Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko liian herkkä? Miehen käytöksestä...

Vierailija
30.12.2009 |

Minulla on ollut jo pidemmän aikaa erillaisia vaivoja,kasvojen osittaista puutumista,kurkunpään puutumista jne.Oireet ovat menneet jonkin ajan kestettyään ohi.

Olen itsekseni pelännyt MS-tautia ja tästä miehellekin sanonut.

Lääkärissä kävin kun kasvojen puutuminen oli kestänyt pari viikkoa,hänen mielestään saattoi johtua jumissa olevista hartioista ja sain lihasrelaksantteja ja jumppaohjeet.

Nyt minulla on ollut parin viikon ajan toinen silmä puutuneen oloinen ja välillä toista ohimoa pistää todella kivuliaasti.

Netistä etsin tietoa kyseisistä oireista ja jäljet johivat MS-tautiin (tietysti oireet voivat johtua myös paljosta muusta).

Mutta kun sanoin miehelle että pelkään että minulla on MS,hänen reaktionsa oli minusta käsittämätön.

Hän alkoi huutaa minulle että googlaa sieltä netistä luulotautinen,siinä on sulle diagnoosi,eikä sulla voi mikään MS olla kun ei sulla ole mitään lihaksia mitkä voisi surkastua!Hän ei ole ikinä meidän yhdessä oloajan nähnyt minun tekevän yhtään urheilusuoritusta joten turha kuvitella että tällainen tauti voisi tulla sulle!(vaikka eihän MS ole mikään lihassurkastuma tauti)

Loukkaannuin hänelle niin verisesti etten ole puhunut mitään muutamaan päivään ja tuntuu etten mitenkään pääse yli hänen purkauksestaan.

Olenko liian herkkänahkainen?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäntti mies

Vierailija
2/17 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tollanen mököttäminen ja puhumattomuus on lapsellista ja mielestäni myös henkistä väkivaltaa.

Puhu sen miehen kanssa, äläkä vaan valita ja narise.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tollanen mököttäminen ja puhumattomuus on lapsellista ja mielestäni myös henkistä väkivaltaa.

ja nimittely. -ohis

Vierailija
4/17 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paha sanoa mitään, kun en tunne miestäsi tai sinua. Kuitenkin joskus ihmiset käyttäytyvät tosi typerästi, kun alitajuisesti pelkäävät jotakin esim. jos miehesi on oikeasti huolissaan siitä mikä sinulla on. Silloin reaktiona voi olla koko asian kieltäminen ja mitätöiminen kuten nyt. Mene ja tiedä mutta käy tutkimuksissa kunnon lääkärillä. MS taudin toteaminenkin vaatii hyvän tutkimuksen ja lääkärin. Ainakin saisit tietää ettei tauti ole sitä. Tsemppiä sinulle ja toivottavasti paranet pian

Vierailija
5/17 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kuin vitonen, eli miehesi varmasti pelkää itsekin mikä sinulla on, ja siksi reagoi tuolla lailla...miehethän tunnetusti pelkäävät sairauksia enemmän kuin naiset, ainakin usein on näin.

Vierailija
6/17 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä sen osittain myönnänkin,puhuminen ei vain tule kysymykseenkään kun tuntuu että jos edes katson miestä niin pääsee itku..

Sitä iloa en halua hänelle suoda.

Mies itse on ollut aina todella urheilullinen ja minä en,tiesi tämän kyllä jo kun tavattiin joten ei mitenkään yllätyksenä hänelle tullut.

Tuli vain olo että joku vuosien patoutunut purkaus minun riittämättömästä urheilusta pääsi vihdoin valloilleen.

ap

Vierailija
7/17 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairasta MS-tautia...

Vierailija
8/17 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies itse on ollut aina todella urheilullinen ja minä en,tiesi tämän kyllä jo kun tavattiin joten ei mitenkään yllätyksenä hänelle tullut.

Tuli vain olo että joku vuosien patoutunut purkaus minun riittämättömästä urheilusta pääsi vihdoin valloilleen.

ap

tämäkin varmaan pitää paikkaansa, en minä ainakaan koskaan suuttuneena lauo juttuja, mitä en oikeastikin ajattele, vaikka normaalitilanteessa en haluaisi toisen mieltä niillä pahoittaa.

Vierailija
9/17 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet nyt sitten valitellut vaivojasi jo viikkotolkulla - sellainen väsyttää pyhimyksenkin. Mene lääkäriin ja valita siellä jahka saat tutkimukset teetettyä. Ei kukaan läheinen jaksa kuunnella sellaista, varsinkaan kun ei ole diagnoosintekotaitoinen. Tuollainen ruikutus on huomionkipeyttä. Onko sinulla muuten asiat kunnossa?

Vierailija
10/17 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla työpaikka? Onko työssäsi stressaavaa, vai oletko työtön? Hommaa jotain muuta ajateltavaa kuin omat vaivasi, niin tuntuu jo paljon terveemmältä olo. Jos kerran sait jumppaohjeita, niin noudata niitä, telkkaa tuijottamalla ei mitään parannusta asiaan tule.

Vierailija
11/17 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi johtua monesta muustakin. Suosittelen fysioterapeutin vastaanotolle menemistä.

Vierailija
12/17 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaivojani viikkotolkulla?

Viimeeksi mainitsin asiasta hänelle viikko sitten,sitä ennen joskus kuukausia sitten.

Ja kiitos,kaikki asiat on muuten ok.

Ilmeisesti vain huomionkipeä ap

Vierailija
13/17 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla työpaikka? Onko työssäsi stressaavaa, vai oletko työtön? Hommaa jotain muuta ajateltavaa kuin omat vaivasi, niin tuntuu jo paljon terveemmältä olo. Jos kerran sait jumppaohjeita, niin noudata niitä, telkkaa tuijottamalla ei mitään parannusta asiaan tule.

Ja OLEN noudattanut jumppaohjeita,mistä päättelet että olen tuijottanut vain telkkaa??

ap

Vierailija
14/17 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole liian herkkä vaan mies todella törkeä.. mikään ei oikeuta sanomaan toiselle noin. jos miehesi on huolestunut niinkuin täällä jotkut sanoo niin silloin hänen kuuluisi sanoa sinulle että nyt hommataan sut kunnon lääkäriin eikä haukkua tuolla lailla! Nyt todella menet vaikka yksityiselle lääkärille ja sanot siellä että asia on tutkittava perinpohjin kunnes löytyy syy huonoon vointiisi. Tsemppiä ap sulle ja toivottavasti paranet pian ja mies älyäisi pyytää anteeksi ja pitää mölyt mahassaan

Vierailija
15/17 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MS-taudissa ei kasvot puudu, eikä silmissä ole tuollaisia oireita. Jos näköhermo tulehtuu, silmästä sumenee näkö tai menee värinäkö tai on selviä näköoireita.

Ja oikeasti ne pahenemisvaiheet ei seuraa epämääräisesti toisiaan tuolla lailla, vaan ensin on yhtä oiretta, joka paranee. Sitten on toista, joka paranee.

Mutta ne epämääräiset jumiutumisoireet eivät seilaa eestaas.

Jos oikeasti liikut vähän, kuulostaa todella siltä, että lihaksesi ovat krampissa.

Vierailija
16/17 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MS-taudissa ei kasvot puudu, eikä silmissä ole tuollaisia oireita. Jos näköhermo tulehtuu, silmästä sumenee näkö tai menee värinäkö tai on selviä näköoireita. Ja oikeasti ne pahenemisvaiheet ei seuraa epämääräisesti toisiaan tuolla lailla, vaan ensin on yhtä oiretta, joka paranee. Sitten on toista, joka paranee. Mutta ne epämääräiset jumiutumisoireet eivät seilaa eestaas. Jos oikeasti liikut vähän, kuulostaa todella siltä, että lihaksesi ovat krampissa.

MS.ssä ei ole tiettyä kaavaa miten se etenee, ihmisillä voi olla hyvinkin erillaisia oireita ja kasvojen puutuminen voi olla yksi sellainen

Vierailija
17/17 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan taudissa on selkeitä pahenemisvaiheita. Ja yleensä se alkaa jostakin yhdestä kohdasta. Esimerkiksi näköhermontulehduksella, joita sitten tulee peräkkän monta pahenemisvaihetta, joista toipuu. Sitten voi olla taas oireetonta ja sitten tulla oireinen pahenemisvaihe jossain muualla.

Mutta ei ne oireet poukkoile tuolla tavalla, eikä noissa oireissakaan oikein ole sellaisia, jotka tautiin sopisivat. Jumiutuneilta niskalihaksilta kuulostavat. Silmä- ja pääoireet voi olla myös näköperäisiä, karsastusta tms.

17

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän