kassat, tehdastyöläiset, rakennusmiehet, putkimiehet, maalarit...

Toimihenkilöt eivät ole duunareita, vaikka heillä olisikin vain ammattikoulutus (kuten pankkitoimihenkilöt).

Vierailija
2/11 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työhän on suorittavaa. Lääkärikin tekee mitä ilmeisimmin suorittavaa työtä. Duunari mikä duunari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 luetteli hyvin duunariammatit. Mä assosioin sen ekana tehdastyöläisiin, mutta duunareissa on muitakin. Duunarius liittyy mun mielestä kaupunkiin, maatalouden työläiset eivät ole jostain syystä mun mielestä duunareita.

Tätä ammattien ja koulutusten arvottamista ja niistä tappelemista mä en ymmärrä ollenkaan.

Vierailija
4/11 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

duunari= fyysisesti raskaampi työ?

Vierailija
5/11 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä voi mitään selviä rajoja vetää tietenkään, mutta noin periaatteessa.

Vierailija
6/11 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yrittäjä ei kai ole duunari, vai onko? Jos kampaaja on vieraalla töissä, hän on duunari ilmeisesti, mutta on hän vielä sitten kun on ostanut kampaamon itselleen? Kaikkea sitä pitää pohtia vuoden viimeisenä päivänä.

Vierailija
7/11 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kuka mitäkin työtä arvostaa on ihan arvostelijasta kiinni. Mä ajattelen duunarin olevan ihminen, joka tekee jotakin fyysisesti raskaampaa työtä tai esim autonkuljettaja, kampaaja, kokki tms. Eli just tuommoinen ammattikoulutuksen kautta saatava ammatti. Myös sairaanhoitaja on mun maailmassani duunari ja samaan aikaan arvostushierarkiassani erittäin korkeella.

Vierailija
8/11 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole tutkintoa lukion jälkeen suorittanut mutta edellinen tittelini oli projektipäällikkö ja nyt olen IT-konsultti?

Vierailija
9/11 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole tutkintoa lukion jälkeen suorittanut mutta edellinen tittelini oli projektipäällikkö ja nyt olen IT-konsultti?

yleensä projektipäälliköillä on ammatikoulua korkeampi koulutus. Ei nämä ole yksilöiden ratkaisuista kiinni vaan suurista linjoista.

Vierailija
10/11 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siis koulutus. Ei alempiarvoinen.

Vierailija
11/11 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja ja mies on toimitusjotaja (ins./ekon.), joka vasta onkin duunari.Painaa työtä paljon enemmän ja ilman jokaista ylityökorvaussenttiä, mitä ei ns. oikeat duunarit koskaan tekisi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi