Oletteko käyneet näyttämässä vauvaa työpaikalla äitiyslomalla?
Meillä kävi täällä just aivan ihana hekotteleva vauva kääntymässä. Voi vitsi, nyt ei pysty tekemään töitä kun se oli niin ihana :-)
Kommentit (11)
pitäisi saada palata samaan työtehtävään kun äitiyslomalle jäädessä?
Meidän johtajan aikataulut meni uusiksi, kun hän innostui lepertelemään vauvalleni. Yleensä aika viileän oloinen 50+ nainen näytti kyllä aivan toisen puolen itsestään.
Mutta selaista se vaan on. Jos viet asian liittoon, sinut irtisanotaan taloudellisillä syillä. Näin mun työpaikalla on käynyt jo useasti.
2
pitäisi saada palata samaan työtehtävään kun äitiyslomalle jäädessä?
Työkaverit ja "asiakkaat" sanoivat jo monta kertaa odotusaikana, että pitää tulla sitten vauvaa näyttämään. Käytiin eräässä juhlatilaisuudessa, kun vauva oli vasta muutaman viikon ikäinen. En kylläkään ollut palaamassa tuohon työpaikkaan enää äitiysloman jälkeen, mutta oli silti mukava käydä.
Mun määäaikainen soppari päättyi äitiyslomalla. En mä nähnyt mitään syytä viedä vauvaa näytille, kun en kerran enää ollut siellä töissä. Työpaikalla ei vielä kukaan ole samaan aikaan kahvilla koska kahvihuone on niin pieni. Mun ois siis pitänyt erikseen ilmoitella kaikille, että tulen näyttämään vauvaa, ja se ois tuntunut vähän omituiselta. Lisäksi vähän pelotti, että kukaan ei ois tullut katsomaan lasta - olin siellä töissä niin lyhyen aikaa.
Siksi olikin yllätys, kun kuulin että olivat ihan odotelleet mua ja lasta paikalle...en mä ollut tajunnut että vauvat, puolituttujenkin, vois jotakuta niin paljon kiinnostaa.
Halusin olla vaan vauvan kanssa kotona ja viettää aikaa läheisten kanssa, työpaikalle raahauduin vain kohteliaisuuttani ja viivyin sen pienen hetken, että kaikki saivat kohteliaisuuttaan kehua pikkuista... Vähän turhaa minusta.
Ei kannata ainakaan liian usein käydä. Tunnen erään opettajan, joka kävi näyttämässä kahta lastaan meille työkavereille ja oppilaille ainakin 3 krt lukukaudessa. Musta tuntui, että hän luuli meidän vallan koko ajan häntä ikävöivän. Koulun arki rullaa ja kertavierailu äitiysloman+hoitovapaan aikana riittää. Ystävien kanssa voi sitten tapailla muualla kuin työpaikalla.
Kävin äikkärillä työpaikalla työasioissa muutaman kerran ja ilman vauvaa. En ole itse jaksanut juurikaan kiinnostua toisten muksuista työpaikalla, joten tuntui turhalta viedä omaansakaan näytille. Mutta varmaan tärkein syy siihen, ettei muksu ollut mukana oli se, että vauva oli helposti hermostuvaa sorttia ja vaikeasti tyynnyteltävä. En uskaltanut käydä kuin pikapikaa lähikaupassa ja välillä en sitäkään, kun muksu huusi kuin syötävä heti jos kärryt pysähtyivät.
En ymmärrä miksi pitäisi. Vauva kuuluu yksityiselämään.
Työkaverini ovat sellaisia tuppisuita nörttipoikia, että pahimmassa tapauksessa kukaan ei sano vauvasta mitään, jos sinne menen. Hieman kiusallistahan tuo olisi puolin ja toisin.
Menin hyvillä mielin, mutta lähdin kiukkuisena. Pomo onnitteli ja tokaisi sen jälkee, että vanhaa duujniani ei ole tarjolla äippäloman jälkeen vaan vaatimattomampi homma.
Arvaa vaan menenkö iloisin mieln töihin vuodenvaihteen jälkeen?
Nimim. "Työ on sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä".